Jump to content

Henning

Recommended Posts

"Ekologiska organ eftersökes!"

Ibland slår hjärnan liksom lite slint. Jag såg framför mig någon i stort behov av organdonation, som bara ville ta emot organ från någon som ätit övervägande ekologisk mat.  :P

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men inväntar med spänning andras tips. Det här är definitivt något att tänka på.

• Like 6

Se om du kan få kontakt med nått jaktlag, det är inte alla jägare som tar hand om inälvorna, mer än kanske kalvlever, i alla fall vad gäller älg. (Viltkött anser jag per automatik vara ekologiskt). Hur det ser ut med de som jagar småvilt vet jag inte, men om du känner fågeljägare och vill köpa av dem borde du ju kunna få hela pippin.

• Like 1

Parta med närmsta gårdsbutik som säljer kött från de djur du är intresserad av inälvsmat från, kolla:

1) är djuren uppfödda på ett sätt som överensstämmer med dina önskemål?

2) om ja, säljer de de organ du vill ha?

Börja kika på http://www.gardsnara.se/ efter butiker i din närhet.

Lycka till!

• Like 1

Jag har mailat med gröna gårdar och hon säger att det går att lägga till ex nötlever (vid tillgång) med en köttbox. Alternativt kan man beställa genom affären (om de har deras produkter).

jo jag har också kikat på deras sida, ska kolla vilka affärer i Stockholm de levererar till. Tack för tipset :)

"Ekologiska organ eftersökes!"

Ibland slår hjärnan liksom lite slint. Jag såg framför mig någon i stort behov av organdonation, som bara ville ta emot organ från någon som ätit övervägande ekologisk mat.  :P

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men inväntar med spänning andras tips. Det här är definitivt något att tänka på.

hahaha, bra, då väckte min rubrik uppmärksamhet :P