shakespeare Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 Hej! Jag tar mig gärna 1-3 glas whiskey på fredagskvällen efter veckan. Någon annan som gör liknande under lchfdieten? Har inte upplevt att det har påverkat vikten, utan som mest bara att jag står still de dagarna. Hur har era erfarenheter av alkohol och lchf varit? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrB Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 Det är inga kolhydrater men kroppen måste återställa sig efter några whiskeys och din viktnedgång stannar upp. Hur mycket beror på din kropp. http://www.kostdoktorn.se/lchf/alkohol Du avgör om kilon nedåt eller whiskey har störst värde. Ibland måste man få festa till det när man varit bror duktig en vecka. Någon katastrof är det säkert inte. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shakespeare Posted August 4, 2017 Author Share Posted August 4, 2017 Tackar för svaret. Nej, hittills har det varit en fin balans och viktnedgången har fortsatt under veckorna. Dricker inte heller whiskey varje vecka, men skönt att kunna göra det ibalnd utan att känna att det är en katastrof. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 Liten varning: Många blir väldigt billiga i drift på LCHF, dvs tål inte lika mycket alkohol utan att bli påtagligt påverkade. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 Summan av lasterna är konstant!r Eh.. såvida du inte valt att bli eremit och pelarhelgon? Någon j*vla last får man iallafall behålla.. och rent ut sagt så var det bannemig inga som helst problem med att sluta med socker, läsk, godis, bullar och kakor.. ja du vet det där man åt av slentrian! Iallafall, alkohol är ett njutningsmedel.. jag föredrar vin ioförsej. Hur som helst.. de flesta kan använda njutningsmedel iallafall akoholhaltiga sådana i väldigt rimliga mängder och situationer, utan några problem. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrB Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 13 timmar sedan, MariaF sade: Liten varning: Många blir väldigt billiga i drift på LCHF, dvs tål inte lika mycket alkohol utan att bli påtagligt påverkade. Då kanske 1 glas räcker gott och väl åt TS. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 22 timmar sedan, MariaF sade: Liten varning: Många blir väldigt billiga i drift på LCHF, dvs tål inte lika mycket alkohol utan att bli påtagligt påverkade. Jag håller med - man reagerar mycket snabbare på en ganska liten mängd alkohol. 1 glas vin räcker väldigt bra för mig någon gång i veckan. - Effekten varar länge ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts