Syster Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Trevlig midsommar önskar jag er alla här på forumet Men vart är värmen? Jag tror att det är dags att lansera midsommarglögg, en LCHF-variant naturligtvis 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Detsamma, Syster! Värmen tittade förbi mig på förmiddagen så att några fler jordgubbar hann mogna och skördas innan regnet kom. Det kom förresten när jag och vovven var på promenad så en glögg hade suttit fint! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Vi sitter ute på verandan med ett glas rosévin. Ingen värmebölja precis men har bara tunn sommarklänning på. Sonen med flickvän och mamma var över på lunch då vi serverade röding på Jämtlandsvis med broccoli och brysselkål och naturligtvis jordgubbar till efterrätt. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Ja... glad midsommar på er ... närmare 20 grader och inget regn får väl betraktas som bra ... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 24, 2017 Share Posted June 24, 2017 Mm.. nu är midsommaren över.. och vädret traditionellt,, sol på förmiddagen men regn cirka klockan 15, 00, prexis d alla skall sätta sig ner för att åtnjutna en traditionell svensk midsommarmåltid! Iallafall så kan jag komma med en del annat.. Matjessill är förbjudet att sälja i hela EU, så det ni eventuellt äter är bara vanlig inlagd sill.. och nypärorna kommer från Spanien! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted June 24, 2017 Share Posted June 24, 2017 Matjessillen vet jag inget om men nypotäterna kommer från eget land, har bara färdats ca 15 meter. Sååå goda God fortsättning alla! (säger man så även på midsommar?) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 24, 2017 Share Posted June 24, 2017 ...och jordgubbarna är svenska....och grädden kommer från svenskodlade ekologiska kossor... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 8 timmar sedan, Peter B sade: ...och jordgubbarna är svenska....och grädden kommer från svenskodlade ekologiska kossor... ...jordgubbarna kommer faktiskt från egna trädgården... och den ligger i Sverige så jo, de kvalar nog in som svenska... Värre är det med den svenskodlade grädden... Den vet man ju inte alls varifrån den kommer... Tror förresten det var Edward Persson som i någon gammal film undrade om det verkligen kan växa nåt norr om landsvägen... Och avsåg väl RV11 mellan Lund och Simrishamn om jag minns rätt. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 1 timme sedan, MariaF sade: Tror förresten det var Edward Persson som i någon gammal film ... Edward Persson ;-) ...han dog väl för typ 60 år sedan .... Hur gammal är du egentligen MM? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 4 minuter sedan, Peter B sade: Edward Persson ;-) ...han dog väl för typ 60 år sedan .... Hur gammal är du egentligen MM? Låt mig säga så här... Facebook föreslog medlemskap i gruppen "Vi som är födda på 40-talet"... För många år sedan gjorde jag en sminkövning där tjejen som utförde den hävdade att vi har många delpersonligheter och de framträder i par och mitt framträdande, aktiva par var en ung tonåring och en mogen kvinna, mycket äldre än min fysiska ålder (var väl 35 då). Jag kallar dessa "Kax-Fia" och "Bullbakande mormorn". Med andra ord har jag många tecken på att jag är reinkarnerad... Eller i alla fall född i fel århundrade... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts