Recommended Posts

Måndagspositiva: den spontana komplimangen jag fick i kassakön på Coop. En för mig okänd, äldre herre bad om lov att få framföra att mitt hår är vackert. 

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Veckans 24-timmars blev 23,5. Men det känns bra, hungrig på kvällen men inte på natten och morgonen. Varierar dag i veckan beroende på det sociala livet. Kanske så småningom kan prova två dagar. Dock inte sammanhängande. Det har jag provat tidigare i livet och det gör mig alldeles för fixerad vid ätande. 

Tisdagspositiva: gubben hemma igen efter sju dagars bortaarbete. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onsdagspositiva: klarat av ett kvällsmöte. Inget annat möte inbokat på nästan två veckor. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torsdagspositiva: efter en hel kvälls letande på webben och i böcker hittade jag till slut det receptet jag visste fanns någonstans. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pga min dåliga sömn har jag nu skaffat hem L-glycin. Vet av tidigare erfarenhet att detta hjälper.

På plus-sidan: sover nästan ostört. Vaknar bara någon gång någon natt men sommar snabbt om. Ingen nattångest.

På minus-sidan: är som en klubbad oxe när klockan ringer, trots ca sju timmar. Får halsbränna en kort stund efter intagande. Och får en konstig känsla i överläppen precis efter att jag druckit det, måste då ta lypsyl eller liknande. 

Men just nu överväger plus-sidan  

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Missade ta L-glycin två kvällar i rad och genast var den oroliga sömnen här. Men nu kom jag ihåg.

Söndagspositiva: ytterligare två skåp inmonterade i mitt skafferi. Och några saker slängda/bortlämnade. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Zpider sade:

Missade ta L-glycin

Aha...så L-glycin hjälper mot dålig sömn... 🤔
Tror jag har en sån påse stående nånstans...Kanske får ta och leta fram den då...

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 timmar sedan, Zpider sade:

Missade ta L-glycin två kvällar i rad och genast var den oroliga sömnen här. Men nu kom jag ihåg.

Sover dåligt pga av vallningar. Kom på att även jag har en eller två påsar stående i skåpet. Hur mycket tar du och hur länge innan sänggåendet?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tar ca 1,5 tsk och försöker en timme innan jag lägger mig. Du får prova dig fram till rätt dos. Jag har märkt att det inte alltid är bättre med mer. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tisdagspositiva: tja....snön kanske.

Jo förresten. Viktminskning. Ojämn, men dock en minskning över längre tid. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onsdagspositiva: dottern fick nya däck monterade på bilen, så vi tog oss hem i detta hemska väglag. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har under en tid nu tagit MSM, främst för mina dåliga vinternaglar. Tyckte väl inte att det blev någon skillnad så tänkte sluta när burken är tom. Nu är den snart det och jag tog en funderare.

Och, jo, sista veckan kan jag märka en förbättring på naglarna. Något som däremot märktes redan efter ett par veckor var att den infernaliska klåda på överarmar, som jag dragits med sedan tidig höst, kraftigt minskade. 

Så jag kör en burk till. 

Måndagspositiva: att gubben kommer hem i morgon bitti. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu