Blogg-Postare Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 Ett mycket stabilt blodsocker på LCHF LCHF kan innebära stora fördelar för dig med typ 1-diabetes, som det har gjort för Sharon. Sedan hon lade om kosten till LCHF har hon lyckats få mycket bättre kontroll över sitt blodsocker: Mejlet, översatt från engelska Jag fick diagnosen typ 1-diabetes för 18 år sedan. Genom åren har jag känt mig frustrerad och kämpat för att hålla mitt blodsocker under kontroll. Även om mitt HbA1c hela tiden låg mellan 53 och 69, vilket jag fick höra var bra värden, kämpade jag med hetsätning, något som var katastrofalt för min diabetes. Förbi är dagarna med vilt svängande blodsocker. Jag vet nu hur jag håller mitt blodsocker under kontroll och jag har aldrig mått bättre. Jag hetsåt ofta nattetid och vaknade på morgonen med skadliga blodsocker på 20 mmol/L. Jag visste att någonting måste förändras. Jag hittade LCHF och jag har aldrig sett tillbaka. Förbi är dagarna med vilt svängande blodsocker. Jag vet nu hur jag håller mitt blodsocker under kontroll och jag har aldrig mått bättre.Den största utmaningen för mig har varit att komma tillrätta med mitt hetsätande. Jag lyckades genom att söka professionell hjälp samtidigt som jag lärde mig mer om hur mitt svängande blodsocker påverkade min hälsa. Jag såg och läste allt jag fick tag på om LCHF och typ 1-diabetes. Det känns inte längre som om min diabetes är en börda, nu när jag ver hur jag kan kontrollera sjukdomen. Mitt senaste HbA1c låg på 37. Jag bifogar ett diagram som visar mitt blodsocker. Du får gärna publicera mitt namn. Stort tack, Sharon Kommentar Gratulerar Sharon – vi är så glada äta få höra att LCHF hjälper dig att hålla ditt blodsocker under kontroll! Kom igång Vill du göra det Sharon har gjort? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt nya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer Mer om typ 1-diabetes och LCHF LCHF för nybörjare Vill du också inspirera? Har du en framgångshistoria att dela med dig av här? Det är ett effektivt sätt att inspirera andra till att förändra sina liv. Mejla din historia till mig på andreas@kostdoktorn.se. Före- och efterbilder är bra för att göra din historia konkret och extra inspirerande för andra. Berätta om det är ok att dela ditt namn och bild eller om du vill vara anonym. Tipsa också gärna om du har en blogg eller Instagram eller liknande för läsare att följa dig. Fler framgångshistorier Ta del av över 500 framgångshistorier. Video om typ 1-diabetes 4,6 av 5 stjärnor5 stjärnor90%4 stjärnor0%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna9%11 röster1130:05 4,6 av 5 stjärnor5 stjärnor70%4 stjärnor20%3 stjärnor10%2 stjärnor0%1 stjärna0%10 röster1037:28 4,5 av 5 stjärnor5 stjärnor75%4 stjärnor0%3 stjärnor25%2 stjärnor0%1 stjärna0%4 röster413:18 5,0 av 5 stjärnor5 stjärnor100%4 stjärnor0%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna0%2 röster213:02 4,0 av 5 stjärnor5 stjärnor50%4 stjärnor0%3 stjärnor50%2 stjärnor0%1 stjärna0%2 röster228:34 Stöd Kostdoktorn Vill du stödja Kostdoktorn och få tillgång till ytterligare material? Ta en titt på vårt medlemskap. Påbörja din gratis provmånad här Inlägget Typ 1-diabetes: Stabilare blodsocker på LCHF dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts