Jack Frehley Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 De senaste dagarna, när jag just vaknat, har jag känt stickningar i händerna, alltså att händerna varit lite bortdomnade. Går över efter bara några sekunder, men ändå. Har aldrig haft så förr. Har läst att om man känner stickningar i händerna kan det vara att man är på väg att få en stroke, men det verkar inte som om det har med detta att göra. Jag har äter medicin mot högt blodtryck och har nu normalt blodtryck, och har blivit diagnostiserad som diabetiker. Och äter nu medicin för det. Och jag tror mina blodsockervärden är under hyfsad kontroll nu. Men kan det ha med det att göra? Någon som hört talas om bortdomnande händer på morgonen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedster Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 http://sv.wikipedia.org/wiki/Karpaltunnelsyndrom kanske... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Huvudtråden för detta är här:http://forum.kostdoktorn.se/topic/391-carpal-syndrom/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Carpal syndrom (om det nu är detta du har) beror på glykering av senvävnaden dvs det är direkt avhängit av att du i livet käkat en hel del kolhydrater Det kan troligen självläka på Lchf-kost men tar nog ett tag Det skulle även kunna bero på onödigt mycket vatten i kroppen eller inflammationer (Äter du Lchf så bör dessa inte vara de avgörande) Vissa brister kan göra sig påminda som stickningar o krypningar Tex B-vitaminer eller Magnesium Är du en riktig "kaffemoster" kan även det bidra till att du lakat ur en del mineraler ur kroppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 De senaste dagarna, när jag just vaknat, har jag känt stickningar i händerna, alltså att händerna varit lite bortdomnade. Går över efter bara några sekunder, men ändå. Har aldrig haft så förr. Har läst att om man känner stickningar i händerna kan det vara att man är på väg att få en stroke, men det verkar inte som om det har med detta att göra. Jag har äter medicin mot högt blodtryck och har nu normalt blodtryck, och har blivit diagnostiserad som diabetiker. Och äter nu medicin för det. Och jag tror mina blodsockervärden är under hyfsad kontroll nu. Men kan det ha med det att göra? Någon som hört talas om bortdomnande händer på morgonen? Vad är det för medecin du äter då vissa diabetesmedeciner ger dessa biverkningar men om du äter strikt LCHF kanske du kan sluta med medecinerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts