Karro K Posted August 17, 2017 Share Posted August 17, 2017 Har käkat keto i 6-7 veckor nu och köpte en blodsockermätare som jag fick hem igår. Mätte 2 h efter lunch och fick 4.0 i blodsocker och 4,3 i blodketoner. Fina värden mao! Mätte även en timme efter kvällsmat och fick liknande. I morse så mätte jag 4,1 i blodsocker men ketoner endast 2,2? Är ketoner lägre på morgonen? Drack potatismjöl (RS) igårkväll men det ska väl inte påverka? I övrigt så går träningen fruktansvärt dåligt men har förstått att jag får stå ut med det i 3-6 månader innan det vänder. Tyvärr upplever jag att jag blivit "pluffsig". Byxorna börjar sitta lite tight i magen trotts att jag enbart äter på hunger och inte sug. Tränar inte lika ofta som förut av ovanstående anledning. Vikten är på +1 kg. Inga planer på att ge upp detta. Som sockerberoende har jag hittills knappt varit sugen att stoppa i mig skit vilket bara det gör det värt allt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 17, 2017 Share Posted August 17, 2017 Jag är inne på 7e veckan strikt LCHF. Jag upplever försämrad förmåga att träna, kraften liksom rinner ut efter några kilometer i löpspåret, men om jag tar en rejäl näve salta jordnötter 6-8 timmar innan funkar det bra. Risken är bara att jag glömmer detta och då blir det bara några ynka kilometer innan jag måste gå resten. Tar jag överdrivet mycket fett i maten får jag intensiv huvudvärk och gräns till illamående, det gäller att hitta en väg som passar... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karro K Posted August 17, 2017 Author Share Posted August 17, 2017 2 minuter sedan, Ekner sade: Jag är inne på 7e veckan strikt LCHF. Jag upplever försämrad förmåga att träna, kraften liksom rinner ut efter några kilometer i löpspåret, men om jag tar en rejäl näve salta jordnötter 6-8 timmar innan funkar det bra. Risken är bara att jag glömmer detta och då blir det bara några ynka kilometer innan jag måste gå resten. Tar jag överdrivet mycket fett i maten får jag intensiv huvudvärk och gräns till illamående, det gäller att hitta en väg som passar... Det va ett bra tips! Borde vara saltet som hjälper. Ska göra ett test ☺ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
styloo Posted August 17, 2017 Share Posted August 17, 2017 Du har ju otroligt höga blodketonvärden (2,2 och 4,3). Jag har aldrig haft högre än 1.5, ändå tycker jag att jag nästan inte äter några kolhydrater. Dock misstänker jag att proteinet är lite högt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karro K Posted August 17, 2017 Author Share Posted August 17, 2017 1 timme sedan, styloo sade: Du har ju otroligt höga blodketonvärden (2,2 och 4,3). Jag har aldrig haft högre än 1.5, ändå tycker jag att jag nästan inte äter några kolhydrater. Dock misstänker jag att proteinet är lite högt. Det råder lite olika uppfattningar om hur mycket proteinet egentligen förstör ketosen. Jag vill påstå att den är lite överdriven. Äter du mejerier förutom smör? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts