singoalla

Nyfiken på dem som ger goda råd på detta forum

14 inlägg i detta ämne

Vet inte om jag vill kalla mig 'stammis' precis, hänger mest i kulisserna här. :ph34r:

Mitt vuxna liv började med att jag blev civ.ing. väg- och vattenbyggnad. Nu vid 55+ har jag varit lika många år hemmafru som ingenjör, och där emellan både torpare med får samt hotell- och restaurangägare. När barnen var små/yngre/lite större bodde vi flera år i södra Frankrike.

Min man och jag såg ljuset samtidigt en kväll framför tv:n. Tim Noakes, Ann Fernholm och Kostdoktorn hade föreläsning på Kunskapskanalen. Sen den kvällen har vi inte ätit kolhydrater (typ ;)). Tack och lov hann vi precis indoktrinera barnen innan de blev fööör stora/flyttade hemifrån, så nu äter även de LCHF frivilligt (med enstaka undantag). :wub:

Till skillnad från Zepp, så tror jag mer på insulinhypotesen än kalorier ut och in. Jag är nämligen själv ett levande bevis på att det är så. :D

Jag brukar roa mig med att försöka gissa vad ni olika medlemmar har för jobb och ålder och intressen. Ska bli kul att se om nåt stämmer in.

4 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack alla ni som gett er tid att berätta om er själva. Skulle gärna bjudit er på en fest uppe i Umeå. Vi skulle ha mycket att diskutera. Ha det gott. 

5 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu