Peter B Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 ...det får väl anses som goda nyheter. Fortsätter priset och stiga borde bönderna börja odla ännu fler ekologiska kossor. http://www.dn.se/ekonomi/smorpriset-upp-20-procent-sedan-arsskiftet/ 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 Hur gör man när man " odlar " ekologiska kossor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 15, 2017 Author Share Posted June 15, 2017 det är väl bara att så dem där det finns gott och giftfritt gräs att äta? 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 På den tiden jag hölls med odling så kom en odlingsgranne och var snacksugen, jag berättade att jag hade sått potatis. Han svarade att man sår inte potatis,man sätter dem. Jag svarade att det var rovor som man satte. Nåväl min odlingslott var full med sten som jag plockade upp lade i en hög. Nästa gång grannen kom förbi så tittade han på stenhögen och sa, nu är la du änna stenrik. Och så var isen bruten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts