Gå till innehåll

Tips: pea fiber powder och pea protein istaellet f whey

Recommended Posts

jag har laest att whey protein moejligvis kan vara ett problem foer vissa http://suppversity.blogspot.de/2012/06/whey-more-insulinogenic-than-white.html 

jag koepte aertprotein hittade samtidigt aertfiber. om ni inte proevat det aen, det aer superbra! 

haer paa tyska, man foerstaar aendaa:-)

Energie kJ (kcal) 873,7 kJ (211 kcal)
Fett 0,4 g
gesättigte Fettsäuren (g) 0,4 g
Kohlenhydrate (g) 8,3 g
davon Zucker (g) 0,4 g
Protein(g) 6,9 g
Salz (g) 0,05 g
Fiber(g) 76,2 g

jag gjorde tex. 90sekunders ketobroed med ett aegg och bara en stor matsked av detta, lite salt, smoer.. det blev vaeldigt broedigt. pizzadeg, typ kostdoktorns recept med aegg och ost, och en halv deciliter. det blev saa himla bra! experimenterar nu med aertprotein och aertfiber. 

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tureborgaren: koepte paa amazon I tyskland, och har koept utomlands. life I sverige brukar vara snabbast paa att ta in saant!

Jamtlandstjejen. du menar phytinsyra. phytic acid. det de goer I kroppen aer att man inte kan ta upp mineraler lika bra, foer de binder mineralerna som daa gaar ut samma vaeg som allt annat istaellet foer att tas upp I kroppen. phytin syran foersvinner om man laegger I bloet laenge, eller fermenterar. och man kanske inte aeter boenor morgon middag kvaell I saadana maengder att man faar brist, tror jag. aertproteinet aer ju behandlat och extraherat I ren form, saa det verkar inte finnas kvar mycket, jag hittade lite information: Far from being a whole food, pea protein isolate is a purified chemical extract, dramatically increasing the protein content of the unprocessed pea (around 10-15%) to upwards of 90% in the isolate. Part of the processing involves treating the extract with fungal-phytase to digest the phytic acid, a chemical that binds up minerals and impairs their absorption.  And that’s probably a good thing,

haer kan du laesa mer, jag sjaelv aeter groddat broed I smaa maengder, near man lchfar aer ju ein liten skiva broed paa julafton en fest, och groddat broed behandlas som groensaker av kroppen, och inte laengre som saedesslag foer grodden aer ju en liten vaext och inte laengre ett froe. min matstil aer lchf maandag till torsdag med paleo paa helgerna, foer jag faar viktplataa snabbt pga rT3 fenomenet som visa faar near man aer foer straeng, och genom carbups paa helgerna haaller jag vikten baettre aen utan:

http://www.thenourishinggourmet.com/2010/09/reducing-phytic-acid-in-grains-and-legumes.html

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser