Henning Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Hej allesammans!Vart får ni tag på organ? Är dessa i så fall ekologiska?Vill verkligen börja inkludera organkött i min kost på grund av hur näringstäta de är. Tyvärr hittar jag inga från friska djur. Tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 "Ekologiska organ eftersökes!" Ibland slår hjärnan liksom lite slint. Jag såg framför mig någon i stort behov av organdonation, som bara ville ta emot organ från någon som ätit övervägande ekologisk mat. Kan tyvärr inte svara på din fråga, men inväntar med spänning andras tips. Det här är definitivt något att tänka på. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Musslor är lika mycket näring i som tex lever. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Hahaha, jag blev också förvirrad, man brukar ju säga inälvsmst eller inälvor! Hag har också undrat var ekologiska kycklinglevrar tar vägen t ex, Det går ju att köpa ekologisk kyckling!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowcarbjunkie Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Jag har mailat med gröna gårdar och hon säger att det går att lägga till ex nötlever (vid tillgång) med en köttbox. Alternativt kan man beställa genom affären (om de har deras produkter). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Se om du kan få kontakt med nått jaktlag, det är inte alla jägare som tar hand om inälvorna, mer än kanske kalvlever, i alla fall vad gäller älg. (Viltkött anser jag per automatik vara ekologiskt). Hur det ser ut med de som jagar småvilt vet jag inte, men om du känner fågeljägare och vill köpa av dem borde du ju kunna få hela pippin. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strictly Paleo...ish! Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Parta med närmsta gårdsbutik som säljer kött från de djur du är intresserad av inälvsmat från, kolla: 1) är djuren uppfödda på ett sätt som överensstämmer med dina önskemål? 2) om ja, säljer de de organ du vill ha? Börja kika på http://www.gardsnara.se/ efter butiker i din närhet. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 Jag har mailat med gröna gårdar och hon säger att det går att lägga till ex nötlever (vid tillgång) med en köttbox. Alternativt kan man beställa genom affären (om de har deras produkter). jo jag har också kikat på deras sida, ska kolla vilka affärer i Stockholm de levererar till. Tack för tipset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 "Ekologiska organ eftersökes!" Ibland slår hjärnan liksom lite slint. Jag såg framför mig någon i stort behov av organdonation, som bara ville ta emot organ från någon som ätit övervägande ekologisk mat. Kan tyvärr inte svara på din fråga, men inväntar med spänning andras tips. Det här är definitivt något att tänka på. hahaha, bra, då väckte min rubrik uppmärksamhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts