Jump to content

Kräftor

Recommended Posts

Har du tillgång till majonäs, ost och grönsaker skulle jag lägga till dessa, ätes med kniv och gaffel kanske. Det hela beror vad du tycker är socialt ok. Kräftor har ju inga kolhydrater i sig men protein, så det beror på hur mycket protein och kcal du tillåter dig själv enligt ditt program. Jag skulle försöka lägga till något med hög fetthalt så att det inte blir bara kräftor vilket är bara protein. 

• Like 2

VÄLKOMMEN till vårt forum, Anette!

För min del tror jag att du kan äta så många kräftor som du har mage till :D Man kan ju inte vräka i sig när man är gäst...

Det brukar ju serveras ost till kräftorna, och det kan du unna dig (hoppas den är fet). Om du inte skäms över det kan du bre smör på en ostskiva och rulla eller vika ihop (beroende på osttyp). Det viktigaste är ju att du hoppar över allt som innehåller mjöl och socker. När de andra äter kaffebröd/efterrätt kan du se till att ha en ost-& smörrulle extra till hands. Eller något annat LCHF-anpassat som råkar serveras av en slump :P

Ha så trevligt på kräftskivan!

• Like 6

Kräftor är ju både kolhydrat- och fettfattiga så ät och var glad. Lägg till så feta saker som möjligt eller ät/drick något riktigt fett innan du åker hemifrån. 

Och ägna dig åt det viktigaste på en kräftskiva - det sociala umgänget. Ha roligt! :)

• Like 4

20 timmar sedan, Inez sade:

VÄLKOMMEN till vårt forum, Anette!

För min del tror jag att du kan äta så många kräftor som du har mage till :D Man kan ju inte vräka i sig när man är gäst...

Det brukar ju serveras ost till kräftorna, och det kan du unna dig (hoppas den är fet). Om du inte skäms över det kan du bre smör på en ostskiva och rulla eller vika ihop (beroende på osttyp). Det viktigaste är ju att du hoppar över allt som innehåller mjöl och socker. När de andra äter kaffebröd/efterrätt kan du se till att ha en ost-& smörrulle extra till hands. Eller något annat LCHF-anpassat som råkar serveras av en slump :P

Ha så trevligt på kräftskivan!

Tack för fina svar. Tror jag ska ta med några riktigt feta ostskivor själv för säkerhets skull samt några tomater. Det serveras inte något grönt på den kräftskivan jag ska på så det kan jag också ha med mig. Att bre smör på osten kanske inte är så dumt. det har jag aldrig provat.

Tack än en gång! 

• Like 4

Just nu, Annette Tillberg sade:

Tack för fina svar. Tror jag ska ta med några riktigt feta ostskivor själv för säkerhets skull samt några tomater. Det serveras inte något grönt på den kräftskivan jag ska på så det kan jag också ha med mig. Att bre smör på osten kanske inte är så dumt. det har jag aldrig provat. Ska även ta med smält kryddsmör, det är ju jättegott!

Tack än en gång! 

• Like 1