tom ewen

Budwig diet

Recommended Posts

Jag har förstått att cancer inte trivs i en alkalisk miljö .Jag har nu använt mig av mapel syrup och bikarbonat en längre tid plus lite annan basisk kost .Jag har kollat med PH remsan i urinet och den har alltid blivit blå.Men nu har jag provat Budwigs diet med cottages cheese och linfröolja ett par dagar ,men då blev PH remsan helt knall gul .Jag blev acidic (sur) direkt .Hur kan då detta vara bra mot cancer om den trivs i sur miljö och dör av basisk .Är det någon som leker med oss sjuka människor .HUR SKALL JAG HITTA ETT BRA ALTERNATIV BEHANDLING MOT AGGRESSIV PROSTATA CANCER .Allt man läser går ju bara fram och tillbaka och mest imot varandra .

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är pH i urin relevant? (Så länge vi inte pratar extrema värden.)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte Budwig diet är kompatibelt med LCHF. 

"Meat, fish and eggs are not eaten on the Budwig Diet.

Meat, fish and eggs contain unwanted, unhealthy fats and other substances which promote cholesterol and cancer."

http://www.budwig-diet.co.uk/meat-fish-and-eggs/

• Gilla 4
  • Tack! 1
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha men om Cancerceller vill ha socker och man inte får äta kött fisk och ägg vad ska man äta då? Bara smör? Dessutom är det ju bullshit att mättade fetter är farliga. Det är ju gammalt. Det man ska passa sej noga för är alla ersättningsprodukter som margarin och oljor

• Gilla 6
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Björkaska brukar användas som kur när kroppen är försurad. Finns på hälsokosten och på nätet.
Har du kollat "Alternativonkologen" (finns på facebook)? Hans fru gick bort i cancer och han har engagerat sig en del i olika kurer som sjukhusen inte berättar om. Han är inte så aktiv längre men sidan finns kvar. Kanske finns nåt matnyttigt där?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag rekommenderar det Martina Johansson skriver om surt vs basiskt i det här inlägget. Det handlar inte specifikt om cancer, men ger lite perspektiv på debatten kring surt/basiskt i kroppen.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

pH i kroppen är i princip konstant strax över 7. Undantag för magen där det är typ 1. 

Har pratar med massor av syra-bas gurus och kan bara konstatera att när de pratar om surt och basisk menar de något annat är vad det betyder för en kemist. Tex säger de man ska äta sura frukter med citronsyra i för det är baskiskt. Det är ju förstås surt och dricker man en halv flaska koncentrat dör man av försurning (vilket finns publicerade fall där det hänt). Dock är det så att kroppen känner av att man dricker surt så i rimliga mängder kompenserar kroppen och producerar med baser. Tror det är detta omvända samband en del ser i urinen och sen drar slutsatsen att allt surt är baskiskt. 

Men som sagt ingen har än så länge kunnat förklara exakt vad syra-bas dieten är utan att komma med så många motsägelsefulla påståenden att det inte går att sätta fingret på vad de menar (de flesta blir fundersamma själva efter lite diskussion). 

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man dristar sej till att klassa cancer som välfärdssjukdom så bort med socker, sötfrukter och spannmålsprodukter. Då behöver man inte dribbla med ph-värden.

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag fick aggressiv prostatacancer - Gud förbjude, skulle jag bara äta kött, lever och smör var tredje dag, där emellan fasta med vatten och buljong. 

?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kroppens ph kan vi inte göra mycket åt mer är att hjälpa till att bli av med neutralisera syra. Se till att få i sig mineraler, andas, kissa. 

Koncentrera dig på ditt blodocker. Mät ofta och lär dig hur du ska hålla det i botten hela tiden. 

Cancer producerar mjölksyra som kroppen i sin tur kan göra blodsocker av, därför viktigt att göra sig av med mjölksyran, tex genom att göra som idrottarna - andas. Att röra sig långsamt och andas djupt. I vissa idrotter sätter de sig efter loppen på motionscyklar och trampar ut mjölksyran. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, iAnna sade:

Om jag fick aggressiv prostatacancer - Gud förbjude, skulle jag bara äta kött, lever och smör var tredje dag, där emellan fasta med vatten och buljong. 

?

Samma tänk här ungefär. Kanske även nån fet vildfångad fisk plus lite ekologiskt grönt och några bär. 

LCHF och  autoimmun paleoish. 

Skulle fastat i den mån det kändes ok och sett till att få mycket frisk luft och dagsljus, samt gott sällskap och sköna vyer. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan, iAnna sade:

?

Funderar på buljong. Då gäller att se till sockerhalten och E-tillsatser innan man tar den chansen.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala
48 minuter sedan, Ekner sade:

Funderar på buljong. Då gäller att se till sockerhalten och E-tillsatser innan man tar den chansen.

Koka benbuljong själv, då vet du vad buljongen innehåller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2017-07-31 at 17:10, tom ewen sade:

Jag har förstått att cancer inte trivs i en alkalisk miljö .

Jaså.. det var då något nytt.. varifrån har du fått den informationen?

För det första så kan vi inte påverka de olika PH som vi har i kroppen via vad vi äter.. för då dog vi på fläcken i princip.

För alla våra ensymer är strikt PH-beroende inom en jävligt snäv ram.

Det enda som påverkas är PH i urin, fecalier och utandningsluft!

Och det är bra om urinen är sur, då får man inte så lätt urinvägsinfektioner.

Och kroppen tillverkar all den bas den behöver och den har dessutom överskott som du andas ut främst.

"The bicarbonate buffer system is an acid-base homeostatic mechanism involving the balance of carbonic acid (H2CO3), bicarbonate ion(HCO
3
), and carbon dioxide (CO2) in order to maintain pH in the blood and duodenum, among other tissues, to support proper metabolicfunction."

https://en.wikipedia.org/wiki/Bicarbonate_buffer_system

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, Zepp sade:

För det första så kan vi inte påverka de olika PH som vi har i kroppen via vad vi äter.. för då dog vi på fläcken i princip.

För alla våra ensymer är strikt PH-beroende inom en jävligt snäv ram.

Det enda som påverkas är PH i urin, fecalier och utandningsluft!

Och det är bra om urinen är sur, då får man inte så lätt urinvägsinfektioner.

Och kroppen tillverkar all den bas den behöver och den har dessutom överskott som du andas ut främst.

Hur varierar pH i lymfan och saliv, samt "slem" i luftvägarna? Är det kanske relevant för olika sorters cancer? 

Vad jag förstått är cancerceller svaga och beroende av "normal miljö" och frodas av tillväxtfaktorer (glut1 och glut4 som höjs av insulin) samt socker. Så de trivs varken i särskilt surt eller alkaliskt - men det vill ju typiskt inte heller kroppens friska celler ha. Men de tål mer variationer än cancercellerna. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Xiro sade:

Hur varierar pH i lymfan och saliv, samt "slem" i luftvägarna? Är det kanske relevant för olika sorters cancer? 

Vad jag förstått är cancerceller svaga och beroende av "normal miljö" och frodas av tillväxtfaktorer (glut1 och glut4 som höjs av insulin) samt socker. Så de trivs varken i särskilt surt eller alkaliskt - men det vill ju typiskt inte heller kroppens friska celler ha. Men de tål mer variationer än cancercellerna. 

Svårt för mig att uttala sig om.. främst iomed att inte ens cancerforskningen har koll på nästan inget som helst!

En sak är jag rätt övertygad om.. dvs att PH i lymfkörteln hålls inom ett snävt PH.. oavsett vad du äter.. gäller för övrigt alla andra organ oxå!

Svagheten hos cancerceller är att de har utvecklats i nutid i en specefik miljö.. de är då beroende för sin överlevnad utav samma förutsättningar!

Ett känt exempel är då Warburgeffekten, dvs rätt många cancerceller.. de flesta faktiskt, är beroende utav Insulin för sin energiförsörjning via GLUT4!

Och det handlar mer om biokemi, och att rätt många cancerformer använder mitocondrierna för sin reproduktion.. de blir då beroende utav glykolys!

Oså har vi sedan Warburgs tid kommit litta längre.. finns cancerformer som producerar sina egna ketoner!

Andra har en överepresentation utav GLUT1.. vilka inte är insulinberoende för sin energiförsörjning!

Jag skulle i första läget i stället rikta min uppmärksamhet mot Apoptos.. dvs vår genetiskt inbyggda mekanism för hantera celler som utvecklats fel!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Apoptos

Och således TNF-a.

"TNF-alfa, tumörnekrosfaktor alfa eller TNF, är ett cytokin som finns i flera celler i immunsystemet, och som bland annat fungerar nekrotiskt  tumörceller och är en central mekanism i immunförsvaret."

https://sv.wikipedia.org/wiki/TNF-α

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Perlmutter la upp denna video för att beskriva cancerns metabolism. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg