sweet.as.hell

Överäta ost? 7 mina dagar

Recommended Posts

Jag har insett att jag äter ganska mycket ost, funderar på om det är dumt? Blir oftast någon typ av ost på kvällen om jag blir sugen, små trekantiga saker med kor från lidl % fett, någon ostrulle till fika och feta, philadelfia, halloumi etc till nästan all mat. I love it men kanske för mycket av det goda?

Nu har jag också slutat att lägga in allt jag äter i appen orkar inte väga allt känns som jag har hyffsad koll tänkte ni kanske ge någon syn på en dags mat (exempel)

Frukost (vill lära mig bli mätt på MBC kaffe men svårt med flytande) Frukost kan bli en omelett på tre färska champinjoner skinkskivor en kvarts gul lök, 2 ägg och 2 msk grädde men ost på och steker i smör.

Lunch: Surkåll, kött, bea

Middag: Chiliconcarne från lchf kokbok (köttfärs, smör, kross tomat, chili, mm inga bönor), isbergssallad, CF och Feta

På kvällen lite ost och oliver

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har insett att jag äter ganska mycket ost, funderar på om det är dumt? Blir oftast någon typ av ost på kvällen om jag blir sugen, små trekantiga saker med kor från lidl % fett, någon ostrulle till fika och feta, philadelfia, halloumi etc till nästan all mat. I love it men kanske för mycket av det goda?

Nu har jag också slutat att lägga in allt jag äter i appen orkar inte väga allt känns som jag har hyffsad koll tänkte ni kanske ge någon syn på en dags mat (exempel)

Frukost (vill lära mig bli mätt på MBC kaffe men svårt med flytande) Frukost kan bli en omelett på tre färska champinjoner skinkskivor en kvarts gul lök, 2 ägg och 2 msk grädde men ost på och steker i smör.

Lunch: Surkåll, kött, bea

Middag: Chiliconcarne från lchf kokbok (köttfärs, smör, kross tomat, chili, mm inga bönor), isbergssallad, CF och Feta

På kvällen lite ost och oliver

Jag kan bara berätta min egen erfarenhet och kan säga i början åt jag väldigt mycket ost och är ostälskare :) har typ hållt på 1månad ej lång tid men gick ner 4kg och 6 cm i midjan glad och tacksam för det men sen stod jag still :mellow:  fick tipset och minska grädde o mjölk som jag kört i kaffet typ hela dagen och nu ersatt det med cocosfett.Äter två gånger per dag om jag är hungrig men oftast en gång. Vet ej om du vill ner i vikt!? men jag antog det ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag vill gå ner i vikt, men är inte brott, och väger mig inte, ska göra det om två veckor :P Har ingen våg och är inte så noga fast vore nog motiverande också. Känns även ibland som att jag inte riktigt lagar mat längre. Blir lite mest ihopaplock, lite kött, lite ost, lite fett, lite grönsaker eller kål. Haha skitskumt jag som alltid lagat massa mat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag vill gå ner i vikt, men är inte brott, och väger mig inte, ska göra det om två veckor :P Har ingen våg och är inte så noga fast vore nog motiverande också. Känns även ibland som att jag inte riktigt lagar mat längre. Blir lite mest ihopaplock, lite kött, lite ost, lite fett, lite grönsaker eller kål. Haha skitskumt jag som alltid lagat massa mat.

okej jag lagar mer mat nu än någonsin och tror det beror på att jag måste ligga steget före och planera mina goda måltider....annars faller jag lätt och mår skit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej jag lagar mer mat nu än någonsin och tror det beror på att jag måste ligga steget före och planera mina goda måltider....annars faller jag lätt och mår skit.

Ja iförsig jag kan känna kanske att det är mer passiv matlagning, typ koka kött några timmar eller i lergrytan typ så :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen, MBC-kaffe ÄR jättegott. Det dricker jag varje morron ihop med fröknäcke och makrill, jag köper ABBAS mästarmakrill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var helt okej men har bara testat med extrasaltat smör, har köpt osaltat nu tror det blir bättre, men får dålig mättnad av flytande tycker jag. Vill känna mig mätt ju :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var helt okej men har bara testat med extrasaltat smör, har köpt osaltat nu tror det blir bättre, men får dålig mättnad av flytande tycker jag. Vill känna mig mätt ju :P

Det blir mycket godare med osaltat, jag köper cocosolja från Crearom 5 kg med cocossmak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej nu har jag märkt att jag blir ohungrig av mbckaffe och mätt efter kanske en halvtimma, men vidare gott vettifan :P Men osten hänger med även lite rädd att det blir lite för mycket protein, tyder kanske på lite för lite fett. Kan vara typ 2 kotletter, 50g halloumi/feta och 2-3 msk bea.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jämför gärna kolhydraterna med Arlas 3-kantiga Buko som har 0,6 gram hektot. Proteinerna hamnar på 18 gram. Jag kan vräka i mig en hel ask på 140 gram när humöret (läs suget) är på. Fast på andra sidan blir det ju ingen "skada", så jag fortsätter att skämma bort mig med osten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jämför gärna kolhydraterna med Arlas 3-kantiga Buko som har 0,6 gram hektot. Proteinerna hamnar på 18 gram. Jag kan vräka i mig en hel ask på 140 gram när humöret (läs suget) är på. Fast på andra sidan blir det ju ingen "skada", så jag fortsätter att skämma bort mig med osten.

Jo jag är väldig periodare när det gäller mat, så jag tror att snart blir det något annat än ost som blir grejen, bättre med kött eller ost än mycket annat man kan stoppa i sig :P Verkar som jag gått ner ca 5 kg på en månad utan att vara särskilt strikt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enda nackdelen med ost är att man kan bli hård i magen och i kombination med ett, möjligt, lägre fiberintag så är det mindre bra. Men i övrigt är det bara att äta på om man trivs med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg