Jump to content

-49kg 45v delar med erfarenheter och tips.

Dvd raio

Recommended Posts

Har käkat frukost,lunch,middag  som mina enda måltider. Alltid ätit mig mätt,aldrig räknat något. Hoppar dock över frukosten ganska ofta för jag ej är hungrig på morgonen. Måltiderna har varit mestadels fisk/fågel/kött med lite sallad som till tugg och sås oftast basserad på grädde. Har kört fasta 1gång i veckan senaste 3månaderna mellan middag och middag.

• Like 5

Först o främst välkommen och grattis!

För det andra så är jag mer intresserad utav vad du själv anser/tror vara ditt ursprunliga problem och sen oxå hur LCHF påverkat dig rent mentalt?

Menar.. 33 år och 130 kilo kan knappast bara bero på att man tycker det är gott med mat.. för övrigt så är LCHF som regel mycket godare.

• Like 3

On 2017-08-14 at 08:52, Kattuggla sade:

Hej, och verkligen roligt att det gått så bra för dig! :)Hur har omgivningen reagerat på din viktförlust? Nyfikna? Velat prova själv!? Och hur mår du, några hälsoförbättringar?:D

Största hälsoändringen är att man plötsligt orkar göra saker utan att "flåsa sönder" . Omgivningen har reagerat blandat, riktigt många tycker man är bra dum i huvudet när man inte äter några kolhydrater "är farligt".  Men folk som har varit inne och duttat lite på lchf tycker så klart att det är bra och lite recept här och där har man fått ge.

• Like 1

On 2017-08-14 at 19:54, Zepp sade:

Först o främst välkommen och grattis!

För det andra så är jag mer intresserad utav vad du själv anser/tror vara ditt ursprunliga problem och sen oxå hur LCHF påverkat dig rent mentalt?

Menar.. 33 år och 130 kilo kan knappast bara bero på att man tycker det är gott med mat.. för övrigt så är LCHF som regel mycket godare.

Suttit och jobbat på kontor och mestadels hemifrån i tio år utan motionerat och ätit relativt onyttigt konstant. Aldrig käkat massa godis och chips men levt på relativt snabbtillverkad mat.

Har gjort en liknande viktresa när jag var mycket mindre och kommer ihåg de mentala skillnaderna på t.ex. självförtroende, detta har jag tagit lärdom från och håller det tillbaka eftersom jag personligen tycker "tjockisar" som blivit smalare kan bli relativt osköna pga det.