Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om någon här vet om drycken NOCCO bcaa, påverkar blodsockret? 

Jag har tänkt testa detta själv med min blodsocker&keton mätare, men passar på att fråga först. 

S.

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför?

Verkar innehålla 0 kolisar. Men är sötad med sukralos. 

Om du får utslag på sockermätaren borde det betyda att kroppen gör socker av aminosyrorna. 

Vore mer intressant att mäta insulinpåslaget av denna dryck. Den söta smaken och aminosyrorna bör dra igång det bra. 

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Moe sade:

Hej!

Jag undrar om någon här vet om drycken NOCCO bcaa, påverkar blodsockret? 

Jag har tänkt testa detta själv med min blodsocker&keton mätare, men passar på att fråga först. 

S.

Jaa.. innehåller den BCCA så påverkar den både blodsocker men främst Insulin!

Drick vatten och ät mest riktig mat!

• Gilla 1
Länk till inlägg

Efter närmare omtanke och läsning så har jag bestämt mig för att inte testa NOCCO. 

Jag äter strikt LCHF, runt 10gr per dag och är i optimal ketos (2,1). Tränar regelbundet, både styrka och kondition. I mina kretsar dricker de flesta NOCCO som en annan dricker vatten. 

Var av ren nyfikenhet egentligen :) 

Tack för era svar! 

Länk till inlägg

Hur har det gått? Gjort någon mätning än. Vore kul att höra resultaten. BCAA innehåller grenade aminosyror som till skillnad från de andra i huvudsak går direkt till musklerna och inte via levern. Leucin är helt ketogen och kan inte bilda glukos. Isoleucin kan vara både ketogen eller glucogen och endast valin är glukogen. Så det är bara en del av BCAA som kan bilda glukos. Eftersom de även stimulerar insulin skulle jag gissa att det överväger och nettoresultatet blir sjunkande blodsocker efter intag. Har dock inte provst själv då jag inte använt BCAA på typ 15 år då jag anser dess "positiva" effekt är ungefär lika stark som en bakfylla. 

• Gilla 4
Länk till inlägg