Jump to content

LCHF,högt kolesterol och Ulcerös Colit

agnhy

Recommended Posts

Jaa.. vad har du att förlora på att pröva.. du behöver ju inte blir världsmästare i ketosis!?

Jag har oxå högt kolesterol. blivit diagnosticerad Familjär Hyperkolesterolemi.. men det är en slaskdiagnos som de tydligen sätter på de flesta som har något förhöjda värden.

De har hur som helst sjunkit.. tog ioförsej 4 år, först blev det tillomed högre, men med bättre fördelning och till slut sjönk det.

Inte till några perfekta värden.. men från skithöga med dålig fördelning, till förhöjda med bättre fördelning!

Ulserös Colit har jag inte och du får testa vad du kan äta och ta det pö om pö.. men det är oxå en symptombeskrivning och kan bero på lite utav varje.

Hur som helst så verkar det sättet du äter i dag iallafall inte fungera så då kan du ju lika gärna testa något annat?

Jag ska träffa min gastro-läkare om en vecka och då ska jag fråga om vad han anser om LCHF.Jag äter fn kortison,har 2 v kvar och en förebyggande medicin som jag ska fortsätta med.Jag har testat LCHF för ca 8 mån sedan i en månad och det var innan jag blev diagnostiserad för Ulcerös Colit och mådde hur bra som helst,men min "husläkare" tyckte inte jag skulle fortsätta,så jag la av.Vem ska man tro på??? Jag mår väldigt bra nu men får se hur länge efter kortisonbeh.Jag åt det för 6 mån sedan och fick tillbaka mina besvär efter ca 1½-2 mån.Jag är inte överviktig och det är inte därför jag ätit Lchf.

Jag är diagnosticerad med ulcerös colit, men det lutar åt att det nog är crohns. Har haft flera väldigt tuffa sjukdomsperioder och de bättre perioderna mellan skoven har inte heller varit så roliga. LCHF gör mitt liv så oerhört mycket bättre! Enligt min magtarmläkare finns inga studier på att LCHF/ketogen diet kan hjälpa vid sjukdomen, men hn säger att flera av henoms patienter upplever stora förbättringar och rådde mig därför att prova.

Som jag ser det så har du absolut ingenting att förlora på att gå över till LCHF! Man måste vara frisk för att orka vara sjuk - och även om LCHF inte gör dig frisk från din ulcerösa colit så får du må bättre i övrigt och får därmed lättare att hantera och parera sjukdomen.

Så, kör på LCHF och lycka till!

Jag är diagnosticerad med ulcerös colit, men det lutar åt att det nog är crohns. Har haft flera väldigt tuffa sjukdomsperioder och de bättre perioderna mellan skoven har inte heller varit så roliga. LCHF gör mitt liv så oerhört mycket bättre! Enligt min magtarmläkare finns inga studier på att LCHF/ketogen diet kan hjälpa vid sjukdomen, men hn säger att flera av henoms patienter upplever stora förbättringar och rådde mig därför att prova.

Som jag ser det så har du absolut ingenting att förlora på att gå över till LCHF! Man måste vara frisk för att orka vara sjuk - och även om LCHF inte gör dig frisk från din ulcerösa colit så får du må bättre i övrigt och får därmed lättare att hantera och parera sjukdomen.

Så, kör på LCHF och lycka till!

Tack ska du ha.Få se hur min läkare tycker.