Recommended Posts

10 timmar sedan, Zpider sade:

Söndagspositiva: stod framför ICAs hylla med naturgodis en bra stund. Sedan gick jag därifrån....

Den där känslan...att ställa sig framför godishyllan (natur- eller ej)...och känna att nej, jag vill inte ha. Inte ens fråga om karaktär.

(gillar dina positiv-inlägg; funderar på att registrera positivt jag oxå)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, Effie sade:

(gillar dina positiv-inlägg; funderar på att registrera positivt jag oxå)

Mår mycket bättre nu, när jag tänker igenom dagen och fokuserar på det positiva istället för att älta det negativa. Inte lätt alla dagar, men det finns något där att glädjas över. Ibland stort, ibland smått. 

Måndagspositiva: en spinnande katt som ligger i min säng. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lördagspositiva: när ungarna var små sa vi alltid att vi skulle åka och prata med tomten, så de fick inte följa med. I dag har vi gjort det, pratat med tomten. Och det mesta är fixat!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-10-30 at 07:02, Zpider sade:

kämpa mot naturen och alla dess lagar. Klimakteriet 

Så nu så.....

1. Väger in mig idag. Tänker veckoväga mig ett tag framöver. 

2. Få undan sånt där som ligger och skräpar i form av pappersarbete  

3. Botanisera på hälsokosten efter ev preparat för min nedstämdhet  

4. Prylsanera mitt hem rejält, för att få in energier.

5. Ha roligt och tänka på mig!

Så hur har det gått då med mina försök att vända min sinnesstämning? En liten kontroll nu, efter en månad. 

1. Veckoväger mig och det går sakta nedåt. Inte alla veckor men totalt. Satsar på minimalt med socker och bröd fram till jul. Inte helt bra men på rätt väg. 

2. Pappersarbete ligger fortfarande och skräpar. Jobbar vidare på det. Att få bort det som ska göras med en gång är inte lätt. 

3. På hälsokosten har jag hittat ett piller för oss i den här åldern. Kan ännu inte utvärdera. Funderar även på något som hjälper mina naglar. B-vitamin kanske?

4. Där har jag verkligen lagt in en stöt. Nu har jag börjat fylla den fjärde lådan som ska vidare till Röda Korset. Korgen med soptippsssker börjar också svämma över. Tempot har dock avtagit något. 

5. Roligt är det inte alltid inte. Men efter att jag började att leta efter dagens positiva händelse känns tillvaron lite lättare. När jag tänker igenom dagen så tränger jag bort det negativa och tråkiga med att leta positivt. 

• Gilla 4
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Zpider sade:

Funderar även på något som hjälper mina naglar. B-vitamin kanske?

Prova MSM.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 minuter sedan, Zpider sade:

Hur mycket? Tillsammans med kokosolja?

Du får prova dig fram. Googla på MSM och sök så finner du att det är väldigt individuellt. Tog jag för mycket så blev jag lös i magen. Tycker att mina naglar har blivit bättre sedan jag började med MSM. Jag tar hög dos Dvit samt K2, magnesium citrat och Omega3 krillolja. Dricker dagligen benbuljung samt äter carnivor bestående av inälvsmat samt fett från benbuljongskoket. Med jämna eller ojämna mellanrum så blir det kolhydrat i form av wienerbröd till en kopp kaffe. Riktig urspårning så kan det bli äkta Danska fläsksvålar,benbuljong samt Lindts 78% choklad. Så blev det idag och undrar om jag vaknar glad som en mört i morgon eller ligger vaken hela natten. Prövningar man får ta.🙃 😎

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, jala sade:

Du får prova dig fram. Googla på MSM och sök så finner du att det är väldigt individuellt. Tog jag för mycket så blev jag lös i magen. Tycker att mina naglar har blivit bättre sedan jag började med MSM. Jag tar hög dos Dvit samt K2, magnesium citrat och Omega3 krillolja. Dricker dagligen benbuljung samt äter carnivor bestående av inälvsmat samt fett från benbuljongskoket. Med jämna eller ojämna mellanrum så blir det kolhydrat i form av wienerbröd till en kopp kaffe. Riktig urspårning så kan det bli äkta Danska fläsksvålar,benbuljong samt Lindts 78% choklad. Så blev det idag och undrar om jag vaknar glad som en mört i morgon eller ligger vaken hela natten. Prövningar man får ta.🙃 😎

Tack. Ska titta vidare på detta. 

Nu har jag kokosolja, D3-K2, krom, gurkmeja och supersalt som dagliga intag. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu blir det tyvärr lite ”gnällande” först: en lättare förkylning tillsammans med en stressande press på jobbet gör att jag blöder näsblod. Har huvudvärk som jag inte vet om det kommer från det ena eller det andra eller båda. 

Men måndagspositiva blir: en skön timme hos frissan. 

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

MSM ska tas med C-vitamin, har jag hört. Jag köper askorbinsyra. Har ingen aning om mängder, men jag tar en 1/2 tsk askorbinsyra och 1 rågad tsk MSM. Ingetdera smakar gott...men det är bara att svälja.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis också börjat ta MSM, då en trist biverkning av att förlora en massa kroppsfett tyvärr innebär att man också förlorar hår. Håravfallet kom verkligen som ett brev på posten 6-5 månader efter viktnedgången och fäller fortfarande som en hund typ. Verkligen obehagligt 😨 

Hoppas verkligen att MSM kan hjälpa hårkvalitén, vid sidan av starkare naglar! Klorna har jag iofs inga problem med. De växer redan så fort att jag måste fila+klippa flera ggr i veckan. Men rapporterar tillbaka om de nu skulle börja växa ännu mer. 

Jag blandar lägsta dosen MSM och pressad citron i en flaska vatten som jag smådricker ur under dagen. Främst för att jag blivit helt vettskrämd av alla dessa skräckhistorier om diarréanfall, magkramper, kräkningar o.s.v på MSM om man tar för mycket åt gången. Har inte märkt av några biverkningar ännu. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håret kommer igen 🙂 

Äter också MSM, lägger små högar av MSM- pulver i kefiren. Kefiren ”bäddar in” pulvret så att jag inte hinner känna så mycket smak. Nu uppe i 3 krm utan några problem men har insett att jag måste komplettera med C-vitamin också. Ska prova med askorbinsyra men det kan väl också sätta fart på magen. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Elinor sade:

Har precis också börjat ta MSM, då en trist biverkning av att förlora en massa kroppsfett tyvärr innebär att man också förlorar hår. Håravfallet kom verkligen som ett brev på posten 6-5 månader efter viktnedgången och fäller fortfarande som en hund typ. Verkligen obehagligt 😨 

Hoppas verkligen att MSM kan hjälpa hårkvalitén, vid sidan av starkare naglar! Klorna har jag iofs inga problem med. De växer redan så fort att jag måste fila+klippa flera ggr i veckan. Men rapporterar tillbaka om de nu skulle börja växa ännu mer. 

Jag blandar lägsta dosen MSM och pressad citron i en flaska vatten som jag smådricker ur under dagen. Främst för att jag blivit helt vettskrämd av alla dessa skräckhistorier om diarréanfall, magkramper, kräkningar o.s.v på MSM om man tar för mycket åt gången. Har inte märkt av några biverkningar ännu. 

Varning för LCHF/bantning/viktnedgång/litta andra grejer för man kan tappa hår!

Iallafall om jag lyckats läsa mig till vad det handlar om och förstått vad det handlar om  är man då kan råka ut för något som kallas för tillfälligt håravfall!

Dvs kroppen droppar hår hela tiden, men andra hårkörtlar producerar nytt hår så då märker man inget.

Iallafall om kroppen utsätts för ett trauma, typ man går ner i vikt, kan den lätt få för sig att nu är det grejer på gång så nu satsar vi på vesäntligare saker än att producera mer hår.. dvs den tar en paus vad gäller hårtillväxt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onsdagspositiva: frampå kvällskvisten lyckades jag få tillbaka vattnet i mitt hus. Gubben är som vanligt på jobb när något krånglar....

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måndagspositiva.. diskmaskinen lade av på söndag men jag köpte en ny på middagsrasten samt installerade den sen på kvällen!

Vilket renderade mig en hel del kramper på grund av krypande under diskbänkar/andra bänkar samt några jack i huvudet samt total utmattning.. iallafall så  sov jag gott på kvällen samt jag har inte sett några vattenläckor ännu!

Dvs det är ett helvete att bo som jag gör.. man får f*n göra allt själv, samt betala allt själv!

Hur som helst.. varför skall de ändra på allt hela tiden, det var ju bra som det var förut.. ibland var det tillomed bättre förr!

Dvs det finns inga små bänkdiskmaskiner längre att köpa.. är det myndigheter eller marknadskrafterna som bestämt att alla hushåll skall bestå utav minst 6 personer?

• Haha 5
  • Förvirrad 1
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fredagspositiva: de goda skratten vi fick när vår yngre praktikant försökte lära mig och en kollega hur man ansluter till en bluetoothhögtalare. 

Och så fungerar telefonen....

• Gilla 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu