Recommended Posts

Så obeskrivligt trött jag var igår. Men jag följde med gubben ner till dotterns hus där jag skruvade kökslådor ett par timmar. Sovit hela natten men mycket oroligt. Det där jag åt ”fel” i går var ju egentligen inte gott. Och det vet jag ju i förväg, men ändå!

visst var det en viktuppgång men jag tar tag igen. Släpper det inte högre nu!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan, Zpider sade:

Det där jag åt ”fel” i går var ju egentligen inte gott. Och det vet jag ju i förväg, men ändå!

Men det är ju inte därför man äter det! Fråga mig dock inte varför, för det har jag inte lyckats räkna ut ännu. Kemi, eller hormoner, eller psykologi, eller nåt. Vi får spekulera lite...

• Gilla 3
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag äter när jag är stressad, orolig, upprörd, haft motgångar och när jag haft en känslomässigt jobbig dag på jobbet. Det finns säkert fler anledningar. Låter som en ursäkt, jag vet, men dessa tillfällen leder lätt till ”kontrollbrist” i mitt ätmönster. Därför försöker jag undvika dessa tillfällen så mycket jag kan. Planera och vara förberedd, ta hjälp och lyssna på råd, minska på uppdrag och åtaganden. Och intala mig själv att jag gör ett bra jobb, för det gör jag. Så länge min hjärna och mitt hjärta mår bra och tar det lugnt är ätandet inga problem. Men trots att jag vet allt detta så händer sådant som igår. 

Tisdagspositiva: trevlig kväll med släktforskarträffen. 

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
46 minuter sedan, Zpider sade:

Så trött, så obeskrivligt trött. 

kram! ♥️

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Somnade i stolen. Dottern väckte mig och sa att nu fixar vi djuren så du får lägga dig. La mig tjugo i sju och tror jag sov vid halv åtta. Konstiga drömmar men sov till klockan ringde kvart i fem. 

Bröt min 24-timmarsfasta i går lunch och körigt på jobbet innebar att jag var utan kaffe från onsdag ca kl 15 till nu. 

Och jag kan lova att det smakar underbart......

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Zpider sade:

Bröt min 24-timmarsfasta i går lunch och körigt på jobbet

Och så vääääldigt trött... Kanske din kropp försöker säga nåt..? Fasta och stress är en kombination man brukar avråda från... :unsure:

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, MariaF sade:

Och så vääääldigt trött... Kanske din kropp försöker säga nåt..? Fasta och stress är en kombination man brukar avråda från... :unsure:

Börjar fundera på det....

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Piggare i kväll men nu får det vara nog, fredag eller inte. 

Fredagspositiva: tanken på att jag inte ställer in alarmet på väckarklockan. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lördagspositiva: ett efterlängtat besök hos frissan. 

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Söndagspositiva: har en liten svag längtan efter att springa. Hoppas den växer till sig. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tisdagspositiva: den sprudlande glädje jag känner när årets första lamm har kommit.

Och veckoviktnedgång mätt över två veckor. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag använder magnet för att dämpa mina åldersvallningar. Den har säkert ett fint namn men jag vet inte vad. Funkar sådär, märker när jag inte haft den på mig några dagar. Den minskar i alla fall något på värmevallningarna. Sitter fast i trosan. I alla fall.....

onsdagspositiva: det glada skratt jag kunde bidra med i personalrummet när jag skulle hämta upp ena magnetdelen ur strumpbyxan. Den hade lossnat och kanat ner en bit på vaden. 

• Gilla 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torsdagspositiva: en pappershög färdig iom att jag lämnat över medlemsbladet till korrektur och tryck. Skönt! 

Och med flera dagar tillgodo dessutom. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Zpider sade:

Torsdagspositiva: en pappershög färdig iom att jag lämnat över medlemsbladet till korrektur och tryck. Skönt! 

Och med flera dagar tillgodo dessutom. 

Lucky You!

Min pappershög ligger fortfarande på skrivbordet sen senaste möte, dvs jag skall skriva protokoll samt jaga justeringsmänen att skriva på innan årsmötet!

På det tänker jag göra den ekonomiska redovisningen, tvinga kassören att skriva på, samt tvinga revisorerna att skriva på för avgående styrelses ansvarsfrihet för det gånga året!

Oså skall jag mest förmodligen vara ordförande ett år till?

Jag tror det finns en diagnos, nämligen prokrastenering i kombo med vinterångest!

Iallafall så finns det även positiva saker, dvs jag har hotat med att avgå som ordförande nästa år, dvs ett år innan min pensionering, det togs emot som ett faktum, vad jag förstod iallafall och jag uppgav även att jag kan agera valkomite för nästa ordförande. 

Om inga förslag inkommer så avser jag hur som helst att nominera någon.

Hur som helst, på mötet men kanske främst efteråt så visade det sig att det fanns iallafall en yngre förmåga, att ta tag i saker och ting, så nu får jag puscha för att han går lite kurser!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg