Jump to content

Trevlig midsommar!

Syster

Recommended Posts

Detsamma, Syster! Värmen tittade förbi mig på förmiddagen så att några fler jordgubbar hann mogna och skördas innan regnet kom. Det kom förresten när jag och vovven var på promenad så en glögg hade suttit fint! :)

• Like 3

Vi sitter ute på verandan med ett glas rosévin. Ingen värmebölja precis men har bara tunn sommarklänning på. Sonen med flickvän och mamma var över på lunch då vi serverade röding på Jämtlandsvis med broccoli och brysselkål och naturligtvis jordgubbar till efterrätt. 

• Like 6

Mm.. nu är midsommaren över.. och vädret traditionellt,, sol på förmiddagen men regn cirka klockan 15, 00, prexis d alla skall sätta sig ner för att åtnjutna en traditionell svensk midsommarmåltid!

Iallafall så kan jag komma med en del annat.. Matjessill är förbjudet att sälja i hela EU, så det ni eventuellt äter är bara vanlig inlagd sill.. och nypärorna kommer från Spanien!

• Like 2

8 timmar sedan, Peter B sade:

...och jordgubbarna är svenska....och grädden kommer från svenskodlade ekologiska kossor... ;) 

...jordgubbarna kommer faktiskt från egna trädgården... och den ligger i Sverige så jo, de kvalar nog in som svenska... :P
Värre är det med den svenskodlade grädden... Den vet man ju inte alls varifrån den kommer... 
Tror förresten det var Edward Persson som i någon gammal film undrade om det verkligen kan växa nåt norr om landsvägen... Och avsåg väl RV11 mellan Lund och Simrishamn om jag minns rätt.

• Like 4

4 minuter sedan, Peter B sade:

Edward Persson ;-) ...han dog väl för typ 60 år sedan .... Hur gammal är du egentligen MM? 

Låt mig säga så här... Facebook föreslog medlemskap i gruppen "Vi som är födda på 40-talet"... :blink:
För många år sedan gjorde jag en sminkövning där tjejen som utförde den hävdade att vi har många delpersonligheter och de framträder i par och mitt framträdande, aktiva par var en ung tonåring och en mogen kvinna, mycket äldre än min fysiska ålder (var väl 35 då). Jag kallar dessa "Kax-Fia" och "Bullbakande mormorn".
Med andra ord har jag många tecken på att jag är reinkarnerad... Eller i alla fall född i fel århundrade... 

• Like 6