Eija Kalenius Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 Fin bild Eija, men jag förstår inte kopplingen till Magkatarr vecka 2. Kan du vänligen förklara dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eija Kalenius Posted April 22, 2017 Author Share Posted April 22, 2017 Bara en uppmuntrande bild från sommaren i trädgården. men har fått en fruktansvärd magkatarr är i vecka två och undrar vad ska jag göra.? Måste jag ta medicin eller ändra maten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 Du får nog precisera dig mer. I vecka två av vad då? Är det något matrelaterat bakom ditt problem så får du berätta vad du äter om du önskar hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 Magkatarr är väl ett ganska luddigt begrepp på att nåt är knas i "magen". Hur yttrar sig dina symptom? Hur äter du idag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eija Kalenius Posted April 24, 2017 Author Share Posted April 24, 2017 Äter strikt LCHF just avslutat två veckor och påbörjar vecka tre. Gått ner 4,5 kg. Är reumatiker och just nu efter operation i benet i juli förra året kan jag inte gå så mycket. Magkatarren yttrar sig som smärtsamma kramper efter att jag ätit mat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 24, 2017 Share Posted April 24, 2017 Magkatarrkänningar kan jag få av för mycket fett vid ett och samma tillfälle, t ex fläskkarré och nåt kryddsmör vid samma måltid. Jag tar det som ett tecken på att jag inte behöver så mycket. Kan ju vara för lite magsyra också. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 För mycket och för lite magsyra kan ju tydligen ge samma symtom... Kanske skulle prova HCl-kapslar för magen, i samband med måltid? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts