Jump to content

”Jag trodde aldrig att jag skulle uppleva viktnedgång och välmående på det här sättet”

Recommended Posts

Sue

Vi vill inspirera människor att ta tag i sin hälsa – vi blev alltså mycket glada av det här mejlet från Sue:

Mejlet, översatt från engelska

Hej, jag har gått ner 10 kilo sedan början av september, genom att följa LCHF. Efter en mycket stressig period på 1,5 år fick jag diagnosen typ 2-diabetes. Jag vägde över 79 kilo och hade storlek 46. Jag hade inte varit riktigt i form sedan jag fick mitt äldsta barn 19 år tidigare, jag använde mitt arbete (jag är sjuksköterska), studier och barnen som en ursäkt för dålig kosthållning och ohälsosam livsstil.

Så fick jag diagnosen och det var som om någon tryckte på en knapp. Jag hade läst på om LCHF under några månaders tid och ville verkligen komma i form igen. I slutet av augusti låg mitt HbA1c på 69. Efter tre månader med LCHF och 10 kilometers promenad till och från jobbet varje dag, var jag 8 kilo lättare och mitt HbA1c hade gått ner till 38!!! Jag kunde också ha storlek 40/42.

Min läkare och min diabetessköterska tycker att jag är fantastisk, liksom min familj.
Diet Doctor inspirerade och guidade mig igenom minfältet som jag var tvungen att korsa för att vända min hälsa. Jag tittar in på sidan och läser mejlen varje dag. De senaste två veckorna har jag börjat springa till jobbet och hem igen de flesta dagar och jag har aldrig haft så mycket energi!

Min läkare och min diabetessköterska tycker att jag är fantastisk, liksom min familj. Trots att jag är nästan 50 är det bästa av allt att jag både känner mig och ser mycket yngre ut. Min energi är fantastisk! Jag kommer aldrog att gå tillbaka till att bli den feta, uppsvällda, kolhydratfyllda klump jag var – mitt nya jag är en alltför fantastisk känsla! Jag saknar inte kolhydrater och jag trodde aldrig att jag skulle uppleva viktnedgång och välmående på det här sättet!

Sue

Kommentar

Grattis, Sue, vilken inspirerande berättelse!

Kom igång