Leopold Roos Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Jag tycker ibland det är lustigt att se folks beteenden. Denna gång då de känner sig tillhöra en grupp - LCHF - och känna att de är, ja om inte bättre men iallafall att de kommit lite längre än andra. Många med LCHF brukar glädjas åt att de inte är sockerberoende längre och kan se lite ner på de som fortfarande är det. Skratta lite och känna sig glada av sin prestation. Jag gjorde en rolig iakttagelse på förra LCHF kryssningen: Just efter en föreläsning om sockerberoende och hur skönt det var att bli av med den, blev det rast och närapå alla rusade ut till fikarummet, jätteglada och sa "Äntligen, så som jag väntat. Kaffe!" Vissa sa t.o.m. att det tagit för lång tid och att de nog äntligen kommer bli av med sin huvudvärk.Hoppas denna tråd inte provocerar kaffeälskare alltför mycket . Nu menar jag ju inte att jag står utanför detta utan har många andra beroenden jag med . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Jag tycker ibland det är lustigt att se folks beteenden. Denna gång då de känner sig tillhöra en grupp - LCHF - och känna att de är, ja om inte bättre men iallafall att de kommit lite längre än andra. Många med LCHF brukar glädjas åt att de inte är sockerberoende längre och kan se lite ner på de som fortfarande är det. Skratta lite och känna sig glada av sin prestation. Jag gjorde en rolig iakttagelse på förra LCHF kryssningen: Just efter en föreläsning om sockerberoende och hur skönt det var att bli av med den, blev det rast och närapå alla rusade ut till fikarummet, jätteglada och sa "Äntligen, så som jag väntat. Kaffe!" Vissa sa t.o.m. att det tagit för lång tid och att de nog äntligen kommer bli av med sin huvudvärk. Hoppas denna tråd inte provocerar kaffeälskare alltför mycket . Nu menar jag ju inte att jag står utanför detta utan har många andra beroenden jag med . Ha, ha, det var bra! men, som man säger, summan av alla laster är konstant...? Så blir man av med ett beroende, ökar ett annat !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts