Jump to content

Mellanmål

mallan

Recommended Posts

Hej! Är ny här, dock brukar jag kika in på Kostdoktorns sida då och då. Har kört LCHF ganska länge, dock har vi den fula ovanan att fuska i dec och under sommarsemestern...Jag följer recept som är för LCHF, både böcker och från nätet. Då jag tycker att jag har svårt att gå ner i vikt har jag läst på lite mer och förstår att jag ska dra ner på mejeriprodukter, nötter, ost. Jag brukar ofta vara kvar i stan efter jobbet (bor på landet långt bort) för att träna mina hundar innan jag åker hem. Vissa dagar joggar jag 5 km med hundarna. Det gör att jag äter middag ganska sent. Och vissa dagar bhöver jag ett mellanmål och har ätit lite nötter, ost, kvarg, rysk jogert osv. Men nu när jag inte ska äta det undrar jag vad jag ska kunna ta istället? Har ni några tips?

MBC? Äter två kokta ägg och smör till frukost, är rädd det blir för mycket ägg..?

Håller med Quineem, kan aldrig bli för mycket ägg  :D

MBC, Magic Bullet Coffe (finns många "recept", men här är ett):

http://lchfnytt.wordpress.com/2012/09/03/magic-bullet-coffee-eller-bulletproof-coffe/

Själv så tar jag ca 1 msk smör och 1-2 tsk kokosfett. Men man får komma fram till sin egen fetthalt, vad som smakar/funkar bäst för dig.

Salamibitar? Kanske stekta (kalla) salamibitar.

Vitkålsbitar som du äter med majjo (nej, nu dreglar jag snart  ;) )

• Like 1

Tack snälla för tipsen!! Jag dricker ju tyvärr inte kaffe, men det andra ska jag ta till mig! Eftersom jag nu ska hålla mig borta från mejeriprodukter blir nog röror med majjo väldigt bra, bra idéer ni har! Och då kanske det inte gör nåt att jag äter 3-4 ägg på en dag...?! Älskar ju ägg...

• Like 1