Jump to content

Hur snabbt kommer effekten?

Recommended Posts

Jag är nybörjare med LCHF. Blev egentligen intresserad av sockerreducerkng i allmänhet och ville starta en testperiod för att se hur det påverkar mig. Jag vet inte om jag har behov rent medicinskt (187 cm och 90 kg, tränar 3-5 ggr / vecka) Jag har nu kört 1 vecka strikt LCHF - när märker man effekten och vad är tydliga tecken skulle ni säga.  Mvh Tomas

• Like 1

Välkommen hit till forumet!

Det är ju väldigt olika hur vi blir påverkade av LCHF och hur snabbt man märker effekt.

Viktminskning såklart om man har övervikt. Har man undervikt så kan man gå upp i vikt.

Är man van vid högkolhydratskost, d.v.s. mycket socker, bröd o.s.v. så kan man få omställningsbesvär som huvudvärk, trötthet första veckan.

Ett jämnare blodsocker brukar man känna av snart, mindre hungrig, slipper paltkoma, ett jämnt och fint humör(talar av egen erfarenhet).

Har du haft någon form av magbesvär tidigare så borde du märka snart att magen blir lugn, mindre gaser och uppsvälldhet.

Lycka till med din hälsa!:)

• Like 6

2 timmar sedan, Tomas Hallberg sade:

Jag är nybörjare med LCHF. Blev egentligen intresserad av sockerreducerkng i allmänhet och ville starta en testperiod för att se hur det påverkar mig. Jag vet inte om jag har behov rent medicinskt (187 cm och 90 kg, tränar 3-5 ggr / vecka) Jag har nu kört 1 vecka strikt LCHF - när märker man effekten och vad är tydliga tecken skulle ni säga.  Mvh Tomas

Cirka 1dag till ett år.. litta beroende utav ingångsförutsättningar!

Iallafall, död råtta i munnen och "riddarustning" är klassiska tecken på att du att du närmar dig ketosis!

• Like 1
  • Haha 2

Välkommen.

"(187 cm och 90 kg, tränar 3-5 ggr / vecka)"

Mina erfarenheter övergång kolhydrat --> LCHF:

Stabil mage, botad IBS, stabilt blodsocker, aldrig våldsam hunger eller trötthet.