Carina Larsson Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Hej! Jag har ätit Lchf ca 14dgr, nu är mina ben och fötter väldigt svullna. Har detta ett samband och vad kan jag göra åt detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Normalt brukar vätska försvinna från kroppen inledningsvis på LCHF. Äter du mediciner? Hur gammal är du? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina Larsson Posted August 25, 2017 Author Share Posted August 25, 2017 Nej äter inga mediciner. Är 58 år. Väger ca 70 kg 165 VM lång och har ett stillasittande jobb på kontor. Har tagit på mej stödstrumpor nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Men hade vi inte samma fråga för bara ett tag sen? Vad var det vi kom fram till? Någon som minns? Tänker spontant på saltbalansen... Är du lite yr ibland? Det avhjälps med ett glas vatten med lite salt i, i så fall. Har för mig att svullna ben hörde ihop med detta... Återkommer om jag hittar det! Välkommen hit, förresten! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Jag fick ju väldigt svullna ben på semestern.... bilresa 30 timmar sedan 45+ grader värme om det är det du kommer ihåg... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Kan ha varit det men jag har för mig att det var relaterat till att vara ny på LCHF... Och det kan jag ju inte anklaga dig för, tror jag. EDIT: Denna tråd var det: 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Jag tror att orsakerna till svullna ben och anklar varierar. Jag har hela mitt vuxna liv haft lätt för att få svullna anklar. Under våren ökade det, och då var det dags för google. Om det handlar om venöst ödem ska man sitta med fötterna högt, vilket jag gjort så ofta som möjligt sen i våras. Det har hjälpt mig oerhört mycket. Men för mig har detta alltså inte varit kopplat till LCHF. Det blev varken bättre eller sämre när jag ändrade kosthållning. Att det blev sämre under våren tror jag har att göra med ålder. Jag är också 58 år. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts