mallan Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Hej! Är ny här, dock brukar jag kika in på Kostdoktorns sida då och då. Har kört LCHF ganska länge, dock har vi den fula ovanan att fuska i dec och under sommarsemestern...Jag följer recept som är för LCHF, både böcker och från nätet. Då jag tycker att jag har svårt att gå ner i vikt har jag läst på lite mer och förstår att jag ska dra ner på mejeriprodukter, nötter, ost. Jag brukar ofta vara kvar i stan efter jobbet (bor på landet långt bort) för att träna mina hundar innan jag åker hem. Vissa dagar joggar jag 5 km med hundarna. Det gör att jag äter middag ganska sent. Och vissa dagar bhöver jag ett mellanmål och har ätit lite nötter, ost, kvarg, rysk jogert osv. Men nu när jag inte ska äta det undrar jag vad jag ska kunna ta istället? Har ni några tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Ölkorv Kokt ägg med majjo En termos med MBC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mallan Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 MBC? Äter två kokta ägg och smör till frukost, är rädd det blir för mycket ägg..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quineem Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 det kan aldrig bli för mycket ägg 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenny J Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 MBC = LCHF-kaffe = 1 msk kokosfett + 1 msk smör + kaffe mixat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 MBC? Äter två kokta ägg och smör till frukost, är rädd det blir för mycket ägg..? Håller med Quineem, kan aldrig bli för mycket ägg MBC, Magic Bullet Coffe (finns många "recept", men här är ett): http://lchfnytt.wordpress.com/2012/09/03/magic-bullet-coffee-eller-bulletproof-coffe/ Själv så tar jag ca 1 msk smör och 1-2 tsk kokosfett. Men man får komma fram till sin egen fetthalt, vad som smakar/funkar bäst för dig. Salamibitar? Kanske stekta (kalla) salamibitar. Vitkålsbitar som du äter med majjo (nej, nu dreglar jag snart ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anitram Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Kokta ägg är ju det perfekta mellanmålet + majonäs.lätt och smidigt att ta med sig och är hållbart. Makrill i tomatsås och en kopp kaffe med kokosfett i kan ju fungera.En räkröra med majonäs och lite kryddning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Ägg är något av det nyttifaste du kan äta Det finns nog inte någon inom forskarvärlden som fortf varnar för ägg!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenny J Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Nyttighetsfaktorn är ju en sak, men man är ju inte alltid sugen på ägg... En röra av något slag är en bra idé. Hemgjord majonnäs med tonfisk t.ex. är inte så illa. Då får du dessutom i dig av det hälsosamma äggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Ölkorv är jättegott - brukar jag ha med när det kniper och de håller sig i rumstemperatur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mallan Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Tack snälla för tipsen!! Jag dricker ju tyvärr inte kaffe, men det andra ska jag ta till mig! Eftersom jag nu ska hålla mig borta från mejeriprodukter blir nog röror med majjo väldigt bra, bra idéer ni har! Och då kanske det inte gör nåt att jag äter 3-4 ägg på en dag...?! Älskar ju ägg... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts