Jennie Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Jag är född utan sköldkörtel. Jag är idag 26 år, och har hela livet behandlats med Levaxin. Det jag undrar nu är om mina värden kan ändras när jag äter LCHF? Finns det anledning att gå och ta prover oftare? Eller påverkar det alls? Jag brukar ganska snabbt känna av om det ändras i kroppen, och då misstänker jag ofta att dosen behöver ändras. Jag äter idag 150 mg Levaxin om dagen. Kan min viktnedgång (med hjälp av LCHF) göra att min medicin är "felställd" nu? Finns det någon i samma sits som har någon aning? Ska nämnas att jag även har PCO, och att de båda verkar hänga ihop ganska väl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Iomed att du minskar i vikt så kan medecinen behöva ställas om ja.. men iomed att du var bra på att känna detta så borde det inte vara någon fara. LCHF påverkar inte thyroidhormonerna i någon direkt utsträckning.. förutom att kroppen utsöndrar extra mycket fritt T3 för att ta hand om glukos. Men det vanliga är att kroppen reglerar sådant själv genom att göra mer rT3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennie Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Iomed att du minskar i vikt så kan medecinen behöva ställas om ja.. men iomed att du var bra på att känna detta så borde det inte vara någon fara. LCHF påverkar inte thyroidhormonerna i någon direkt utsträckning.. förutom att kroppen utsöndrar extra mycket fritt T3 för att ta hand om glukos. Men det vanliga är att kroppen reglerar sådant själv genom att göra mer rT3. Tack för svar! Då kan jag slappna av så länge jag inte känner av något nu då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts