EvaKarin Håkansson Posted July 1, 2017 Share Posted July 1, 2017 Har svårt att somna på tom mage, och vaknar ofta flera gånger under natten med "sug" efter något. Ska nu ge mig in i ketosens värld och oroas över detta, samt, att om jag nu dessutom kommer att få mer energi inte kommer kunna sova alls. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted July 1, 2017 Share Posted July 1, 2017 Somna på tom mage är inte skönt. Jag brukar äta en näringstät och näringsrik middag vid 18-19-tiden. På det håller jag mig mätt i 18-20 timmar. Det där med att man får mer energi kan variera från person till person. Jag kanske har missförstått nåt, men varför tror du att ketos kommer att hålla dig vaken om nätterna? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted July 1, 2017 Share Posted July 1, 2017 När jag gick superstrikt fick jag problem med sömnen de första veckorna... Men sedan bara försvann det och jag blev tvärtom piggare på mindre sömn 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted July 1, 2017 Share Posted July 1, 2017 Upplever också att jag inte behöver sova lika mycket på kost med få kolhydrater. Pigg för det mesta, trots att jag har stora problem att somna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts