Recommended Posts

En bra lördag. Eftersom jag sover mycket lite fick jag en lång morgonstund med min stickning. Skönt att få sitta utan att känna att jag ska iväg. Ja, hundarna var jag ju iväg med först på en tidig morgonpromenad. Jobbat några timmar i dotterns hus har jag också hunnit  

Och så det där med maten. I dag gjorde jag en stor sats med nuggets, receptet hämtat ur boken ”Matkärlek”. Mina tonåringar äter dessa med glädje. Visserligen har de pommes till, men även grönsaksmängden ökar på deras tallrikar. Jag åt dessa Nuggets med sallad och bea. 

Och så räcker det till middag en kväll i veckan också. I morgon ska jag försöka göra en sats köttfärssås så det finns färdigt att värma när vi kommer hem på måndag. Då är i alla fall två middagar klara. 

Lördagspositiva: jag slängde en burk med småkakor ur frysen. Är nog mest förvånad att de fanns kvar.......

• Gilla 4
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intensiv söndag. En hel del pyssel runt och med djuren. Sådant jag inte hinner under veckan. Och många timmar i dotterns hus. I dag har vi tapetserat. 

Fläskfilé från egen gård blev det till middag. Eget hopkok med ost och grädde. Blev ingen matlåda över, men en stor gryta köttfärssås finns nu färdig till i morgon och andra dagar. 

Söndagspositiva: känner mig nöjd med en bra och givande dag. 

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa......undrar jag.....efter en mycket krävande dag kom jag hem till mitt eget. Fick bra hjälp av mina barn med djuren och sedan god mat av gubben. Behöver lite omtanke i kväll....

Men fredagspositiva blir nog ändå mina kära kollegor, som finns där när nöden är så stor. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torsdagspositiva: jag har plockat fram mina röda klänningar. Och lämnat en låda saker till Röda Korsets Kupan. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Zpider sade:

närproducerat, gräsbetat och kravgodkännt nötkött

Fläsket var väl härproducerat? Är inte nötet det?

• Gilla 1
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, MariaF sade:

Nu gör du mig förvirrad igen.

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, MariaF sade:

Nej. Nötköttet har åkt ca 8 km......

• Gilla 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, jala sade:

Nu gör du mig förvirrad igen.

Det häftiga med Zpider är att hon går ut och hämtar sig en gris i landet mellan varven och då är det härproducerat. Själv får jag nöja mig med härproducerad brysselkål. :)

• Gilla 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg