Jump to content

Hur mycket fett

Mrs. K

Recommended Posts

Säkert har ngn ställt frågan redan men hur mycket är tillräckligt med fett? Jag äter helst åt det vegetariska hållet (undantag fisk och havets frukter ibland). Äter nötter, frön, avocado, kokosolja, rapsolja och en skvätt vispgrädde varje dag. Ibland ngn riven ost. Blir ju mätt men räcker det? 

• Like 1

Ska du ner i vikt eller ska du bara äta allmänt hälsosamt? Eller ska du kanske gå upp?

Om du skall ner i vikt så skall det du äter bestå av fett. Sedan ska man inte äta mer än att man blir mätt.

...och så ska man fasta också såklart.... ;)

• Like 1

Som regel skall man äta så mycket fett så att man håller sig ohungrig mellan måltiderna!

Iallafall.. man bör börja i rätt ända, först o främst få i sig all essentiell näring, typ protein, vitaminer, mineraler, spårämnen, essentiella fetter och på det slopa alla onödiga kolhydratkällor.. resten är nyttigt fett upp till ditt kaloribehov och som oftast regleras utav din aptit.

Näee.. du behöver inte gå Universitetskursen i fysologi/näringslära.. utan haka på olika LCHF recept som finns på nätet.. trial and error, kanske några nya favoriter rent utav!

Iallafall Raringen som äter en i huvudsak vegetarisk LCHF säger att det blir en hel del ost!:unsure:

https://veglchf.wordpress.com/

Googla förövrigt Vegetarisk LCHF och Veglowcarb.. för ytterligare receptförslag!

• Like 2

Jag tar en rejäl skvätt grädde i en stor kopp kaffe som frukost innan jag åker på jobb.
Då står jag mej ofta hela dagen utan hunger med full energi. Skulle hungern ändå dyka upp under dagen knäcker jag ett par råa ägg, då står jag mej till sena kvällen utan problem – och kilona rasar.

Priset jag får betala är dock en helt fasansfull andedräkt och kroppslukt där familjemedlemmarna håller sej undan och kolleger ryggar bakåt. Duscha, munskölj etc hjälper inte, så jag bara avvaktar och hoppas det släpper tids nog...

• Like 4

3 timmar sedan, Ekner sade:

Jag tar en rejäl skvätt grädde i en stor kopp kaffe som frukost innan jag åker på jobb.
Då står jag mej ofta hela dagen utan hunger med full energi. Skulle hungern ändå dyka upp under dagen knäcker jag ett par råa ägg, då står jag mej till sena kvällen utan problem – och kilona rasar.

Priset jag får betala är dock en helt fasansfull andedräkt och kroppslukt där familjemedlemmarna håller sej undan och kolleger ryggar bakåt. Duscha, munskölj etc hjälper inte, så jag bara avvaktar och hoppas det släpper tids nog...

Är det det enda du äter?

• Like 2

3 timmar sedan, Ekner sade:

Det kommer att släppa. Dragonbreath är inte att leka med men det brukar inte vara så länge.

• Like 1
  • Thanks 1