Popular Post Cleppa Posted April 25, 2017 Popular Post Share Posted April 25, 2017 Verkar vara ett väldigt intressant program som går just nu på 1:an Det handlar om ett av våra viktigaste ekosystem och en förutsättning för vår överlevnad. Planetens jordar är hotade. Den industriella livsmedelsproduktionen utarmar vår matjord, det påverkar näringsinnehållet i vår mat och näringsbrist kan vara orsaken till det vi kallar välfärdssjukdomar. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Till det kan vi lägga på av gluten förstörda tarmar som inte kan suga upp den lilla näring som finns... Gillar principerna bakom FOBOs täckodlingar och även det som kallas Permakultur. Hoppas mitt trädgårdsland kan skyddas från sniglar i år. I fjol åt de allt... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Jag såg bara början av programmet men det verkade intressant! Får leta fram det på SVTplay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Här finns den på SVT Play: Sista skörden 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirai Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Jag såg reportaget och fick en klump i magen, dock inte av gluten. Äter det aldrig. Men av våra näringsfattiga grönsaker. Fruktansvärt att vi förstör våra jordar på detta vis. Jag undrar hur man vet att EKO odlat odlas på sund och frisk jord? Det mesta snacket har ju varit besprutning och konstgödsling inte om det kollas för sunt mikroliv i jorden. Snart vet man ju inte vad man skall o kan äta. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Eko odlas typiskt knappast på friska jordar, bara lite mindre sjuka. Även på de mest ekologiska storodlingarna i Skåne kör de t ex ogräsmedel. Men köp för tusan eko om du inte hittar nåt bättre. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Och här är fortsättningen. Om bin och humlor ... Bieffekten 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts