Liselott Sellering Posted May 20, 2017 Share Posted May 20, 2017 Jag har ätit strikt lchf nu i 4 veckor, de första 2v gick jag ner 3kg men nu har jag hamnat på någon sorts platå och står stilla? Jag har tränat styrketräning 2ggr/v och rör mig normalt i övrigt. Tips någon? Jag äter en äggmuffins till frukosteller bara kaffe med smör och kokosfett, lunch blir något recept från kostdoktorn och middag likaså. Kollar ketos och det är positivt på stickorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted May 20, 2017 Popular Post Share Posted May 20, 2017 Det du tappar i början är främst vatten och sådant som är skrymmande i tarmarna. Och styrketräning är något man går upp i vikt på/det är lixom själva syftet, dvs att öka muskelmassan.. gäller för övrigt de flesta former utav träning. Oandrasidan förutom att man får kajko indikationer på vågen så är typ styrketräning något positivt per se om det sker inom rimliga gränser. Såå, då får man i stället kika på midjan.. främst om man redan hade en något överdimensionerad sådan. Ketos betyder att du iallafall inte överäter kolisar, det är iallafall någon form av bra tecken på att du inte har problem med för mycket kolisar utan äter så som du tänkt dig. Sen så när det gäller vikt så handlar det om kalorier in och ut, svältbantning funkar för de flesta men få lär stå ut någon längre tid. Och vikten, dvs vi pratar om fettvikten, den måste förbrännas, det tar sin lilla tid hur som helst. Och som regel så har man byggt upp den vikten under rätt lång tid, den försvinner lixom inte ut i tomma luften. Iallafall, LCHF innebär främst att man får lägre blodsockernivåer/lägre insulinnivåer, ökad lipolytisk förmåga, man kan gå längre utan att äta för att man lever på fettdepåerna, mellan måltiderna. En sak som brukar inträffa rätt snart på LCHF är att man äter färre måltider.. iallafall om man hade fettdepåer redan innan som var något överdimensionerade. Såå.. det blir ett socialt stigma, man får andra matvanor än gemene man. Och man har i princip ingen platå efter fyra veckor utan man är mitt i omställningsfasen, till en ny livsstil. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts