Popular Post Dvd raio Posted August 13, 2017 Popular Post Share Posted August 13, 2017 Tjenare, är en 33årig man som gått från 130till 81 kg på 45v, tänkte att det är nu min tur att dela med mig så om ni har några frågor allt ifrån recept till himlen just shoot. Har sedan början av min resa gjort totalt 1träningspass och arbetar på kontor. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrB Posted August 13, 2017 Share Posted August 13, 2017 Hur sen en typisk matdag ut under resan? Mat, näringsinnehåll, fördelning mm. Har du kaloriräknat? Har du inkluderat någon form av fasta? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dvd raio Posted August 13, 2017 Author Share Posted August 13, 2017 Har käkat frukost,lunch,middag som mina enda måltider. Alltid ätit mig mätt,aldrig räknat något. Hoppar dock över frukosten ganska ofta för jag ej är hungrig på morgonen. Måltiderna har varit mestadels fisk/fågel/kött med lite sallad som till tugg och sås oftast basserad på grädde. Har kört fasta 1gång i veckan senaste 3månaderna mellan middag och middag. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Hej, och verkligen roligt att det gått så bra för dig! Hur har omgivningen reagerat på din viktförlust? Nyfikna? Velat prova själv!? Och hur mår du, några hälsoförbättringar? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Först o främst välkommen och grattis! För det andra så är jag mer intresserad utav vad du själv anser/tror vara ditt ursprunliga problem och sen oxå hur LCHF påverkat dig rent mentalt? Menar.. 33 år och 130 kilo kan knappast bara bero på att man tycker det är gott med mat.. för övrigt så är LCHF som regel mycket godare. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dvd raio Posted August 17, 2017 Author Share Posted August 17, 2017 On 2017-08-14 at 08:52, Kattuggla sade: Hej, och verkligen roligt att det gått så bra för dig! Hur har omgivningen reagerat på din viktförlust? Nyfikna? Velat prova själv!? Och hur mår du, några hälsoförbättringar? Största hälsoändringen är att man plötsligt orkar göra saker utan att "flåsa sönder" . Omgivningen har reagerat blandat, riktigt många tycker man är bra dum i huvudet när man inte äter några kolhydrater "är farligt". Men folk som har varit inne och duttat lite på lchf tycker så klart att det är bra och lite recept här och där har man fått ge. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dvd raio Posted August 17, 2017 Author Share Posted August 17, 2017 On 2017-08-14 at 19:54, Zepp sade: Först o främst välkommen och grattis! För det andra så är jag mer intresserad utav vad du själv anser/tror vara ditt ursprunliga problem och sen oxå hur LCHF påverkat dig rent mentalt? Menar.. 33 år och 130 kilo kan knappast bara bero på att man tycker det är gott med mat.. för övrigt så är LCHF som regel mycket godare. Suttit och jobbat på kontor och mestadels hemifrån i tio år utan motionerat och ätit relativt onyttigt konstant. Aldrig käkat massa godis och chips men levt på relativt snabbtillverkad mat. Har gjort en liknande viktresa när jag var mycket mindre och kommer ihåg de mentala skillnaderna på t.ex. självförtroende, detta har jag tagit lärdom från och håller det tillbaka eftersom jag personligen tycker "tjockisar" som blivit smalare kan bli relativt osköna pga det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts