Vindla Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Har ätit LCHF i drygt en månad väldigt strikt, men tar ibland en eller två cocktailtomater till maten. Har varit försiktig med dem för de är ju väldigt söta i smaken. Idag åt jag nog 6-7 stycken, för när jag läst om grönsaker så ska de ju vara ok. Men nu verkar de ju satt igång något hos mig. Är det jag som är extremt känslig eller är de så förädlade att de kan räknas som frukt? Känner någon annan av det här? Det kanske bara är den söta smaken i munnen som gör något? Är ju så himla skönt att slippa sötsug och vara lugn i kroppen. Macademianötter fungerar bra om jag får ett sötsug. Fått det tidigare av fond med tillsatt socker. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Ja, jag får samma effekt av röd paprika. Den är mycket söt och god. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vindla Posted April 21, 2017 Author Share Posted April 21, 2017 Tack för svaret iAnna! Då är det inget jag inbillar mig. Jag får väl se om min känslighet minskar med tiden, men just nu känns det ju som den ökat. Det gör mig inte så mycket, jag mår ju oförskämt bra! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted April 21, 2017 Share Posted April 21, 2017 Inte oförskämt Vindla - you're worth it ! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts