Carel

Är det dags för en ändring?

Recommended Posts

I mina barns skola har de egen kock, serverar bregott och köper mjölk från ett gårdsmejeri i kommunen. Därmed inte sagt att de bara serverar mjölkprodukter, men det är ovanligt bra mat. Jag tror snarare huvudvärken beror på att det finns barn som... har kommit på att om man är tillräckligt djävlig, gapar och skriker och kastar stolar, så får man som man vill för ingen orkar med dem, vare sig hemma eller i skolan. Jag brukar ta en dag och vara med i barnens klasser varje läsår (ibland varje termin). Lärarna försöker men... Min man jobbar på LVU och han har pekat ut vilka han kommer att se på jobbet om några år. Så sorgligt. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så väldigt bra att man få bra mat - min misstanke kom på skam. 😌 Stackars barn som har så väldigt oroligt i klasserna och som får huvudvärk o olust.  Man kan inte hantera de vilda barnen - utan de har möjligheter att störa alla andra? Jag tror att lärarna har alldeles för få "verktyg" för att kunna hantera situationen - förmodligen för litet stöd från chef o arbetsgivare - stackars dom. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 8/6/2018 at 2:16 PM, MariaF said:

Visst är det läskigt?! Min son, 12år gammal, säger att nästan alla i hans klass har huvudvärk varje dag "så det är inget att by sig om"! :blink:

Ja det är verkligen fruktansvärt. Majoriteten av västvärlden förstår inte att människans normala status är att vi ska vara friska.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, MatsF sade:

Ja det är verkligen fruktansvärt. Majoriteten av västvärlden förstår inte att människans normala status är att vi ska vara friska.

Min man jobbar natt och konsumerar stora mängder NSAID (treo och ipren). Jag bad honom ta upp det vid den regelbundna kollen med företagshälsovården för jag tror inte det är bra. Sköterskan konstaterade bara att "det är vanligt bland skiftarbetare" och så var det med det... 

• Ledsen 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu