Jump to content

Kolloidalt silver, miljö och Voltaren

Bengt Nilsson

Recommended Posts

Jag anser oavsett man ska vara försiktig att ge sej in i användning av kemiska preparat, speciellt när det marknadsförs som dunderkur mot allt möjligt och omöjligt.

KS ger ett fåtal försäljare enorma vinster.  På FB finns en KS-grupp med över 30 000 medlemmar där man enl kritikerna blir avstängd om man ställer kritiska frågor. Detta gör att jag instinktivt känner motvilja mot KS.

• Like 1

Förstår inte din oro. Kemiska preparat,,,,,,Titta i ditt kök, badrum osv,,,,där kan vi snacka om kemiska preparat som du förmodligen använder dagligen. Att söka adekvat information på facebook är lika intelligent som att tro på vad står på löpsedlarna.

http://morotsliv.com/2014/01/kolloidalt-silver-dodar-virus-och-bakterier.html

http://www.vaken.se/kolloidalt-silver-funktion-och-erfarenheter/#

Jag är antagligen ensam om oron för KS,. Men så länge det göder skrupellösa säljare ser jag det som en i mängden mirakelkurer som kan sluta i en praktskandal typ radiumskandalen i början på förra seklet, som visar likheter med KS.

5 timmar sedan, Ekner sade:

På FB finns en KS-grupp med över 30 000 medlemmar där man enl kritikerna blir avstängd om man ställer kritiska frågor. Detta gör att jag instinktivt känner motvilja mot KS.

Jag är med där. I stort sett varenda dag skickar någon in bilden på mannen vars namn jag glömt trots att jag sett honom så ofta, som ätit silvernitrat, inte joner, i skyhöga doser och fått blåaktig hud och undrar varför det finns 30000 idioter där som inte fattar hur farligt KS är. Eller så kommer artikeln från Helsingborgs Dagblad som smutskastade produkten och som hyllades av VOF-anhängarna (för det vet ju alla hur seriösa journalister alltid är...). Ja, man blir lite less när något man tror på och har egen, bra, erfarenhet av smutskastas hela tiden. Lite som här kanske; jag söker mig till likasinnade för att diskutera. Veganer och andra som idiotförklarar mig och mina val har jag runt om mig hela tiden.
Det finns halleluja-predikanter för allt, oavsett om det är en produkt som t ex KS, kosthållning som LCHF eller veganism eller en viss sorts träning. Grannfrun (!) försöker just nu övertyga mig om hur förträffligt det är med robotgräsklippare... Man får försöka läsa på för och emot och hitta det som passar en själv. Det finns inte one-size-fits-all. Det som gör mig så in i vassen förbannad är när VOF-lobbyn (och deras gelikar) orsakar inskränkningar i mina valmöjligheter!

• Like 4