Blogg-Postare Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Nära 24 000 personer har hittills anmält sitt intresse för att delta i Kostdoktorns LCHF-utmaning. Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora kom igång-guide. Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla! Läs också kommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback Jag tycker att utmaningen var jättebra. Lätt att följa och god mat. Detta är väl tredje gången jag försöker och tredje gången gillt säger man ju. Är reumatiker och mår så otroligt mycket bättre av denna kosten. Det enda som kan sätta käppar i hjulet för mig är jag själv. Detta är inte en bantningskur för mig, utan ett helt nytt sätt att leva. Mindre smärta och hjärndimma. Piggare för varje dag ? Som bonus tappar man vikt och självkänslan stärks. Har som mål att fortsätta leva med LCHF livet ut. Kram på er alla! Min man och jag har kört utmaningen! Minus på vågen och för mig lägre blodsocker på morgonen. Tummen upp för det! Recepten är helt makalöst goda. Så goda att när vi bjudit de vuxna barnen på något har de tittat på mig och sagt: Men vad gott, mamma!!! Vi fortsätter följa veckomenyerna. Som singel tycker jag inte om att laga mat eller handla. Men nu såg jag fram emot båda två! Inköpslistan underlättade verkligen, liksom att man lagade morgondagens lunch samtidigt som man tillredde middagen. Så smart! Jag kommer definitivt att fortsätta!! Jag tycker verkligen att det har varit toppen! Enkelt med recept varje dag. Man slipper fundera. Mätt och belåten på fantastiskt god mat. Ett stort plus är att vågen visar siffror som jag inte sett på ett tag. Jag fortsätter botanisera bland alla härliga recept. Började läsa på, hittade din sida och nu är jag hemma. TACK! Jag fortsätter med nyfikenhet och tillförsikt på denna resa. Har antagit utmaningen och nu klarat av två veckor ? Läst din bok Matrevolutionen och saker börjar landa. Lite sorgligt att jag först vid 47 års ålder känner att jag hittat hem. Att jag slitit och förbannat denna kropp så länge istället för att ge den vad den behöver. Jag fryser inte längre. Mina love handles har börjat försvinna. Min snustorra hy är mjuk och elastisk och glöder… fått många komplimanger den senaste veckan för att jag ser så frisk ut ? Är behagligt mätt HELA tiden… har aldrig hänt förut. Är inte SÖTSUGEN…??? Har ätit vegetarisk fettsnål kost i åtta år!! Vid en hälsokontroll så uppdagades det att mitt blodtryck var något förhöjt och att mitt fastesocker också var det. Det var då jag kände att jag behövde göra en förändring. Började läsa på, hittade din sida och nu är jag hemma. TACK! Jag fortsätter med nyfikenhet och tillförsikt på denna resa. LCHF-utmaningen har varit en bra kickstart. Perfekt att få färdiga menyer som går att omvandla så att man kan välja andra rätter vid behov. Jag trodde jag hade en lång resa framför mig med mina +30 kilo. Men nu efter två veckor har jag redan gått ner sju kilo! Är medveten om att det inte kommer att gå så snabbt hela tiden, utan att jag kommer att hamna på platåer. Jag kommer definitivt att fortsätta. Strikt LCHF med 16:8-fasta kommer det att bli, samt att jag kommer att väga mig mer sällan för att inte bli besviken. Jag tycker det har varit jätteroligt! Jag har varit extremt sockerberoende och jag fick ett uppvaknande av att titta på Sockerfilmen på SVT Play och sedan hittade jag er genom en vän. Det har varit lätt att laga maten och fantastiskt smart att sätta ihop det så att det räcker till lunch. Rent mentalt har det varit jobbigt, men inte så jobbigt som jag trodde. Behovet av socker försvinner rätt snabbt, men däremot vanan att småäta har varit ett problem, som sysselsättningsäta när man tittar på film eller något. Jag är ju inte hungrig, men just själva vanan kan jag sakna lite. Men jag ska helt klart utveckla detta vidare – tack för ert engagemang! Jag är förvånad och chockad över att det gått så snabbt och lätt så här långt! Varför har jag inte testat tidigare? Jag är så oerhört glad att jag testade! Jag har varit överviktig i hela mitt liv och liksom många andra ”testat allt”. Gått ner i vikt för att sedan gå upp allt och lite till. Det enda som jag inte testat är just LCHF då det i mina ögon verkat så skumt. Fett, grädde… och gå ner i vikt? Av en slump såg jag ett Instagramkonto som tillhörde Antligensockerfri. Jag började läsa där och jag sökte mer information och hamnade på Kostdoktorn. Efter att ha läst och tänkt så insåg jag att detta handlar om mig! Jag bestämde mig för att testa! Upplägget som jag fick i mejlen var tydligt och strukturerat. Jag smakade recepten och maten var jättegod. Vid dag 2-3 var jag oerhört törstig, men något sötsug hade jag inte. Jag märkte att jag sov bättre och var generellt piggare. Efter två veckor med LCHF hade jag gått ner 6,7 kilo! Och det helt utan motion, enbart med min kostförändring. Nu har det gått tre veckor och resultatet är minus 8,9 kilo! Jag är förvånad och chockad att det gått så snabbt och lätt så här långt! Varför har jag inte testat tidigare? Jag är så oerhört glad att jag testade! Jag är tacksam för de ständiga uppdateringarna på Kostdoktorn som håller igång tankeverksamheten om vad LCHF står för. Tack!! Tack för detta fina erbjudande! Dessa två veckor gick över förväntan lätt. Jag har inte känt mig hungrig överhuvudtaget och sluppit ”dippar”. Trevliga enkla recept som om man vill kan gå fort att laga till. Kommer att fortsätta med måttlig/strikt LCHF. LCHF har fungerat bra, maten är god och mycket tidsbesparande med matsedlar och inköpslista. Vi fortsätter, jag och min man, efter tre veckor har vi tappat ca ett kilo i veckan trots några tillfällen med vin. Vi mår utmärkt och är inte hungriga. Tack för alla intressanta artiklar om kost och hälsa! Ni har ett fantastiskt upplägg. Kanonskönt att nästa dags lunch redan står där i kylen och bara väntar. Maten är väldigt god, men det var mycket att steka. Jag blev så glad när den nya strikta enkla veckomenyn kom, eftersom matlagning inte är prio nummer ett, men jag tycker om att äta mat som jag mår bra av. Gick ner 1,8 kilo på utmaningsveckorna. Det är jag nöjd med och mitt sömnbehov har minskat från 9-10 timmmar till 6-7. Det är fantastiskt! Tack för detta i dessa förvirrade tider när det gäller vad man bör äta. Vi tycker dessutom att vi under dessa fjorton dagar har ätit lyxmat. Allt har smakat sååå gott. Jag är helt nöjd med LCHF utmaningen och har påbörjat ett provmedlemskap. Jag tycker att hela introduktionen av LCHF var mycket bra och att det var lätt att följa de första veckorna på kosten. Jag kommer att fortsätta för jag känner mig mycket piggare. Vi började med LCHF-kosten för två veckor sedan. Vi blev snabbt övertygade att detta var ett bra alternativ. Jag hade gått på ViktVäktarna under en längre tid utan att uppnå någon större viktminskning och var därför mottaglig för nya försök. Efter att ha läst och pratat med vänner om LCHF blev jag snabbt övertygad om att detta var en bra kost. Både för viktminskning och för hälsan. Vi tycker dessutom att vi under dessa fjorton dagar har ätit lyxmat. Allt har smakat sååå gott. Hej och tack för allt arbete ni lagt ned på denna utmaning. Jag har fuskat omkring med LCHF i många år, men utmaningen fick mig att dra åt svångremmen lite mer. Det jag skulle vilja se är en latmaskmeny. Jag tycker inte om att slamra med kastrullerna varje dag. Fyra maträtter i veckan som man lagar mycket av och kan frysas in vore den bästa veckomenyn för mig, mindre udda råvaror en annan sak, det kan hända att ALLA matvarubutiker i Stockholm har dessa ingredienser, men tro mig det finns många platser som inte för alla dessa varor. Keep it simple! Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt nya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Hur man går ner i vikt Kostdoktorns forum Över 500 framgångshistorier Stöd Kostdoktorns arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 11:59 41:41 02:45 08:57 16:59 05:44 1:46:20 45:06 17:49 27:34 02:52 07:09 39:01 05:56 07:29 24:04 02:14 14:09 43:29 06:20 11:31 PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget Varför har jag inte testat tidigare? dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts