Camillapa Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Får jag fråga en sak? Varje gång jag ger mig på LCHF och det är så mycket fett, så blir jag tung i magen, illamående och har gått upp i vikt. Har även IBS. Denna gången tänkte jag att om jag gör det efter färdig mall, så blir det bättre. Men måste jag äta allt fett redan från början? Kan jag inte vänja kroppen sakta? Eller förstör jag fettdriften då? Vill äta LCHF för att se om jag kan bli bättre i min fibromyalgi och allt det som kommer med. Förhoppningar att bli av med IBS OCH TAPPA NÅGOT KILO SKULLE VARA EN TREVLIG SIDEFEKT! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Det är klart att du kan vänja kroppen sakta. I samma takt som du drar ner på kolhydraterna, ökar du de naturliga fetterna. Ingen ska må dåligt av att äta LCHF - ren naturlig mat. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 När du tar bort dina kolhydratkällor kommer andelen fett i maten automatiskt gå upp utan att du behöver tillsätta något extra. Välj feta råvaror (avokado, oliver, fet fisk, karré, fläskfärs mm) i stället för att hälla på extra fett i form av smör, olja, majonnäs osv. Lycka till! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts