Gå till innehåll

Recommended Posts

Ja nu är jag tillbaka igen, efter ca 5-6 år. Vet inte hurjsc ska börja. Är jufettskrämd, men undviker så mkt kolhydrater som möjligt. Men äter jordgubbar o blåbär till lunch... 

• Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svar 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Välkommen tillbaka Kajsa. Jag kommer ihåg att du inte hade särskild uppbackning hemma och vi var väl jämngamla ungefär (tom samma  födelsedag) Men blandningen du kör nu tror jag inte på. Frukt och mac

Några tips Ät ägg och bacon till frukost istället  ...byt konsekvent ut knäcket mot fröknäcke, om man tycker att fröknäcke är för extremt  ;-)  så finns goda varianter av fröknäcke som också inneh

Tror du får dålig effekt på hälsan med det upplägg du har nu, det bästa du kan göra är att äta strikt LCHF om du är ute efter hälsovinsterna, och med strikt menar jag inget fusk ( inget "unna sig" pot

31 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Tack har ju tänkt varva Paleo, LCHF och 5:2... står på kö till Op Gadtric Sleeve, men börjar få kalla fötter..

Hoppas dina fötter blir iskalla! Förlåt om jag går rakt på sak men var rädd om dina organ! De gör precis som de ska utifrån de förutsättningar du ger dem... Äter man en viss sorts mat, får man resultat efter det. Äter man annan man får man ett annat resultat. Tycker absolut att du ska haka på utmaningen! De börjar varje söndag och det finns inköpslistor också vilket gör det lite enklare. 
Hur menar du att du ska varva Paleo och LCHF? Ska du äta kolhydratnivån som LCHF och mejerifritt som Paleo?

• Gilla 6
Länk till inlägg

Näe sedan24 maj har jag gått ned 6 kilo och börjar dagen med riven ingefära halv pressad citron blandat med vatten cayennpeppar och nypa salt. Sedan 2 sesamknäcke med 1 kokt ägg karaffer, lunch: jordgubbar vattenmelon hallon blåbär. Middag:: kött eller fisk eller Kyckling med grönsaker, lättfraiche med Chili o paprika. Oliv eller rapsolja ibland en näve Cashewnötter så det blir väl lite blandad kompott.. 

• Gilla 1
Länk till inlägg

Lättfraiche... :huh: Nej, jag ska inte vara "sån". ;) Maken är den som handlar här hos oss och det finns ofta lättprodukter här. Fundering; Varför vill du äta lättprodukter? Och bären, blir du mätt på dessa? Jag åt visserligen jordgubbar till kvällsmat igår kväll men då med MYCKET vispad grädde. :) 
Om jag förstår din korta inledning rätt när jag läser mellan raderna så har du testat LCHF för några år sen, återgått till nåt annat och är stor nog att köa för fetmaoperation? 
Vad har du att förlora på att gå "all in"? Spelar din ålder in vad gäller svårighet att gå ner (tänker på för- och klimakterie)? Rör du på dig? Det sista är inte jättenödvändigt initialt om du är stor men man får ofta lite mer energi efter ett tag och då mer motivation att hålla i. Promenader räcker.

• Gilla 5
Länk till inlägg

Tror du inte att det är enklare att välja antingen Paleo eller LCHF? Det kan lätt bli slarv annars tänker jag, med både frukt och mejerier. Men om du håller dig till bär bara, funkar det kanske.

Sesamknäcke - menar du köpebröd då?! Baka eget fröknäcke istället - billigare, godare och nyttigare. :)

Har du provar periodisk fasta? T ex hoppa över frukosten?

• Gilla 5
Länk till inlägg

Jo jag försöker även blanda in 5:2 i det hela. Äter inte frukt, men bär. Och jag blir mätt på det till lunch ibland tar jag 1dl Keso. Jag har precis fyllt 60 och nu väger jag 113,5 har gått ned 6 kg sedan 24 maj. Har en släng av typ 2, 1tablett på morgonen sömnapné så jag platsar till en Op. Men börjar dra öronen åt mig. Börjat läsa på och näringsbrist är inte att leka med. Jo jag började med promenader 5 dgr i veckan men senaste 2 veckorna har det inte funkat. Förkyld igen. 

• Gilla 3
Länk till inlägg
4 timmar sedan, stoscha sade:

Välkommen tillbaka Kajsa. Jag kommer ihåg att du inte hade särskild uppbackning hemma och vi var väl jämngamla ungefär (tom samma  födelsedag) Men blandningen du kör nu tror jag inte på. Frukt och mackor i stället för mat gör dej ju bara hungrig i onödan och gör kroppen förvirrad. En förvirrad kropp släpper inte många kilon. Många som gör GBP får brister eftersom de inte kan äta mat i tillräcklig mängd. 

Ät grönsaker och ägg i stället för frukt och mackor. Grönsaker innehåller ofta mer nyttigheter.

Hej! Jo vi fyller på samma dag. Äter inte frukt men bär ? 2knäcke på morgonen blir d bara. Grattis i efterskott! ?

• Gilla 1
Länk till inlägg
2 timmar sedan, iAnna sade:

Tror du inte att det är enklare att välja antingen Paleo eller LCHF? Det kan lätt bli slarv annars tänker jag, med både frukt och mejerier. Men om du håller dig till bär bara, funkar det kanske.

Sesamknäcke - menar du köpebröd då?! Baka eget fröknäcke istället - billigare, godare och nyttigare. :)

Har du provar periodisk fasta? T ex hoppa över frukosten?

Är en förvirrad själ vad gäller mat. Kan inte bestämma mig helt enkelt. Men socker osv användes inte äter ej godis. 5:2 har jag också bakat in i min blandade "diet" ?

Länk till inlägg
46 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Har en släng av typ 2, 1tablett på morgonen sömnapné så jag platsar till en Op.

Men du vet att LCHF är den bästa maten om man vill undvika typ 2 diabetes och dess hemska följder?

http://www.kostdoktorn.se/slutat-med-insulin-reverserat-typ-2-diabetes-och-gatt-ner-30-kilo

• Gilla 2
Länk till inlägg
1 timme sedan, iAnna sade:

Men du vet att LCHF är den bästa maten om man vill undvika typ 2 diabetes och dess hemska följder?

http://www.kostdoktorn.se/slutat-med-insulin-reverserat-typ-2-diabetes-och-gatt-ner-30-kilo

Jo det vet jag, bara min man som inte klarar av fett på min tallrik. Får så mycket skällsord pga det

• Gilla 2
Länk till inlägg

Du tror inte det blir svårare att gå ner om du inte kan bestämma dig för en strategi..? Vet inte vad du menar med "osv" bakom socker men någonstans ska din energi komma från och om du äter lågkolhydrat så blir det ju antingen från fett eller från protein. Om du inte svälter förstås och då stryper kroppen så mycket den kan. Jag älskar iAnnas undertext ..."nu är jag bara lite picky med maten" men när man vill gå ner kan det vara bra att ha en strategi och vara mycket picky för när man inte lyckas blir man besviken och så återgår man till vad det än är som fick en dithän från första början. 
Kan du dricka fettkaffe/fette om du vill dölja för andra hur pass mycket fett du äter? Jag gör ofta så på jobbet, sväljer ner kött och grönt med smör i teet. Dock måste det vispas, annars är det inte gott. Blir bekymrad när jag förstår att stödet hemma är svagt. Det gör ju inte saken lättare...

• Gilla 3
Länk till inlägg

Näe jag får ju hurra rop när jag går ned, men hoppar jag över en promenad hugger han direkt och säger jag lagt ned. Det ger inte mig den pepp som behövs. Nu har jag ätit ostkuber till kaffet. Guyere. Och jag använder olivolja när jag tex. Ugnsbakat spetskål. Äter kött, kyckling, lax och grönsaker. På lördagar får jag äta vad jag vill och då kan det bli en liten potatis till. Nu har jag fröknäcke i ugnen.

• Gilla 4
Länk till inlägg

Du kanske kan öppna ögonen för din man och inviga honom i den sanna vetenskapen om biokemin i kroppen.

Har du visat honom Kostdoktorn, alla intervjuer, filmer och framgångshistorier?

• Gilla 2
Länk till inlägg

Han är bra på många vis men Anti till IT = läser Max Text TV. Har böcker hemma om LCHF, jag är nog dålig på att berätta på rätt vis... Men skam den som ger Sig.

• Gilla 4
Länk till inlägg

Nu läser jag en bok som heter Låt Bönor förändra ditt liv. Någon som provat? Intressant med Probiotika och Prebiotika. Men Bönor i kombination med LCHF?

Ska testa, tror jag. Men läsa klart boken först. :D

• Gilla 2
Länk till inlägg
3 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Nu läser jag en bok som heter Låt Bönor förändra ditt liv. Någon som provat? Intressant med Probiotika och Prebiotika. Men Bönor i kombination med LCHF?

Ska testa, tror jag. Men läsa klart boken först. :D

Har reserverat boken på bibblan. Jag fick köplats fyra så den verkar vara populär. :D

• Gilla 2
Länk till inlägg
Det var en nytänkande och klok chef [emoji4]

Ja hon vet om min remiss till Gastric Sleeve och mina försök att försöka gå ned. Så nu tänkte jag ändra frukost till 1dl Youghurt med 1 msk potatismjöl och till varje mål 1dl bönor. Med början imorgon. [emoji2]

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länk till inlägg
On 2017-06-30 at 23:01, Kajsa576 sade:

Näe sedan24 maj har jag gått ned 6 kilo och börjar dagen med riven ingefära halv pressad citron blandat med vatten cayennpeppar och nypa salt. Sedan 2 sesamknäcke med 1 kokt ägg karaffer, lunch: jordgubbar vattenmelon hallon blåbär. Middag:: kött eller fisk eller Kyckling med grönsaker, lättfraiche med Chili o paprika. Oliv eller rapsolja ibland en näve Cashewnötter så det blir väl lite blandad kompott.. 

Detta är ju inte i närheten av vare sig LCHF eller Paleo och inte heller låter vare sig mättande eller hälsosamt, vart hämtar du ditt protein och fett? Ta ett beslut och säg till din man på skarpen att nu är det detta som gäller, eller tycker han på fullt allvar att det är bättre att en kirurg skär sönder ett friskt organ för att minska på vikten och därmed riskera en massa biverkningar och livslång näringsbrist som följd? 

• Gilla 7
Länk till inlägg
Detta är ju inte i närheten av vare sig LCHF eller Paleo och inte heller låter vare sig mättande eller hälsosamt, vart hämtar du ditt protein och fett? Ta ett beslut och säg till din man på skarpen att nu är det detta som gäller, eller tycker han på fullt allvar att det är bättre att en kirurg skär sönder ett friskt organ för att minska på vikten och därmed riskera en massa biverkningar och livslång näringsbrist som följd? 

Jag har ju kött eller fisk plus olivolja i salladen till middag. Ibland fröknäcke med fårbrie eller Guereost på. Ägg varje dag. Är inte så hungrig, kaffe är mättande. Försöker hitta andra utvägar än Op. Men känns så hopplöst ibland. Jag är ute efter hälsovinster, och tänker att med det kommer viktraset. Försöker promenera 3-5 ggr i veckan.

Länk till inlägg

Tror du får dålig effekt på hälsan med det upplägg du har nu, det bästa du kan göra är att äta strikt LCHF om du är ute efter hälsovinsterna, och med strikt menar jag inget fusk ( inget "unna sig" potatis/godis/pasta osv på helgerna) Det är ju enkelt välja att följa kostdoktorns veckomenyer tills du kommer igång. Lycka till :)

• Gilla 7
Länk till inlägg

Tack [emoji2] äter inte godis eller fikabröd. Håller på att smyga in mer o mer. Potatis har jag bara ätit på lördagen. Väldigt liten) ris o pasta mjöl etc. Skippar jag. Men 2 knäcke med ägg på morgonen har jag svårt att vara utan. Men ska köpa turkisk youghurt och potatismjöl. Och kikärter. [emoji2]

Länk till inlägg

Några tips :)

Ät ägg och bacon till frukost istället :) ...byt konsekvent ut knäcket mot fröknäcke, om man tycker att fröknäcke är för extremt  ;-)  så finns goda varianter av fröknäcke som också innehåller bovetemjöl ... köp rysk yoghurt istället för turkisk... ät fullfet creme fraiche..låt bli keson..  försök att äta lite mer när du äter men om möjligt ät bara två gånger per dag (frukost räknas som ett mål) ...låt helst bli småätande typ ostkuber till kaffet...om du gillar att småäta gör det  i nära anslutning till måltider ...det är väldigt bra för kroppen att få "vila" från att äta. (bara kaffe eller tee utan något till är dock OK)...ät aldrig bara vattenmelon/jordgubbar/bär, blanda dem med yoghurt eller grädde...

• Gilla 7
Länk till inlägg

Oj! Jag som precis köpt 1kg Turkisk [emoji33] funkar inte det? Imorgon skippar jag knäcke o satsar på Yoghurt med Potatismjöl och 1ägg. Och 1dl. Kikärter. Nu ska här testas rejält. Middag får bli kött med sallat bönor och olivolja. Borde väl va bra? [emoji106]

• Gilla 2
Länk till inlägg
Länk till inlägg
16 timmar sedan, Kajsa576 sade:

Oj! Jag som precis köpt 1kg Turkisk emoji33.png funkar inte det? 

Det funkar bra...men samma mängd rysk yoghurt ger mer energi (av fett )...min känsla är att du äter ganska rätt men lite för lite varje gång och kanske därför flera gånger om dagen? ...egentligen inget direkt fel med det :) ...men om viktnedgång är målet...så kunde det vara bra med färre ättillfällen (typ 2 om dagen) ...för att klara det måste man få i sig mer energi per ättillfälle ( enkel mattematik ;-) ... rysk yoghurt är ett exempel på att man kan äta relativt liten mängd mat men ändå få i sig mycket energi och även andra näringsämnen....ägg, lax, avokado är kanske ännu bättre exempel på sådan mat. :) 

• Gilla 2
Länk till inlägg
Det funkar bra...men samma mängd rysk yoghurt ger mer energi (av fett )...min känsla är att du äter ganska rätt men lite för lite varje gång och kanske därför flera gånger om dagen? ...egentligen inget direkt fel med det [emoji4] ...men om viktnedgång är målet...så kunde det vara bra med färre ättillfällen (typ 2 om dagen) ...för att klara det måste man få i sig mer energi per ättillfälle ( enkel mattematik ;-) ... rysk yoghurt är ett exempel på att man kan äta relativt liten mängd mat men ändå få i sig mycket energi och även andra näringsämnen....ägg, lax, avokado är kanske ännu bättre exempel på sådan mat. [emoji4] 

Glad och tacksam över att få tips. Idag väntade jag till 11. Imorse tog jag promenad 45 minuter, kl. 7. Nu äter jag. 1dl bönor, 1 kokt ägg med, hör o häpna: 1msk smör och örtsalt. Och efter det 1dl turkisk Yoghurt med 1msk potatismjöl och lite hallon och blåbär. Sedan får det bli 1 kopp kaffe. Har ätit bönorna och halva ägget och känner mig mätt. Ska man tvinga i dig resten?

• Gilla 2
Länk till inlägg

Nu har jag försett tarmen med Probiotika och Prebiotika. Och undrar nu vad som kommer att hända. Tänker mig att testa 1-2veckor och därefter utvärdera. Spännande. [emoji12]

• Gilla 2
Länk till inlägg
50 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Glad och tacksam över att få tips. Idag väntade jag till 11. Imorse tog jag promenad 45 minuter, kl. 7. Nu äter jag. 1dl bönor, 1 kokt ägg med, hör o häpna: 1msk smör och örtsalt. Och efter det 1dl turkisk Yoghurt med 1msk potatismjöl och lite hallon och blåbär. Sedan får det bli 1 kopp kaffe. Har ätit bönorna och halva ägget och känner mig mätt. Ska man tvinga i dig resten?

Jag tycker att du kan skippa att äta om du verkligen är mätt...  men om du blir hungrig ganska snabbt igen...kanske du ska fundera på att "tvinga i dig" nästa gång ... är du hyfsat "ohungrig" fram till 18-20 tiden ...och äter ett mål då ...som gör att du kan vänta till 11 nästa dag igen...osv ...så är det bra. :) 

Det viktiga är att inte gå omkring långa stunder (kortare stunder är OK) och vara hungrig ...det håller aldrig i längden ...du måste känna själv att som du äter nu skulle du kunna hålla på hur länge som helst...det handlar inte om att stå ut i 8 veckor...det är inte en fungerande metod!

• Gilla 6
Länk till inlägg

Ser gott ut,, men jag skulle nog ändå vilja ta den Turkiska yoghurten och göra någon kall sås till anrättningen.

• Gilla 3
Länk till inlägg

Idag fortsätter jag på min nya frukost. 1/2 dl före och sedan 1 dl. Turkiskt Youghurt med 1 msk Potatismjöl, några Hallon och Blåbär. 1 kokt ägg med 1 msk smör. Hade tänkt mig 16 timmar mellan middag och frukost, men det blev bara 15 timmar. Är det kört då? Kunde inte vänta längre då jag väntar på sotaren. Jag har ju kört lågkolhydratkost sedan 24 maj, men kanske inte så mycket fett. from i Söndags har jag ökat på den delen. Idag visade vågen -6.8 kg sedan start. Så jag hoppas att kroppen svarar nu trots min ökning av fettet. Igår blev det bara 2 mål. Tveksam om det blir så idag. Men det borde väl vara ok med lite Turkisk Youghurt och bär samt lite bönor även om jag känner att jag vill ha 3 mål idag? 

Länk till inlägg

Nej, det är inte kört för att det blir nån timme hit eller dit. Det finns ingen metod som är så exakt. Du verkar ha en förkärlek för yoghurt..? Många upplever bättre viktminskning om de utelämnar mejeriprodukterna. Du kanske kan ta en avokado till mellanmål om du behöver nåt? Eller gärna som tillägg till måltiden på bilden för det är lite snålt med fett med bara oljan som kikärterna legat i. Nästan 7kg på 6v - Det är ju jättebra!

• Gilla 4
Länk till inlägg
4 minuter sedan, MariaF sade:

Nej, det är inte kört för att det blir nån timme hit eller dit. Det finns ingen metod som är så exakt. Du verkar ha en förkärlek för yoghurt..? Många upplever bättre viktminskning om de utelämnar mejeriprodukterna. Du kanske kan ta en avokado till mellanmål om du behöver nåt? Eller gärna som tillägg till måltiden på bilden för det är lite snålt med fett med bara oljan som kikärterna legat i. Nästan 7kg på 6v - Det är ju jättebra!

Nja, jag har precis läst boken Ät bönor förändra ditt liv, och då handlar det om att få i sig Probiotika och Prebiotika. Förslaget var då: 1 dl Youghurt blandas med 1 msk Potatismjöl (= Probiotikan) och för att mata dessa bakterier ska man tillsätta ca 1 dl bönor per måltid (Prebiotikan) och det skall tydligen sätta fart på viktnedgång samt bra för de som har Diabetes. Därav min Yoghurt :-) Annars är jag en Smörgåsälskare med kaffe. Så nu bilr det experiment i 14 dagar samt att jag även tar ett kokt ägg med 1 msk smör till frukosten. Jag känner mig glad över att ha tappat dessa kilon, med de 5 första veckorna kan jag erkänna att jag inte ätit knappt något fett alls. Plus att det var midsommar och att jag fyllt 60, så den veckan stod jag stilla. Jag kommer att smyga in med mer LCHF tiktig mat, men eftersom jag har en gubbe som är anti, så får jag verkligen smyga in fetterna i måltiderna. Men han tycker det är jättegott det jag lagar. Avokado ska jag satsa på, men som fd. Viktväktare så varnade de om den, så jag är ju fortfarande fettskrämd själv... Var med där i 2 år, gick bra i början, men det passar inte mig i längden, så jobbigt att väga mäta och skriva upp allt och jag lyckades aldrig bli av med mina poäng, förutom på lördagen då jag drack vitt vin :-)  Måste försöka avdramatisera kosten, så att det blir en del av mitt liv naturligt, inte som en bantningskur. Svårt att få hjärnan att inse det. :-) Jag är så tacksam över alla tips som jag kan få. Kram <3 

• Gilla 5
Länk till inlägg

Hej, tyvärr tror jag som ovanstående, den kost du äter nu är inte hållbar och räknas inte som lchf. Försök lägga om helt. Följ en utmaning från kostdoktorn eller välj en av alla dina böcker du har hemma och följ en veckomeny där i några veckor. Du behöver fett för att bli mätt, annars kommer du snart att ge upp och tänka att lchf inte fungerade, fast problemet var att du inte åt lchf. Har hänt alltför många. I lchf kommer majoriteten av energin från fett. Det räcker inte med lite olivolja i salladen. För dig som vill gå ner i vikt är bönor inte att rekommendera, för mycket kolhydrater, håll dig till kallt potatismjöl. Exempel på meny: frukost 3 ägg, rikligt med smör, 1/2-1 pkt bacon. SÅ mycket fett är lchf. Middag: riktigt med majonnäsbaserad sås, fet köttbit, lite grönsaker till. Om du är hungrig emellan, ät ägg med smör eller majonnäs. Ost och mjölkprodukter är inte optimalt när man vill gå ner, ät med måtta. Samma med nötter. Inget fusk på helger, fusk är för folk som redan gått ner sina kilon. Detta är din chans att slippa operation, varför inte köra ordentligt? Önskar dig all lycka till! 

• Gilla 4
Länk till inlägg
41 minuter sedan, Karinslchf sade:

Hej, tyvärr tror jag som ovanstående, den kost du äter nu är inte hållbar och räknas inte som lchf. Försök lägga om helt. Följ en utmaning från kostdoktorn eller välj en av alla dina böcker du har hemma och följ en veckomeny där i några veckor. Du behöver fett för att bli mätt, annars kommer du snart att ge upp och tänka att lchf inte fungerade, fast problemet var att du inte åt lchf. Har hänt alltför många. I lchf kommer majoriteten av energin från fett. Det räcker inte med lite olivolja i salladen. För dig som vill gå ner i vikt är bönor inte att rekommendera, för mycket kolhydrater, håll dig till kallt potatismjöl. Exempel på meny: frukost 3 ägg, rikligt med smör, 1/2-1 pkt bacon. SÅ mycket fett är lchf. Middag: riktigt med majonnäsbaserad sås, fet köttbit, lite grönsaker till. Om du är hungrig emellan, ät ägg med smör eller majonnäs. Ost och mjölkprodukter är inte optimalt när man vill gå ner, ät med måtta. Samma med nötter. Inget fusk på helger, fusk är för folk som redan gått ner sina kilon. Detta är din chans att slippa operation, varför inte köra ordentligt? Önskar dig all lycka till! 

Tack! :-) Bönorna är ett experiment som jag ska prova i minst 14 dagar eftersom jag läst boken Låt bönor förändra ditt liv. Där äter de LCHF, MEN även bönor, Flickvännen hade gått ned 20 kg mha LCHF, men när hon tillsatte Yoghurt, Potatismjöl och Bönor så tappade hon ytterligare 40 kg. Jag trot att min tarm saknar vissa viktiga bakterier som man som överviktig oftast saknar. Men som jag skriver, kommer jag att öka på med fett, men stegvis. :-) 

• Gilla 4
Länk till inlägg
1 timme sedan, Kajsa576 sade:

Tack! :-) Bönorna är ett experiment som jag ska prova i minst 14 dagar eftersom jag läst boken Låt bönor förändra ditt liv. Där äter de LCHF, MEN även bönor, Flickvännen hade gått ned 20 kg mha LCHF, men när hon tillsatte Yoghurt, Potatismjöl och Bönor så tappade hon ytterligare 40 kg. Jag trot att min tarm saknar vissa viktiga bakterier som man som överviktig oftast saknar. Men som jag skriver, kommer jag att öka på med fett, men stegvis. :-) 

Visst, det stämmer. Men hon hade ätit LCHF en lång tid innan och gått ner många kg på det, så hon hade LCHF "naturligt" redan. Kanske bättre att ta ett steg i taget? :)

• Gilla 1
Länk till inlägg
Visst, det stämmer. Men hon hade ätit LCHF en lång tid innan och gått ner många kg på det, så hon hade LCHF "naturligt" redan. Kanske bättre att ta ett steg i taget? [emoji4]

Kanske det, men då kör jag bönor med lågkolhydratkost och f protein o lite fett i så fall. Vill testa probiotika med prebiotika. [emoji106]

Länk till inlägg
59 minuter sedan, Kajsa576 sade:

middag smörstekt vitkålsspaghetti med köttfärssås. Och mina bönor plus sambal. emoji12.png

Gott!
Men var är fettet? ;)

• Gilla 2
Länk till inlägg
2 minuter sedan, iAnna sade:

Gott!
Men var är fettet? ;)

Hade stor klick smör i vitkålen och i köttfärssåsen både olivolja och smör. Räcker inte det? ?

• Gilla 1
Länk till inlägg