Jump to content

Hungrig!?

Karro K

Recommended Posts

Jag är i optimal ketos sedan många veckor tillbaka (mäter blod). Jag har blivit puffsig!? Magen var ganska platt förut men nu har jag fått kagge. Jag tror det beror på att jag äter för mycket fett. Men jag är ändå hungrig ofta så jag vetetusan hur jag ska få till detta. Jag orkar inte gå hungrig. Inget kaffe, inga mejerier förutom 50g smör, inga sötningsmedel och ingen processad mat. Tränar 5 pass i veckan. Det känns som jag gör allting rätt men ändå blir det fel. Läser att folk har svårt för att få i sig all mat och det känner jag verkligen inte att jag har. Äter säkerligen 3000 kcal om dagen och då håller jag ändå igen och blir sjukt hungrig innan måltider. Målet är inte att gå ner i vikt men jag vill absolut inte lägga på mig fett. Är det någon som har erfarenhet av liknande? 

• Like 1

Jag undrar som Trollmormor eftersom vi har ett antal hormonfaser vi ska igenom som kan ställa till det. Hur var det, har du några sjukdomar (tex kopplade till tarmen eller sköldkörteln)? Vad tränar du? Alla följer tyvärr inte skolboken; en del behöver äta lite liberalare för att få bra resultat, andra striktare. Det klassiska, men skitjobbiga, "pröva sig fram".

• Like 4

När jag läser din berättelse fastnar jag för två saker du skriver. Du säger att du äter 50 g smör per dag, och att du totalt äter ca 3000 kcal per dag. Det jag undrar över är varifrån övrigt fett kommer och övrig energi. 50 gram smör motsvarar ca 370 kcal fett, vilket är bara 12-13 % av ditt totala energiintag.

För mig är det mycket tydligt att min mage blir svullen när andelen kolhydrater blir för stor.

Sen kan naturligtvis hormoner spela in som MariaF skriver.

Hoppas du får ordning på ditt välbefinnande :)

• Like 5

Det kan vara det jag tjatar om i andra trådar om småätandet som jag anser är "the big devil". Kroppen kan inte komma åt fettreserven och äta samtidigt. Om man småäter kalorifattigt hela tiden kan man få energibrist. Man kommer samtidigt inte åt sin fettreserv. Du är kanske i ketosis enbart på fettet du äter och inte fettet i din reserv. För att komma åt den finns det bara ett säkert sätt --> fasta.

There are really two different places where our body can obtain energy

food

Stored food energy (glycogen in liver, or body fat)

But here’s the CRITICAL point. You can only get energy from one or the other, but not both at the same time.

https://medium.com/@drjasonfung/why-caloric-restriction-fails-part-2-ec0c0c337649

• Like 1

Just nu, MrB sade:

Periodisk fasta. Så få måltider som möjligt under dagen men när du äter, äter du dig ordentligt mätt....på fett! :)

Jag körde 16:8 i 4 veckor vilket gjorde att jag blev sur, grinig och hade ingen ork på träningen. Nu har jag börjat sköta i det då jag läste Martina Johanssons blogg om att inte fasta.  

• Like 1

3 timmar sedan, SGK sade:

När jag läser din berättelse fastnar jag för två saker du skriver. Du säger att du äter 50 g smör per dag, och att du totalt äter ca 3000 kcal per dag. Det jag undrar över är varifrån övrigt fett kommer och övrig energi. 50 gram smör motsvarar ca 370 kcal fett, vilket är bara 12-13 % av ditt totala energiintag.

För mig är det mycket tydligt att min mage blir svullen när andelen kolhydrater blir för stor.

Sen kan naturligtvis hormoner spela in som MariaF skriver.

Hoppas du får ordning på ditt välbefinnande :)

Avokado, lax, ägg, avocadoolja, kokosolja, talg, kakaosmör, mctolja. Jag äter mindre än 5% kolhydrater. Tack, hoppas det med ?

• Like 2

5 timmar sedan, MariaF sade:

Jag undrar som Trollmormor eftersom vi har ett antal hormonfaser vi ska igenom som kan ställa till det. Hur var det, har du några sjukdomar (tex kopplade till tarmen eller sköldkörteln)? Vad tränar du? Alla följer tyvärr inte skolboken; en del behöver äta lite liberalare för att få bra resultat, andra striktare. Det klassiska, men skitjobbiga, "pröva sig fram".

Frisk som en nötkärna vad jag vet?Sköldkörteln ska vara ok. Jag tränar ganska högintensivt men samtidigt vill jag ju inte ändra min träning för det är mitt intresse ? 29 är jag

• Like 2

4 minuter sedan, Karro K sade:

Frisk som en nötkärna vad jag vet?Sköldkörteln ska vara ok. Jag tränar ganska högintensivt men samtidigt vill jag ju inte ändra min träning för det är mitt intresse ? 29 är jag

Då kan vi vänta några år innan vi börjar prata förklimakteriet..! :) Det finns lite olika träningsskolor, själv gillar jag uthållighet och fettförbränning (aerob träning, ffa MAF). Jag är dålig på den högintensiva... Men det finns andra som är bra på den. 
Hur många timmar tränar du? För man blir hungrigare av träning men om du inte bor på en spinningcykel så borde ju 3500kcal/dygn räcka en bit... Det blir kanske lite som att svära i kyrkan men du skulle kunna testa att höja kolhydraterna något, bara lite, och se vad som händer.

• Like 3

22 minuter sedan, MariaF sade:

Då kan vi vänta några år innan vi börjar prata förklimakteriet..! :) Det finns lite olika träningsskolor, själv gillar jag uthållighet och fettförbränning (aerob träning, ffa MAF). Jag är dålig på den högintensiva... Men det finns andra som är bra på den. 
Hur många timmar tränar du? För man blir hungrigare av träning men om du inte bor på en spinningcykel så borde ju 3500kcal/dygn räcka en bit... Det blir kanske lite som att svära i kyrkan men du skulle kunna testa att höja kolhydraterna något, bara lite, och se vad som händer.

Idag har jag provat att käka 6 små mål. Det funkade betydligt bättre ? räknade snabbt ut nu att jag ätit ca 2300 kcal vilket är betydligt mindre. Ska prova detta ett tag innan jag försöker mig på kolisar?

• Like 5

1 timme sedan, Karro K sade:

Jo jag har läst det och insett att jag inte ska äta så mycket men då måste jag ju gå hungrig och det säger ju emot andra rekommendationer.  

Näe inte om dina två måltider består utav 1500 Kcal med upp till 70-80E% fett, 15-20E% protein resten grönisar!

• Like 3

2 timmar sedan, Karro K sade:

Jag körde 16:8 i 4 veckor vilket gjorde att jag blev sur, grinig och hade ingen ork på träningen.

När man inte är van och om man inte ser till att få sig mycket salt och vätska är det så. Med tiden kan man träna precis lika bra som förut.

3 timmar sedan, Karro K sade:

Nu har jag börjat sköta i det då jag läste Martina Johanssons blogg om att inte fasta.  

Om Martina Johanssons tips verkligen tar dig dit du vill så gratulerar jag dig. Annars är det kanske dags att titta sig omkring efter andra råd...

• Like 1

Tänk på dessa faktorer:

Fasta = stress för kroppen

Hård träning = stress för kroppen

Strikt lågkolhydrat = stress för kroppen

Att stressa sin kropp kan vara bra, men det kan också bli för mycket. Var försiktig så du inte förstör din hälsa.

Som MrB påpekade så kan du vara i ketos på tillsatt fett, inte på dina fettreserver. Det är man om man äter mer kalorier än man gör av med. Då går man upp i vikt också. Fasta är garanterad fettförbränning. 

Fall inte för myten att fett är mättande. Det finns säkert individer som blir mätta av fett, precis som andra blir mer mätta av kolhydrater. Men enligt vetenskapen är protein mest mättande. Du kan kolla upp Ted Naiman (på kostdoktorn, eller hans hemsida eller twitter) samt gruppen ketogains. De är inne på att äta mycket protein, träna styrka, och att vara i ketos på kroppens eget fett. Ju mer tillsatt fet, desto mindre tas från fettet på kroppen.

• Like 6

41 minuter sedan, RobertAnd sade:

...samt gruppen ketogains. De är inne på att äta mycket protein, träna styrka, och att vara i ketos på kroppens eget fett. Ju mer tillsatt fet, desto mindre tas från fettet på kroppen.

Typ ursprungs-Atkins, då? Innan diverse I can't believe it's not sugar-bars kom.

• Like 2

Du är ung. Du har inget problem med övervikt. Det är absolut inget fel med att äta mycket mat då  (om du inte äter ohälsosamma alternativ :)!

Du skriver inget om vikten? (många tycker  inte att man ska väga sig ;-) ... men jag tror att det kan vara bra att väga sig om man inte stressar upp sig över att det går lite upp och ner ... om du håller dig någorlunda viktstabil sett över många veckor (inte enskilda dagar) ...  kan du nog fortsätta att äta mycket ... och om vikten verkar stabil tycker jag inte att man ska bekymra sig så mycket över om magen ser en aning mer eller mindre plufsig ut ...det kanske också kan bero på något speciellt du äter, något du inte ätit förut?

• Like 6

7 minuter sedan, Peter B sade:

Du är ung. Du har inget problem med övervikt. Det är absolut inget fel med att äta mycket mat då  (om du inte äter ohälsosamma alternativ :)!

Du skriver inget om vikten? (många tycker  inte att man ska väga sig ;-) ... men jag tror att det kan vara bra att väga sig om man inte stressar upp sig över att det går lite upp och ner ... om du håller dig någorlunda viktstabil sett över många veckor (inte enskilda dagar) ...  kan du nog fortsätta att äta mycket ... och om vikten verkar stabil tycker jag inte att man ska bekymra sig så mycket över om magen ser en aning mer eller mindre plufsig ut ...det kanske också kan bero på något speciellt du äter, något du inte ätit förut?

Jag väger 70 kg till mina 172 cm, hyfsat vältränad så jag är inte överviktig men jag hade ju hoppats på att tighta till kroppen lite. Jag har hållt mig på samma vikt sedan start men upplever som sagt en helt motsatt effekt mot vad jag läst. Har liksom fått kagge och lite plufsigare kropp. Bra att du sa det, jag har käkat macadaminötter vilket jag aldrig ätit innan jag började med keto. Ska utesluta dom och se vad som händer ?

• Like 6

All bra mat är inte bra mat för alla. Nötter slutade jag med för många år sedan, kan vid något enstaka tillfälle tillåta några stycken utan att det blir problem.

On 2017-08-21 at 10:37, Karro K sade:

Äter säkerligen 3000 kcal om dagen och då håller jag ändå igen och blir sjukt hungrig innan måltider.

Enligt Fung skall livet bestå av fest och fasta.

Därför skall du slappna av när du äter och kasta kaloriräkningen i papperskorgen, äta i 2-4h i sydeuropeisk stil långsamt och bli riktigt mätt och nöjd. Detta är en konstform och tar sin tid. Det finns en mättnadens "sweetspot" precis som det finns en ketogenic "sweetspot". Då kan du lösa ditt problem med att hela tiden vara hungrig. Sedan fastar du en längre period beroende på om du vill gå ner eller upp eller stå still i vikt. Det är här du räknar. Du räknar timmar, inte kalorier.

Hunger styrs av hormoner och kroppen behöver definitivt känna sig fullkomligt mätt och nöjd ibland. Sedan behöver man också klara av att gå längre perioder hungrig. Det är naturligt och fysiologiskt genomgår kroppen mängder med positiva processer som den småätande västerlänningen idag går miste om.

Varför är du hungrig på 3000 kcal om dagen när jag går varannan dag på 0kcal och är mätt?

Fasta och fest, ying och yang, mättnad och hunger...

Att fasta är en härlig och njutningsbar känsla fast på ett annat sätt än mättnad...mentalt och fysiskt renande... lycka till! 

• Like 1

2 minuter sedan, RobertAnd sade:

MrB, hur ser din fasteplan ut? Jag känner mig inspirerad att prova ADF (alternate daily fasting). Har du några tips?

Självklart delar jag mig av den i min egen "ego"-tråd.

Denna tråd får fortsätta fokusera på Karro K. :)

• Like 1

On 2017-08-23 at 19:51, MrB sade:

Därför skall du slappna av när du äter och kasta kaloriräkningen i papperskorgen, äta i 2-4h i sydeuropeisk stil långsamt och bli riktigt mätt och nöjd. Detta är en konstform och tar sin tid. Det finns en mättnadens "sweetspot" precis som det finns en ketogenic "sweetspot". Då kan du lösa ditt problem med att hela tiden vara hungrig. Sedan fastar du en längre period beroende på om du vill gå ner eller upp eller stå still i vikt. Det är här du räknar. Du räknar timmar, inte kalorier.

Hunger styrs av hormoner och kroppen behöver definitivt känna sig fullkomligt mätt och nöjd ibland. Sedan behöver man också klara av att gå längre perioder hungrig. Det är naturligt och fysiologiskt genomgår kroppen mängder med positiva processer som den småätande västerlänningen idag går miste om.

Varför är du hungrig på 3000 kcal om dagen när jag går varannan dag på 0kcal och är mätt?

Att fasta är en härlig och njutningsbar känsla fast på ett annat sätt än mättnad...mentalt och fysiskt renande... lycka till! 

Jag fixar verkligen inte att träna när jag är fastande. Trots saltvatten blir jag som ett fnöske i munnen. Paniktörstig och orkeslös på grund av vätskebrist antar jag. Sen har jag problemet med att gå hungrig länge för när jag väl får mat så överäter jag och blir paniksugen på godis efter måltiden. 

• Like 1

4 timmar sedan, Karro K sade:

Jag fixar verkligen inte att träna när jag är fastande. Trots saltvatten blir jag som ett fnöske i munnen. Paniktörstig och orkeslös på grund av vätskebrist antar jag. Sen har jag problemet med att gå hungrig länge för när jag väl får mat så överäter jag och blir paniksugen på godis efter måltiden. 

Har känt exakt samma sak. Men med tålamod så övervinner man det.

Kroppen behöver alltid tid till förändringar. Att få ordning på salt och vätskebalans tar tid. 

Första gången du fastar och tränar så anpassar du passet och kraven på dig själv till att det är nytt. Mängder med salt och vatten.

Personer i min närhet som äter 3 måltider per dag eller mer är konstant hungriga har jag observerat. Hela dygnet. Samtidigt äter de hela tiden. Sedan säger de att de inte ätit på hela 3 timmar.

Om jag hade hungerproblem, skulle jag inte följa deras exempel. Det verkar som att de gör något fel. Dom är hungriga hela tiden.

Du verkar har ett sockersug också. Det är väl ett eget ämne i sig. Finns olika tekniker att bli av med det. 

När det gäller hungern i sig gäller det väl att ta reda på vilken typ av hunger man har och hur man ska hantera det.

Sedan är hunger en "hormonell känsla". Det är inte synonymt med näringsbrist för det mesta. 

Man kan stegvis vänja sig vid det. Då blir det mindre och mindre påfrestande. Precis som med styrketräning mm. Stora mängder vatten, salt och sömn.

När det gäller mättnad är det viktigt att bli riktigt mätt ibland. Inte hela tiden. Vid enstaka tillfällen bör man bli helmätt och nöjd. Sedan kan man fungera länge innan man behöver uppleva det igen.

• Like 1

Jag tänker att definitionen av hunger borde vara att kroppen inte har tillgång till sina fettdepåer, pga insulin. Eller för all del saknar tillgång till energi överhuvudtaget, men det är knappast ett problem i vår del av världen. Med konsekvent lågt insulin är depåerna kontinuerligt tillgängliga. Så fort det börjar svänga för mycket blir det jobbigt. Bla stress får det att svänga för glykogen släpps på. Vi ska fly eller slåss. 

Vassleprotein (mejeri) är insulinogent, dvs lockar fram rejält med insulin trots att det inte är en kolhydrat. Många som tränar mycket gillar vasslepulver och eller mejerier. 

• Like 1

On 2017-08-23 at 19:51, MrB sade:

Envis som jag är så ska jag nu ge det ett ordentligt försök. Nu är klockan 10 och jag har tränat. Åt senast typ 19 igår och jag lever ? Hur länge ska man köra på? 24 h? 

• Like 2

1 timme sedan, Karro K sade:

Envis som jag är så ska jag nu ge det ett ordentligt försök. Nu är klockan 10 och jag har tränat. Åt senast typ 19 igår och jag lever ? Hur länge ska man köra på? 24 h? 

Om du åt näringsrikt och i övrigt är hälsosam och mår bra kan du definitivt prova 24h. Kom ihåg att jag inte är en läkare utan en "average joe" som fastar en del själv, så detta är inte medicinsk rådgivning.

Jag kör 24h varannan dag och sedan en dag med 23:1, har gjort det i ca 6 veckor, kallar det för 47:1, dvs 47h fasta 1h mat. Med den där mattimmen kan ibland bli längre. Styrketränar, springer och spelar badminton och mår mycket bra. Äter i några timmar när jag äter dock.

Själv är jag lite försiktig och "feg" och har stegat mig in i det, men det finns ju de som går ut med lite längre fastor direkt.

Min längsta är 4dagar. Den avbröt jag inte pga hunger utan pga feghet och ovana. Efter fyra dagar kändes det som att jag enkelt kunde ha fortsatt hur länge som helst. Jag har dock en bra fettreserv kvar på kroppen att "beta av".

Man är periodvis hungrig såklart men det är en ganska avslappnad typ av hunger. Ingen form av panik.

Mitt tips är att kör 24h och känn efter. Då kan du efter det bestämma dig om du vill köra vidare ett tag eller avbryta eller göra om det. Det går att planera in i sitt liv lite som man vill.

Om du bryter längre fastor ska du såklart stega in dig i måltiden lite långsamt. Därför passar den där lugna 2-3h middagen bättre.

15 minuter sedan, MrB sade:

Om du åt näringsrikt och i övrigt är hälsosam och mår bra kan du definitivt prova 24h. Kom ihåg att jag inte är en läkare utan en "average joe" som fastar en del själv, så detta är inte medicinsk rådgivning.

Jag kör 24h varannan dag och sedan en dag med 23:1, har gjort det i ca 6 veckor, kallar det för 47:1, dvs 47h fasta 1h mat. Med den där mattimmen kan ibland bli längre. Styrketränar, springer och spelar badminton och mår mycket bra. Äter i några timmar när jag äter dock.

Själv är jag lite försiktig och "feg" och har stegat mig in i det, men det finns ju de som går ut med lite längre fastor direkt.

Min längsta är 4dagar. Den avbröt jag inte pga hunger utan pga feghet och ovana. Efter fyra dagar kändes det som att jag enkelt kunde ha fortsatt hur länge som helst. Jag har dock en bra fettreserv kvar på kroppen att "beta av".

Man är periodvis hungrig såklart men det är en ganska avslappnad typ av hunger. Ingen form av panik.

Mitt tips är att kör 24h och känn efter. Då kan du efter det bestämma dig om du vill köra vidare ett tag eller avbryta eller göra om det. Det går att planera in i sitt liv lite som man vill.

Om du bryter längre fastor ska du såklart stega in dig i måltiden lite långsamt. Därför passar den där lugna 2-3h middagen bättre.

Allt blir ju en vana tillslut ? ska ge det ett försök att hålla mig till middagen imorgon. Har gjort en 10dagars för några år sedan men då drack man typ sirap i te. Vill minnas att det blev lättare och lättare ju fler dagar som gick. Kan man dricka koffeinfritt te under fastan eller är det bara vatten som gäller? sen undrar jag hur mycket salt man ska blanda i vatten och dricka? Blev lite som 1000 frågor nu ?

• Like 1

19 minuter sedan, Karro K sade:

Allt blir ju en vana tillslut ? ska ge det ett försök att hålla mig till middagen imorgon. Har gjort en 10dagars för några år sedan men då drack man typ sirap i te. Vill minnas att det blev lättare och lättare ju fler dagar som gick. Kan man dricka koffeinfritt te under fastan eller är det bara vatten som gäller? sen undrar jag hur mycket salt man ska blanda i vatten och dricka? Blev lite som 1000 frågor nu ?

Finns lite olika rön var man bör lägga sig. En del gurus säger ju nej till en skvätt mjölk i kaffet och all form av kalori. Jag tror en skvätt mjölk definitivt kan förstöra fastan delvis.

Jag kör svart kaffe, grönt té(insulindämpande) och mineralvatten citrus. Därpå saltshots ganska ofta. Det är några få kalorier i grönt té.

Ramlösa citrus kan det gå att hitta e-nummer i kanske? Inga kalorier iaf. Mer efterforskning i Ramlösa citrus behövs kanske.

Vatten och salt är ett måste tycker jag iaf. Utan det är det en religiös fasta och det är något helt annat.

Benbuljong får man köra vid måltiden, den blir en fastabrytare annars.

Dom tester som jag läst om det svarta kaffet är att det inte ger något som helst utslag på insulin.

Jag resonerar som så att om jag får ha ovanstående vätskor så kan jag gå lite längre. Bara salt och vatten blir lite tråkigare.

Lycka till och bryt fastan varsamt med en lång måltid där du blir riktigt mätt och nöjd!

26 minuter sedan, MrB sade:

Finns lite olika rön var man bör lägga sig. En del gurus säger ju nej till en skvätt mjölk i kaffet och all form av kalori. Jag tror en skvätt mjölk definitivt kan förstöra fastan delvis.

Jag kör svart kaffe, grönt té(insulindämpande) och mineralvatten citrus. Därpå saltshots ganska ofta. Det är några få kalorier i grönt té.

Ramlösa citrus kan det gå att hitta e-nummer i kanske? Inga kalorier iaf. Mer efterforskning i Ramlösa citrus behövs kanske.

Vatten och salt är ett måste tycker jag iaf. Utan det är det en religiös fasta och det är något helt annat.

Benbuljong får man köra vid måltiden, den blir en fastabrytare annars.

Dom tester som jag läst om det svarta kaffet är att det inte ger något som helst utslag på insulin.

Jag resonerar som så att om jag får ha ovanstående vätskor så kan jag gå lite längre. Bara salt och vatten blir lite tråkigare.

Lycka till och bryt fastan varsamt med en lång måltid där du blir riktigt mätt och nöjd!

Jag har slutat med koffein så det är ju inget att fundera på iallafall ? 

Tack för all hjälp! Jag återkommer med resultat ?

• Like 2

Blev en 47timmars fasta. Gick förvånansvärt bra. Saltshotsen gjorde att jag slapp huvudvärk och träningen i morse gick kanon. Det funkar bra för mig mentalt när jag vet att jag inte får småäta märkte jag snabbt.  Blodsocker 3,3 och blodketoner 6,0. Brukar ligga runt 4 på båda på morgonen. Trodde jag skulle kasta i mig maten nu men det går segt. Tror jag kommer fortsätta med någon variant. Typ 23:1 kanske. 

• Like 7

Jag kör 23:1 ibland på helger om jag är ensam hemma. Det passar då bra med en tidig middag. 

Det jag märker när jag kör 23:1 jämfört med 18:6(2 måltider) som jag vanligtvis kör till vardags är att jag blir så fruktansvärt mätt(paltkoma) efter måltiden. Jag försöker vara noga med att den enda måltiden blir näringsrik och mångfaldig men den är egentligen inte så mycket större än en vanlig måltid. Jag måste se till att ha utrymme för vila efteråt.

Sen finns det dagar då jag äter frukost och de dagarna kan jag tvärtom känna hunger och sug ganska snart och inga paltkomeeffekter...märkligt!

Det verkar som att verkmästarna i magen ställer in sig på vilken sorts dag det kommer att bli. ;)

• Like 3

On 2017-08-29 at 18:57, Karro K sade:

Blev en 47timmars fasta. Gick förvånansvärt bra. Saltshotsen gjorde att jag slapp huvudvärk och träningen i morse gick kanon. Det funkar bra för mig mentalt när jag vet att jag inte får småäta märkte jag snabbt.  Blodsocker 3,3 och blodketoner 6,0. Brukar ligga runt 4 på båda på morgonen. Trodde jag skulle kasta i mig maten nu men det går segt. Tror jag kommer fortsätta med någon variant. Typ 23:1 kanske. 

Kul att höra. Det är en extra härlig känsla när man klarar ett träningspass fastande oavsett vilken typ. I alla fall om det är lite nytt. Man har tidigare trott att det är omöjligt utan en ordentlig kaloriboost. Bra egoboost och en hälsomarkör tycker jag. Klarar man att träna hårt utan mat så klarar man vad som helst...

Låter som att du blev lite frälst i alla fall. ;)

Men du skriver 172cm och 70kg så ditt viktminskningsbehov är kanske inte enormt. Däremot kan man jaga hälsoeffekterna i fastan.

Jag gör också fortfarande misstaget att ladda upp med för mycket god mat när det är dags för fest. Magsäcken krymper så det går inte att få ner så mycket. Festen tar slut vid förrätten...

• Like 2

8 timmar sedan, DRAKULLA sade:

Sen finns det dagar då jag äter frukost och de dagarna kan jag tvärtom känna hunger och sug ganska snart och inga paltkomeeffekter...märkligt!

Det verkar som att verkmästarna i magen ställer in sig på vilken sorts dag det kommer att bli. ;)

Spenderade 2 dagar med en släkting nyss som åt som ett djur medans jag är inne på dag 3 fastande. Han åt utan problem 5000-6000 kcal under dagen och berättade att han vaknade med sömnproblem och var hungrig!

Det är tveklöst en märklig känsla att höra det när man inte ätit på 3 dagar och observerat vilka mängder han satte i sig.

• Like 3
  • Confused 3

Jag körde en 23:1 igår och det va jobbigt att liksom börja om på morgonen med hunger så nu börjar jag med en 47:1 igen. Jag tror jag smällde i mig ca 2000 kcal igår. Jag vägde mig i morse och vägde 71,5 så jag vet inte riktigt vad kroppen håller på med ?. Ja jag har nog blivit frälst, känns som man får ökat självförtroende när man fixar det. 

• Like 2

2 timmar sedan, Karro K sade:

Jag körde en 23:1 igår och det va jobbigt att liksom börja om på morgonen med hunger så nu börjar jag med en 47:1 igen. Jag tror jag smällde i mig ca 2000 kcal igår. Jag vägde mig i morse och vägde 71,5 så jag vet inte riktigt vad kroppen håller på med ?. Ja jag har nog blivit frälst, känns som man får ökat självförtroende när man fixar det. 

Hmmm...mycket vatten och salt som är bundet kan lätt få viktintervallet att se lite olika ut. Jag brukar få lägst siffra på morgonen efter toalettbesök då man töms på gårdagens salt och vatten.

Känns som att världen är upp och ner i denna tråd. De som äter är hungriga och de svälter sig går upp i vikt... ^_^

• Like 1

16 minuter sedan, MrB sade:

Hmmm...mycket vatten och salt som är bundet kan lätt få viktintervallet att se lite olika ut. Jag brukar få lägst siffra på morgonen efter toalettbesök då man töms på gårdagens salt och vatten.

Känns som att världen är upp och ner i denna tråd. De som äter är hungriga och de svälter sig går upp i vikt... ^_^

Jag förstår ju att det inte är fett så det är egentligen skit samma, tycker bara att det är konstigt att samla så mycket vätska ?

• Like 2

4 minuter sedan, Karro K sade:

Jag förstår ju att det inte är fett så det är egentligen skit samma, tycker bara att det är konstigt att samla så mycket vätska ?

Förmodligen det som får dig så pigg på träningspasset.

• Like 3

4 timmar sedan, Karro K sade:

Tjejer har en tendens att samla på sig vätska då och då. ?

• Like 5

Nu har jag kört 

En 47:1, en 23:1 och är inne på en 47:1 (ska äta ikväll).

Det går lättare! Jag tycker dock att första dagen är jobbig och att jag får ut alla fördelar av dag 2 så jag vet inte om det där med 23:1 är något för mig. Har funderat på en tredagars nästa vecka ? 

• Like 5