Popular Post Cassano Posted July 5, 2017 Popular Post Share Posted July 5, 2017 Hej! Har tidigare lite sporadiskt uppdaterat hur det ligger till för mig i en annan tråd i "nybörjare"-segmentet på forumet. Tänkte det vore på sin plats med en tråd här, där jag kan skriva ibland. Jag är en kille på 22 år. Sedan i slutet av februari i år har jag kört LCHF, inte på paragrafnivå alltid, men i stort har jag hållt mig till det. Jag är en ganska aktiv kille egentligen, men jag kände då vid den tiden att måttet var rågat, då jag vägde in mig på 90,7kg. Med tanke på min 183cm långa kropp var det långt ifrån någon extrem övervikt, men för mig kände jag att det var för mycket. Efter att en tid ha sneglat på LCHF och den typen av livsstil valde jag då att haka på direkt. Från att ha småätit för ofta, och tryckt x antal mackor dagligen kapade jag bort allt sådant. Resultaten kom fort, och bara första veckan tappade jag ett par kilo. Om vi snabbspolar till nutid istället, kan jag konstatera att jag idag väger drygt 82-82,5kg. Jag är i bättre fysisk form än någonsin, och tränar i snitt 6 dagar i veckan. Något jag länge har velat göra. Jag fick diagnosen reflux i magen för några år sedan, och besvären från det som jag tidigare kände dagligen är nästintill helt försvunna. Jag tror mig ha hittat något som fungerar väl för mig kostmässigt. Det ger helt klart resultat både på vågen, välmåendet och den fysiska formen. En klar win. Det var en liten kort brief av mig. Jag har inget direkt mål med detta mer än att fortsätta må bra, och ta steg med träningen. Vi hörs! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts