phattrance Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Hur gör ni när ni gör blomkålsmos via en mixer / blender? Hos mig blir det en lite luftficka mellan bladen och blomkålet, vilket gör att jag hela tiden måste ta bort luckan till behållaren och "trycka" ner all blomkål igen. Detta måste jag upprepa ca tio gånger innan det blir bra, vilket är väldigt störande :). Jag har testat att ha i en deciliter möjlk och, men det hjälpte knappt. Vill helst slippa använda en stavmixer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Jag använder en stavmixer direkt i kastrullen tillsammans med en smörklick. Bara att röra runt i grytan samtidigt som jag mixar. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edit Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Jag använder oxå stavmixer enligt ovan. Kanske det går att använda den gamla potatispressen? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Eh.. har ingen mixer..jag kokar och sen stampar jag det hela i grytan med pärestampen! Dvs på prexis samma sätt som jag en gång i tiden gjorde pärstampe/potatismos! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Stavmixer, jag med! Varför vill du inte använda en sådan? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Jag använder också stavmixern, om jag vill lyxa till det lite så har jag i en skvätt grädde med. salt, svartpeppar och muskotnöt blir bra Kan rekommendera att göra likadant med squash (krama ur vattnet först) och broccoli. Bra med variation och gott blir det 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts