Jump to content

Ny studie: Blodsocker och insulin höjs för varje litet steg som ris processas


Recommended Posts

rice-1-800×761

Alla typer av ris höjer blodsockret och det fettinlagrande hormonet insulin en bra bit. Men vitt ris är värst.

En ny studie visar att även minsta lilla polering av brunt ris väsentligt ökar upptagshastigheten, vilket resulterar i högre blodsocker och insulinnivåer. Det kan vara orsaken till att typ 2-diabetes idag utgör en epidemi i Indien och Kina där det numera konsumeras en stor mängd vitt ris.

Asia Pac J Clin Nutr: Even minimal polishing of an Indian parboiled brown rice variety leads to increased glycemic responses

Om du vill utesluta alla typer av ris i din kost, ta en titt på våra fantastiska LCHF-sidorätter nedan. De fungerar som utmärkta ersättare för ris och andra snabba kolhydrater!

Tidigare

Hur mycket socker är det i dina frukostflingor?

Så handlar du riktig LCHF-mat

Sidorätter

Inlägget Ny studie: Blodsocker och insulin höjs för varje litet steg som ris processas dök först upp på Kostdoktorn.

Visa hela artikeln

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...