Recommended Posts

9 timmar sedan, Zpider sade:

Onsdagspositiva: tur att det inte var på samma dag...

Snacka om att du blivit mästare på att hitta det positiva i vardagen!! :D

• Gilla 6
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Torsdagspositiva:hunnit börja på nästa hage. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fredagspositiva: tror jag lyckats stänga in djuren på insidan staketen. 

• Gilla 4
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även om jag bestämt mig för att leta det positiva varje dag är inte allt perfekt. Mitt ätande fungerar inte alls. Jag har åter igen fått det fördömda sockertrollet med mig. Det gick riktigt bra en och en halv vecka när jag följde utmaningen. Men sen smög sig stressen på igen. Klimakteriekänningarna höll jag också skapligt i schack och då började jag naturligtvis att slarva med tabletterna.

Så vad gör jag nu? 

1. Måste få ner stressen! Den är en stor bov bakom mycket. 

2. Måste planera mitt ätande bättre. Helt enkelt strunta i familjen och andra. Sista delen låter hemskt men det är inte illa menat. Jag måste ha ett mellanmål med mig så jag kan äta innan jag åker från jobbet. Då kanske bilen inte stannar vid affären .....

3. Måste skärpa till mig med mina tabletter och tillskott för klimakteriet. De har ju trots allt funkat. 

4. Måste få bort måste! Ett ord jag aldrig har gillat......

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag inte läst hela tråden så jag kan ha missat något viktigt men vill ändå slå ett slag för riktig styrketräning = innehållande marklyft. Bra för huvud och tillåter stora mängder mat, ska fortfarande vara bra mat men att inte oroa sig för mängden tror jag gör det lättare att undvika skräp. Redigt med muskler borde passa på en gård.

När jag ändå har en lantbrukare på tråden skulle det vara kul att kolla om följande farbröder är bekanta:

Allan Savory

Walter Jehne

Joel Salatin

Dom två övre är väldigt trevligt att lyssna på ( YouTube) , Joels koncept är intressant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Vittvrak sade:

Redigt med muskler borde passa på en gård.

Jodå, muskler behövs även på min lilla gård. Och nej, du har inte missat något viktigt. Men jag tycker träna på gym är så nedrans tråkigt! Var där under en tvåårsperiod när jag höll på med mina klassikervarianter. Men sen la jag av den delen.....

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag ändå har en lantbrukare på tråden skulle det vara kul att kolla om följande farbröder är bekanta:

Allan Savory

Walter Jehne

Joel Salatin

Dom två övre är väldigt trevligt att lyssna på ( YouTube) , Joels koncept är intressant.

Nej, de gubbarna vet jag inget om. Vad handlar det om?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Redigt med muskler borde passa på en gård.

Jodå, muskler behövs även på min lilla gård. Och nej, du har inte missat något viktigt. Men jag tycker träna på gym är så nedrans tråkigt! Var där under en tvåårsperiod när jag höll på med mina klassikervarianter. Men sen la jag av den delen.....

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Zpider sade:

Gym behövs inte, själv har jag ställt en stång ute i gruset.

• Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lördagspositiva: träffat släkten vid ett dop. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Vittvrak sade:

4 timmar sedan, Zpider sade:

Nej, de gubbarna vet jag inget om. Vad handlar det om?

Betesbruk för klimatet kan man säga och för ekonomin (den egna).

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att peppa mig själv lite har jag beställt två böcker. Den ena är ”Matrevolutionen”, en bok jag läst flera gånger men alltid lånat. Den andra är ”Livsnjutardieten”, spännande att se vad det är. 

Måndagspositiva: i dag kom böckerna. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tisdagspositiva: nu är säsongen i spring/motionsklubben igång. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onsdagspositiva: en lång kvällsstund med nya boken. 

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torsdagspositiva: altanen städad inför sommaren. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fredagspositiva: krattat en bit av min gräsmatta. Och det blir så vackert. 

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En heldag på tur. Frissan, shopping och 20-årskalas. 

Lördagspositiva: mysig dag med min mor och min dotter. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Söndagspositiva: våren!!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måndagspositiva: ett medlemsblad färdigskrivet och ivägsänt för korrekturläsning. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tisdagspositiva: tog mig runt hela banan på kvällens träningstävling/motionsträning. 7,1 km. 

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onsdagspositiva: glömde jag...

Torsdagspositiva: goaste svägerskan har kommit på besök. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lördagspositiva: att det efter två dagars ledigt ändå inte är måndag i morgon. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har inte funkat, mat- och viktlivet. Eller egentligen ät- och viktlivet. Maten funkar för det mesta men allt det där andra som kommer till. Det där som egentligen är helt onödigt. 

Jag vet inte vad som orsakade snedsteget för sådär två månader sedan. Men det är ofta så, att när jag närmar mig ett bra resultat eller kvällen före en förväntad positiv invägning eller ......ja, tillfällena är många, så brakar mitt försvar och jag äter fel. 

Har försökt ta tag i det mest hela tiden under dessa två månader men det går inte bra. Vissa positiva saker finns visserligen men jag vill ha fler. 

Så, ytterligare en gång, ”omstart”. 

Sa till min familj att söndag i påsk får det bli slut på sockerätandet. Vet av erfarenhet att det inte är någon idé nära före en sådan helg. Men söndag är lika bra som tisdag. 

Har nu gått över med måttbandet. Inga roliga siffror men vet att jag ångrar mig om två-tre månader om jag inte har skrivit upp dem. Även vikten är antecknad. Kommer dock inte ha söndag som invigningsdag utan fortsätta med tisdag. Passar mig bäst. (Men inte nu på tisdag)

Första (långa) veckan kommer jag lägga fokus på sockret. Alltså det där uppenbara, tydliga. Godis, glass, kaffebröd, allt det som syns. Naturligtvis har jag med fett- och kolhydrattänket, men inte 100% i nuläget. 

Hoppas också att detta kommer vända min sinnesstämning igen. Den var ju också på väg till en betydligt bättre nivå innan det brakade ihop. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Zpider sade:

Men det är ofta så, att när jag närmar mig ett bra resultat eller kvällen före en förväntad positiv invägning eller ......ja, tillfällena är många, så brakar mitt försvar och jag äter fel. 

Vågar du inte lyckas, eller vad är det? Vad kan hända om du lyckas? Något negativt? Eller är du inte värd det? Känner inte igen dig själv...? Aldrig fel att fundera igenom sådana här konstiga frågeställningar...

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg