Kajsa576

Tillbaka igen

Recommended Posts

4 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Hade stor klick smör i vitkålen och i köttfärssåsen både olivolja och smör. Räcker inte det? ?

Det räcker inte för mig. Jag hade tagit en klick eller två med vitlökssmör på köttfärsen. :P

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man säger som så.. jag tror på inget sätt att bönor per se är någon sorts undergörande medicinsk mat!

Däremot så inbillar jag mig inte en endaste stund att de per se, om de tillagas rätt skulle vara någon fara på taket!

Jag betraktar dem ungefär som fröbröd/kex som det verkar som att vissa lever utav.

Dvs jag tror inte att man skall leva utav varesig frökex eller bönor alena.. med eller utan fett!

Utan de är en rätt god och naturlig del av sammansatta måltider.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om man säger som så.. jag tror på inget sätt att bönor per se är någon sorts undergörande medicinsk mat!
Däremot så inbillar jag mig inte en endaste stund att de per se, om de tillagas rätt skulle vara någon fara på taket!
Jag betraktar dem ungefär som fröbröd/kex som det verkar som att vissa lever utav.
Dvs jag tror inte att man skall leva utav varesig frökex eller bönor alena.. med eller utan fett!
Utan de är en rätt god och naturlig del av sammansatta måltider.

Ja kan så vara, men ska göra klart mitt experiment först, bönorna =prebiotika och Youghurt med potatsimjölet = Probiotikan, men jag ska även komplettera med surkål också. [emoji4]sedan ska jag utvärdera, sägs minska/ta bort diabetes plus viktnedgång. [emoji847]

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ska absolut göra det du tror på! Vad vi andra än tycker. ^_^ Sen kan du utvärdera/justera. Märker du att du blir hungrig så öka andelen fett. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

LCHF köttbullar f1ab4eb03f498b921ebf5f573b6aa166.jpg

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fråga: känner mig lite stickig i munnen, beror det på kosten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur då stickig?

På äldre dar får jag kli i munnen av nattskatteväxter (tomat och aubergine främst) och ananas, kiwi och hallon. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hur då stickig?
På äldre dar får jag kli i munnen av nattskatteväxter (tomat och aubergine främst) och ananas, kiwi och hallon. 

Nja, mest inne i kinderna. Tandköttet och i gommen också, lite stickigt och isigt... är inte allergisk. Tänkte det hörde till LCHF..

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1 vecka med bönor, potatismjöl och Yoghurt som komplement till kosten.

Här kommer en färsk rapport från mitt experiement. på min första "bön-vecka" har jag gått ned 1,9 kg.

Sedan 24 maj har jag kört med kolhydratfattig kost, men i samband med bönorna har jag ätit mer LCHF (mer fett) kört 16:8-fasta och klarat mig på 2 mål/dag.

Totalt har jag nu tappat 8,7 kg på 7 veckor. -Häpp och jag mår bra. :-) 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2017-07-07 at 21:34, Kajsa576 sade:

Nja, mest inne i kinderna. Tandköttet och i gommen också, lite stickigt och isigt... är inte allergisk. Tänkte det hörde till LCHF..

När jag fastar kan jag ibland få sådana känningar i mun och svalg. Jag har satt det i samband med att bakteriefloran i munnen förändras av fluortandkräm/SB12(mot dålig andedräkt).

De är bakteriedödande. Försöker numera undvika dessa vid just fasta och istället använder jag vid behov munspray utan fluor vilket verkar bättre för mig.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, DRAKULLA sade:

När jag fastar kan jag ibland få sådana känningar i mun och svalg. Jag har satt det i samband med att bakteriefloran i munnen förändras av fluortandkräm/SB12(mot dålig andedräkt).

De är bakteriedödande. Försöker numera undvika dessa vid just fasta och istället använder jag vid behov munspray utan fluor vilket verkar bättre för mig.

Aha, tack för tipset, kan det även bli så om man kör 16:8, då med andra ord? :-) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Kajsa576 sade:

Aha, tack för tipset, kan det även bli så om man kör 16:8, då med andra ord? :-) 

Inte omöjligt. Jag kör 16:8 för det mesta och då är det inga problem men vid mer än ett dygns fasta känner jag av det vid första måltiden efter fastan..

Första gången efter tre dagars fasta sved det i hela munnen/svalget när jag började äta igen och då hade jag använt SB12. Använder inte det längre.

Man vill ju dock inte ta död på folk så något uppfräschande i munnen kan kännas bra. Du kan ju testa med fluorfri tandkräm. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
27 minuter sedan, DRAKULLA sade:

Man vill ju dock inte ta död på folk så något uppfräschande i munnen kan kännas bra. Du kan ju testa med fluorfri tandkräm. 

Persilja brukar man ju tugga på för att ta bort vitlöksandedräkt; kan inte nåt sånt funka, tro? Fast citronmeliss eller nåt kanske känns fräschare...

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, MariaF sade:

Persilja brukar man ju tugga på för att ta bort vitlöksandedräkt; kan inte nåt sånt funka, tro? Fast citronmeliss eller nåt kanske känns fräschare...

Ja, kanske det. Värt att testa. Jag har efter Martina Johanssons tips testat oreganoolja som är extremt starkt..Mnjaa, kanske hjälper lite grann men det är så äckligt:wacko:.

Gubben min tyckte jag luktade pizza..

Är det det man vill lukta...?:blush: Näe.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måndagens middag: 180 gram smörstekt Entrecote med vitkål (smörstekt) ,lök, Kimchi, en klick Bea. Är såå mätt, har jag ätit för mycket tro? Kör fortfarande 16:8 fasta med 2 mål i 8-timmarsfönstret. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Kajsa576 sade:

Måndagens middag: 180 gram smörstekt Entrecote med vitkål (smörstekt) ,lök, Kimchi, en klick Bea. Är såå mätt, har jag ätit för mycket tro? Kör fortfarande 16:8 fasta med 2 mål i 8-timmarsfönstret. 

Now we're talking! :) Tror du har ätit bra men äntligen fått med fettet. Kolla hur länge du står dig nu så kan du anpassa mängden efter det.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2017-07-03 at 17:16, lchfwinther sade:

Tror du får dålig effekt på hälsan med det upplägg du har nu, det bästa du kan göra är att äta strikt LCHF om du är ute efter hälsovinsterna, och med strikt menar jag inget fusk ( inget "unna sig" potatis/godis/pasta osv på helgerna) Det är ju enkelt välja att följa kostdoktorns veckomenyer tills du kommer igång. Lycka till :)

Jag håller med. Nackdelen med lchf ät att du kan liksom inte köra det litegrann och sen pausa nån gång i veckan för då får du massor av fett ihop med massor av kolhydrater och det är den värsta kombinationen. Ge det 2 veckor och kör all in på strikt LCHF. Gör detta för din skull. Det är ingen annan som kommer ligga där på operationsbordet än du. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2 veckor med bönor, potatismjöl och Yoghurt som komplement till kosten.

Här kommer en färsk rapport från mitt experiement. efter 2 veckor på min "bön-vecka" har jag gått ned 2,9 kg.

Sedan 24 maj har jag kört med kolhydratfattig kost, men i samband med bönorna har jag ätit mer LCHF (mer fett) kört 16:8-fasta och klarat mig på 2 mål/dag.

Totalt har jag nu tappat 9,7 kg på 8 veckor. -det går bra nu :-) En reflektion, jag äter LCHF, tillsammans med bönorna och Youghurt med Potatismjöl, men jag kör även 16:8. Svårt att veta vilken del som gör detta underverk... Är det bönorna, kombinationen eller 16:8? Ha en härlig dag! :D

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, Kajsa576 sade:

En reflektion, jag äter LCHF, tillsammans med bönorna och Youghurt med Potatismjöl, men jag kör även 16:8. Svårt att veta vilken del som gör detta underverk... Är det bönorna, kombinationen eller 16:8? Ha en härlig dag! :D

Eller är det att du är mer noggrann, fokuserad och medveten på ett annat sätt när du vill testa något...? :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, MariaF sade:

Eller är det att du är mer noggrann, fokuserad och medveten på ett annat sätt när du vill testa något...? :)

Ha ha, ja jag är alltid nyfiken på att testa nytt. Har varit så hela mitt vuxna liv, både arbetsmässigt och matmässigt, älskar att experimentera och sällan jag äter exakt samma 

maträtt flera gånger... 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Du kanske kan öppna ögonen för din man och inviga honom i den sanna vetenskapen om biokemin i kroppen.
Har du visat honom Kostdoktorn, alla intervjuer, filmer och framgångshistorier?

Har lyckats få honom att läsa boken om bönor!!! Steg åt rätt håll. [emoji2]

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Kajsa576 sade:

2 veckor med bönor, potatismjöl och Yoghurt som komplement till kosten.

Här kommer en färsk rapport från mitt experiement. efter 2 veckor på min "bön-vecka" har jag gått ned 2,9 kg.

Totalt har jag nu tappat 9,7 kg på 8 veckor. -det går bra nu :-) En reflektion, jag äter LCHF, tillsammans med bönorna och Youghurt med Potatismjöl, men jag kör även 16:8. Svårt att veta vilken del som gör detta underverk... Är det bönorna, kombinationen eller 16:8? Ha en härlig dag! :D

Om jag får lov att gissa vad som gjort vad så skulle jag föreslå att minst cirka 50% beror på din mentala inställning, resten kan ha att göra med andra faktorer!

Förmodligen är din mentala inställning av betydligt största betydelse.. så länge du inte förfaller till att äta junkfood/godis/socker/bullar/kakor/dricka läsk!

Iallafall, jag tror du känner till.. iallafall läst om att bantning på nästan vilken kost som helst kan leda till viktnedgång.. dvs det kan handla om nästan vad som helst så länge kalorierna in är lägre än kalorierna ut!

Och jag tror oxå att du läst om ketogen diet/ketos som ett sätt att uppnå just det samma, dvs mindre kalorier in än ut?

Dvs det är hur som helst rätt lätt att under en kort period minska kalorier in.. med olika metoder!

Och då kan man oförhappandes hamna i ketos hur som helst.. eller avsiktligt!

Iallafall, grejen är snarare att det svåra är att hitta en kost och måltidsfrekvens som gör att man kan bibehålla en normal vikt.. extra viktigt för de som har lätt för att gå upp i vikt!

För du kan/vill sällan byta ut din sociala kontext, dvs du är den du är och omgivningen äter i huvudsak junkfood!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kajsa, att äta-leva enl principen lchf är en livsstil för bättre hälsa och välmående och inte en diet.

En livsstil för att må bra och vara så frisk som möjligt i förhoppningsvis många år. Oddsen är mycket, mycket bättre än när man befinner sig i junkfoods-träsket!

Rätt kost, lagom motion (inte för mycket så man sliter ut kroppen) är ett mkt bra recept,  Minskar bla risk för demens med 40%, enl studie, bara det är ju lysande. Minskad risk för depression och nedstämdhet, ja det finns massor med fina fördelar. - Däremot är ingen av oss garanterade ett liv utan problem och motgångar, men lchf och glutenfritt har förbättrat mitt liv i grunden - efter ett liv med svår värk har värken i stort sett försvunnit helt.

Lycka till, du har börjat bra!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är mycket bra att äta kokosolja varje dag - lägg till 2 msk till varje måltid. Virgin kokosolja ett av de allra bästa fetterna. Om man inte alltid vill ha smaken av kokos så finns kokosolja där man tagit bort smaken. Kokosolja utan smak är otroligt bra att steka i - tål höga temperaturer utan att det bildas brända ohälsosamma ämnen.  När maten är färdig o varm kan du toppa med ett gott hemlagat aromsmör. eller bara smör eller kokosolja. Man kan laga till en stor sats av aromsmör på en gång och göra en rulle som man skär i grova skivor och sedan frysa och ta fram vid behov. Tinar ganska fort på varm mat. Finns ju massor med olika smakkombinationet att göra.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är mycket bra att äta kokosolja varje dag - lägg till 2 msk till varje måltid. Virgin kokosolja ett av de allra bästa fetterna. Om man inte alltid vill ha smaken av kokos så finns kokosolja där man tagit bort smaken. Kokosolja utan smak är otroligt bra att steka i - tål höga temperaturer utan att det bildas brända ohälsosamma ämnen.  När maten är färdig o varm kan du toppa med ett gott hemlagat aromsmör. eller bara smör eller kokosolja. Man kan laga till en stor sats av aromsmör på en gång och göra en rulle som man skär i grova skivor och sedan frysa och ta fram vid behov. Tinar ganska fort på varm mat. Finns ju massor med olika smakkombinationet att göra.

Just det kokosolja har jag glömt! Älskar kokos!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra att du gillar kokos - de är bara att köra!!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bra att du gillar kokos - de är bara att köra!!

Är på väg på tj-resa så jag får köpa i morgon. Borde funka att gå till Sportbaren o välja grillad biff med grönt och bea eller kryddsmör, till middag. Eller?

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Är på väg på tj-resa så jag får köpa i morgon. Borde funka att gå till Sportbaren o välja grillad biff med grönt och bea eller kryddsmör, till middag. Eller?

Be att få extra kryddsmör och glöm pommes!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte sugen på någon form av potatis, bröd, godis, ris, pasta eller glass osv. Inte ens cashewnötter [emoji23][emoji23][emoji23]

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag Söndag, tänkte ta mig ett mellanmål, så här på söndagen.

Några färdigskivade GetOst med smör på och Kaffe, i solskenet, borde väl vara ok? 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Kajsa576 sade:

Några färdigskivade GetOst med smör på och Kaffe, i solskenet, borde väl vara ok? 

Absolut bra. I synnerhet solskenet! (Extra D-vitamin.)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måndagsmiddag. 8df54f71f8c8bef98fd97d3574669da9.jpg

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fråga: Äggsmör, jag har 30 gram smör och 2 ägg, är det för lite eller för mkt smör?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Fråga: Äggsmör, jag har 30 gram smör och 2 ägg, är det för lite eller för mkt smör?

Lagom, skulle jag säga. Det grundrecept jag hittat säger 2-3 ägg + 50g smör men jag tycker inte det blir så gott, 30g är mer lagom. Ska jag ha i mig mer fett tar jag hellre en klick i teet (måste vispas!).

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lagom, skulle jag säga. Det grundrecept jag hittat säger 2-3 ägg + 50g smör men jag tycker inte det blir så gott, 30g är mer lagom. Ska jag ha i mig mer fett tar jag hellre en klick i teet (måste vispas!).

Skönt hittade ett som till 4 ägg så skulle man ta 150 gr smör, då blev jag orolig. Nu vet jag att jag kan fortsätta som jag gör med äggsmöret. Tack snälla Du! [emoji847]

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har du provat fluffig äggröra med en rejäl klick smör och en skvätt grädde i? Om man försteker lite hackad purjolök i smöret innan man häller i äggen och rör om tills de just precis har stelnat är det likt gudanektar

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
har du provat fluffig äggröra med en rejäl klick smör och en skvätt grädde i? Om man försteker lite hackad purjolök i smöret innan man häller i äggen och rör om tills de just precis har stelnat är det likt gudanektar

Oj det lät gott, hur mycket smör o grädde till 2 ägg? Det låter som en perfekt Frunch [emoji847]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag mäter aldrig. Typ 2 rejäla msk smör och 0,5 dl grädde?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har sommarförkylning med urslig hosta sedan 5 veckor tbx, nu har jag senaste tiden Tagit Bisolvon tabeletter mot hostan, nu vet inte jag hur det gick till i stressen men jag har lyckats stoppa in en karta med Simvastatin i Bisolvon förpackningen, s mao har jag överdoserat Simvastatin, är det farligt har känt mig smått illamående och lite skakig. Hm...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

3 veckor med bönor, potatismjöl och Yoghurt som komplement till kosten.

Här kommer en färsk rapport från mitt experiement. efter 3 veckor på min "bön-vecka" har jag gått ned 2,3 kg. Alltså en ökning + 0,7kg!!

Totalt har jag nu tappat 9,0 kg på 9 veckor. En reflektion, denna vecka har jag ätit mer fett,  Men jag har även druckit en hel del vitt vin... Konstigt, jag blir mer fettskrämd än "vinskrämd", så nu vet jag inte hur jag ska fortsätta framåt... ska jag tänka 30 gram smör per mål och protein. vet inte om jag ska fortsätta med bönorna heller... Eller ska jag tilla mig en vecka till? Ha en fortsatt trevlig vecka! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

9 kg på 9 veckor låter utmärkt tycker jag. Visst, det blev kanske inte jättemycket senaste veckan, men mitt råd är: sitt lugnt i båten. Man kan kanske inte vänta sig toppresultat varje vecka. Kanske vinet har ställt till det lite. Jag har för mig att jag läst att kroppen använder kolhydrater och alkohol före fett, så vinet kan ha bromsat lite.

Jag har ingen åsikt om bönorna, själv vågar jag inte testa det här med bönor. Jag får magknip bara jag tänker på det :wacko: Istället tar jag potatismjöl i vatten.

Men som sagt, jag tror du kan ta det lite lugnt, det är resultaten på lång sikt som är det viktiga.

Förresten, blir det någon operation? (hoppas inte, men det är min personliga åsikt)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 kg på 9 veckor låter utmärkt tycker jag. Visst, det blev kanske inte jättemycket senaste veckan, men mitt råd är: sitt lugnt i båten. Man kan kanske inte vänta sig toppresultat varje vecka. Kanske vinet har ställt till det lite. Jag har för mig att jag läst att kroppen använder kolhydrater och alkohol före fett, så vinet kan ha bromsat lite.
Jag har ingen åsikt om bönorna, själv vågar jag inte testa det här med bönor. Jag får magknip bara jag tänker på det :wacko: Istället tar jag potatismjöl i vatten.
Men som sagt, jag tror du kan ta det lite lugnt, det är resultaten på lång sikt som är det viktiga.
Förresten, blir det någon operation? (hoppas inte, men det är min personliga åsikt)

Jag har fått Ok stämpel från kirurgen och troligen i Oktober, men fortfarande lutar det åt att jag tackar nej, har inte fått någon kallelse från Ersta ännu. Ja jag får ge mig en stor portion tålamod i present idag [emoji39]

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 timmar sedan, Kajsa576 sade:

3 veckor med bönor, potatismjöl och Yoghurt som komplement till kosten.

Här kommer en färsk rapport från mitt experiement. efter 3 veckor på min "bön-vecka" har jag gått ned 2,3 kg. Alltså en ökning + 0,7kg!!

Totalt har jag nu tappat 9,0 kg på 9 veckor. En reflektion, denna vecka har jag ätit mer fett,  Men jag har även druckit en hel del vitt vin... Konstigt, jag blir mer fettskrämd än "vinskrämd", så nu vet jag inte hur jag ska fortsätta framåt... ska jag tänka 30 gram smör per mål och protein. vet inte om jag ska fortsätta med bönorna heller... Eller ska jag tilla mig en vecka till? Ha en fortsatt trevlig vecka! 

Kunde inte lååta bli att väga mig en dag senare, sedan igår har jag tappat 1 kg, så NU är det tjoho igen, för nu har jag på 9 veckor + 1 dag gått ned 10 KG. Känns toppen och kokoskaffe är gött, det står man sig länge på :P 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dålig i magen av fettkaffe?

Nu är det andra gången som jag bara tar en kopp kaffe med kokosolja i, på morgonen och hela förmiddagen blir katastrof, ur magperspektivet sett.

Är det fler som har råkat ut för det?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Kajsa576 sade:

Dålig i magen av fettkaffe?

Nu är det andra gången som jag bara tar en kopp kaffe med kokosolja i, på morgonen och hela förmiddagen blir katastrof, ur magperspektivet sett.

Är det fler som har råkat ut för det?

Det sätter fart på magen med kokosolja och kaffe, så blev det för mig också. Prova att använda hälften smör, eller minska koksoljan  för att vänja kroppen.:)

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad det är svårt att hitta på mat. Idag blir det grillad kycling med smötstekta champinjoner, sallad tomat o Mozzarella 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
35 minuter sedan, Kajsa576 sade:

Vad det är svårt att hitta på mat. Idag blir det grillad kycling med smötstekta champinjoner, sallad tomat o Mozzarella 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 timmar sedan, Kajsa576 sade:

Vad det är svårt att hitta på mat.

Ja, vi äter ofta samma, alternerar mellan en handfull olika "rätter". 

Jag tror inte ett smack på att man behöver variera kosten så mycket som det talas om. Om man väljer bland de 5-10 näringstätaste/-rikaste livsmedel, behöver man inte variera sig mer. 

Sen underlättar det om man tillhör den skaran som gärna vill äta samma varje dag. ?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
29 minuter sedan, iAnna sade:

Ja, vi äter ofta samma, alternerar mellan en handfull olika "rätter". 

Jag tror inte ett smack på att man behöver variera kosten så mycket som det talas om. Om man väljer bland de 5-10 näringstätaste/-rikaste livsmedel, behöver man inte variera sig mer. 

Sen underlättar det om man tillhör den skaran som gärna vill äta samma varje dag. ?

Jag är en person som till middag tycker om variation, frunch strunt samma men middagen, vill ha ögonfröjd och smaksensation. Hittar på nytt hela tiden, men så var det innan också att hitta på... :-)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

4:e veckan med Bönor, Potatismjöl och Yougurt som komplett till kosten.

Står helt stilla denna vecka, + - 0. Så jag har fortfarande totalt gått ned 10 kg sedan 24 maj.

En reflektion, denna vecka har jag inte ätit lika mkt bönor eller pot.mjöl. så det kan ju bero på det.

Jag ska se till att jag inte slarvar på det from idag. :P

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg