Recommended Posts

Lördagspositiva: sovmorgon. Ända till klockan sex. 

• Gilla 3
  • Haha 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Söndagspositiva: att jag hann byta gardiner innan jag åkte iväg och arrangerade adventsfirandet på kära hembygdsgården. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hunger......

.......är något som jag inte känner så ofta längre. Men nu, mitt i natten, är jag mycket hungrig. Hänger troligen ihop med att jag varit borta hela dagarna i helgen och inte stöttat upp min mat med ”det feta”. Så nattsömnen är störd och orolig nu. Vilket inte gör det hela bättre. Men jag tänker inte gå upp och äta något! Två och en halv timme kvar tills klockan ringer.....

• Gilla 4
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måndagspositiva: en tur till återvinningsstationen med fylld bagage. Och hem igen med tom. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onsdagspositiva: jag har lyckats hålla mig vaken till klockan nio. 

• Gilla 3
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Zpider sade:

En sak är att hålla sig vaken till nio, (21,00) en helt annan sak är att lyckas sova minst 8-9 timmar innan klockan ringer??

Dvs jag har lixom inga som helst problem med att hålla mig vaken klockan nio, då brukat jag för övrigt äta kvällsmat!

Dvs mitt problem är snarare att min klocka ringer vid 7,00, dvs  då borde jag gå upp för att raskt färdas mot min arbetsplats!

Iallafall så har jag turligen nog läst en artikel utav någon professor som hävdar att ingen skall börja jobba före klockan 10,00!

Och jag kan inget än annat än hålla med, dvs den bästa sömnen är på morgonen!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Zpider sade:

Förstår din glädje! Banne mig inte lätt att hålla sig vaken, i synnerhet inte vintertid, så pass sent. Sitter istället och läser i forumet vid 5-6 på morgonen och undrar hur så många orkar skriva efter midnatt? :D

• Gilla 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Zpider sade:

Vilket innebar att den här natten lyckades jag sova tills klockan ringde halv fem och inte vara uppe vid fyra. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, Zepp sade:

En sak är att hålla sig vaken till nio, (21,00) en helt annan sak är att lyckas sova minst 8-9 timmar innan klockan ringer??

Dvs jag har lixom inga som helst problem med att hålla mig vaken klockan nio, då brukat jag för övrigt äta kvällsmat!

Dvs mitt problem är snarare att min klocka ringer vid 7,00, dvs  då borde jag gå upp för att raskt färdas mot min arbetsplats!

Iallafall så har jag turligen nog läst en artikel utav någon professor som hävdar att ingen skall börja jobba före klockan 10,00!

Och jag kan inget än annat än hålla med, dvs den bästa sömnen är på morgonen!

Jag tycker nog tvärt om. Härligt att vara uppe på morgonen och få tassa runt i lugn och ro, bara jag och hundarna vakna. Men klockan fyra är lite tidigt, även för mig......

• Gilla 5
  • Tack! 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torsdagspositiva: att jag tror att allt är spacklat en gång i dotterns hus. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mm.. bästa med fredag är att man får lov att sova till nio på Lördag!

• Gilla 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
21 timmar sedan, Zepp sade:

Mm.. bästa med fredag är att man får lov att sova till nio på Lördag!

Jomenvisst. Nästan i alla fall. Eller inte riktigt där än kanske. Halv sju var djuren ute, alla utfodrade och det var dags för kaffet. Då hade jag snurrat ett bra tag innan jag bestämde mig för att det var lika bra att gå upp. En vacker dag ska jag nog kunna ändra på tiden det är dags att vakna .....

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lördagspositiva: en och enhalv vecka med MSM, och magen håller. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag kan berätta att efter 2 månader med MSM så insåg jag att min syn helt klart har förbättrats! Jag vaknade en morgon och tänkte att oj! nu måste jag till en optiker, tyckte att jag knappt såg något, var så suddigt.Sen försvann det och min syn blev bättre!

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sedan tre veckor tar jag 3ml MSM per dag. Lägger tre små högar med kryddmått på min kefir och strör över lite askorbinsyra. Kefiren bäddar in MSM-smaken och askorbinsyran döljer den. Hitills inte upplevt någon effekt men hoppas på sänkt blodtryck. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kört MSM 5-6 veckor. Jag ser fortfarande inte ett skvatt utan glasögon 😁

Tycker däremot naglar och hud känns mer återfuktat och motståndskraftigt. Naglarna har definitivt blivit blankare, sen jag började ta MSM. Det märkte jag redan efter 2 veckor. Upplever också lite mindre värk i muskler, leder&brosk efter träning, det vill säga snabbare återhämtning.

Fast oklart om det är ren tillfällighet, har med MSM att göra eller något annat. Ibland inbillar man sig ju grejer också! Jag är väldigt skeptiskt vad gäller så kallade mirakeltillskott som säga hjälpa mot allt. Krävs en del för att jag ska bli en "believer", så är väl inte fullt ut övertygad ännu 🤨

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag åt msm dagligen i flera år. Ganska höga doser, 1,5msk men jag märkte ingen skillnad när jag började och ingen skillnad när jag slutade. Därmed inte sagt att man inte behöver det men jag tror att effekten av olika ämnen beror av vad kroppen saknar/behöver mer av. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Söndagspositiva: att jag inte slog mig helt fördärvad när jag for ikull på en isfläck. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, Elinor sade:

Tycker däremot naglar och hud känns mer återfuktat och motståndskraftigt. Naglarna har definitivt blivit blankare, sen jag började ta MSM. Det märkte jag redan efter 2 veckor. 

Hoppas på starkare naglar. Fick tipset om MSM efter att mina naglar började gå av och trasa sönder. Märker inget ännu, men har precis kommit upp i ”full dos”. 

Och skulle det följa med någon annan positiv biverkning så tar jag gärna emot. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måndagspositiva: en överraskande uppskattning från en kollega och en härlig stund ute i vinterkvällen.  

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tisdagspositiva: ett efterlängtat telefonsamtal med en mycket kär vän. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då och då genom åren så har jag fastat, men nu är det ett tag sedan sist. Funderar på att prova en 24-timmarsfasta. Eftersom jag äter pedagogiskt borde lunch till lunch fungera. Torsdag till fredag den här veckan ska kunna fungera socialt också. Då är jag ensam hemma större delen av kvällen.  

Hoppas jag står fast vid mitt beslut när torsdagen kommer....

• Gilla 4
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det svåra med fasta brukar inte vara att låta bli att äta (bara man är inställd på "nä men jag ska inte äta just nu, sedan!")...det brukar vara att äta, för det gör man ju till slut. Tycker jag. Att det är det svåra , alltså.

• Gilla 1
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg