Popular Post MalinBÅ Posted September 4, 2017 Popular Post Share Posted September 4, 2017 Nu har jag äntligen kommit igång med gymträningen. Jag har alltid velat styrketräna, men har tidigare varken haft förmågan eller orken att börja. Tack vare att jag har fått hjälp att ta mig över förstagångentröskeln av mitt boendestöd så är jag nu på gång. Kroppen verkar vara väl anpassad för fettdrift och har både ork och relativ styrka, så det känns bra. Äter ganska strikt just nu och går sakta ner i vikt, har ca 5kg kvar. Har mycket energi just nu och är glad att jag köpte ett 10-kort till och börja med, annars hade jag bosatt mig på gymmet och bränt ut mig på en vecka. Nu är målet att träna en gång i veckan under september och oktober för att vänja kroppen med mer fysisk aktivitet. Där emellan blir det de vanliga hundpromenaderna och ridning några gånger i veckan. Det jag tycker är det bästa med det hela är att medans mitt boendestöd hjälper mig att våga komma iväg, så hjälper och peppar jag henne i att klara av att hålla sig till LCHF. Hon är den enda i min närhet som förstått och vill äta enligt LCHF och vill träna, men hon har ett jobbigt sockertroll i sig som förstör. Hon får dessutom träna på arbetstid med mig. Är verkligen peppad för detta. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 Härlig läsning! Kombinationen LCHF och styrketräning passar många. Lycka till med träningen och Lycka till till ditt boendestöd med sockertrollet! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Kul att ni kan hjälpa varandra 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MalinBÅ Posted September 15, 2017 Author Share Posted September 15, 2017 Idag var det tredje gången jag var på gymmet. Tycker det är kul att träna, men det märks hur stress påverkar prestationen. Har haft ganska mycket känslomässig belastning senaste tiden, samt att hunden blev dålig i magen i går kväll och behövde ut halv fyra i morse. Det gjorde att musklerna svarade inte riktigt som jag ville, fick sänka vikten på vissa övningar. Dessutom har det blivit lite för mycket grönsaker senaste tiden vilket påverkat magen en del. När magen inte fungerar bra, så märker jag av trötthet/energibrist i musklerna oavsett om jag fått i mig tillräckligt med energi från fett och protein. Hoppas på ett bättre pass nästa vecka. PS Mitt boendestöd kämpar på med LCHF och enligt henne går det bra. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MalinBÅ Posted September 29, 2017 Author Share Posted September 29, 2017 Nu har jag haft två träningspass som gått riktigt bra. Tydligen så ska jag i princip nolla kolhydraterna för att ha bäst energi. Trots att det även blivit mycket ridning dagarna före och efter, så tycks kroppen återhämta sig väldigt snabb ju mindre kolhydrater jag äter. Saknar nästan träningsvärken som gör att man får ett kvitto på att man tagit i ordentligt. Med en kropp som lidit av kronisk värk i många år och lätt blivit utmattad så är jag nu så glad att allt går åt rätt håll, vilket jag till stor del kan tillskriva kosten. Vikten går också sakta nedåt vilket tyder på att stressen har minskat. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MalinBÅ Posted January 18, 2018 Author Share Posted January 18, 2018 Det har under hösten blivit ett pass i veckan. Har precis ökat på med ett pass till i veckan, som direkt blev ytterligare ett. Träningen går toppen på ketogen kost. Idag åt jag kycklingklubba, broccoli, kokosolja och smör till frukost. på eftermiddagen en burk sardiner samt en kopp fettkaffe. Framåt fem hade jag så mycket energi att jag bestämde mig för att åka till gymmet, trots att jag var där igår. Gick hur bra som helst, bra med energi och styrka i kroppen. Avslutade dagen med kycklinglever, broccoli och avokadoolja. Nu får kroppen villa, åtminstone tills på söndag. Nästa vecka har jag bokat tid med PT:n på gymmet för att få hjälp att komma vidare i träningen. När allt i kroppen fungerar till max är livet underbart. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts