Gå till innehåll

Youtube, Scott Rea Project

Recommended Posts

Hejs!

De som är matlagningsnerdar och faktiskt gillar att lägga 4 timmar i köket och laga en rätt från grunden kommer nog att gilla den här youtube-kanalen.

The Scott Rea Project, en slaktare från Storbritannien som har 160000 subscribers, så något gör han uppenbarligen rätt. Alla hans filmer är inte relevanta för oss #LCHF människor, men förvånansvärt många är det.

Hur du styckar ett vildsvin, gör egen korv, lagar en hamburgare med nötkind, hjärta och oxbringa eller vilka knivar som en slaktare använder och hur de ska slipas.

Kanalen:

https://www.youtube.com/channel/UCs_t4Om5siqqFtVGd639Z0Q

Exempel-recept:

• Gilla 4
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 hours ago, MariaF said:

Stycka vildsvin skulle jag vilja göra ofta. De trasar sönder varenda kantarellställe! :angry:

Jag gör allt vad jag kan för att hålla efter dem och kånkar ut flera stycken från skogen varje år, vildsvin är dessutom jättegott!

• Gilla 1
Länk till inlägg

Scotts senaste recept fick mig att inse att jag måste skaffa en köttkvarn, det där lät så jäkla gott och väldigt LCHF-igt ... när man självklart hoppar över hamburgerbrödet på slutet.

Efter att ha tittat på de korvrecept tidigare så har jag redan bestämt mig för att skaffa en som har korvhorn.

Länk till inlägg