Jump to content

Köpta dietister?

BettyBoop63
 Share

Recommended Posts

En familjemedlem var till en dietist här i Jämtland för att få råd om "Bra kost" vid för högt kolesterol.

Mötet avslutades med att dietisten räcker fram en broschyr om margarinet Becel och säger; Det här ska du äta! Får man göra det undrar jag?

Kan tillägga att min släkting inte ens tog emot broschyen :)

Detta visar var dietister står, de är lierade med skräpmats-industrin.

Ja tyvärr så har jag helt tappat förtroende för dietister, det verkar mest handla om prestige. Man borde väl inte vara sämre än att man kan ändra sig om det börjar komma fram att det man trott på inte stämmer, eller?

• Like 1

Men om patienten är sjuk så är det ju Socialstyrelsen som skall ge anvisningarna, inte Livsmedelsverket, deras rekommendationer gäller ju bara för friska.

Jag tycker nog att mycket av den här debatten handlar om livsmedelsindrustrins intressen å ena sidan och läkemedelsföretagens å den andra. Tur att man kan tänka själv och göra som man vill :)

• Like 1

Eh.. de får nog lämna sådana broshyrer, det är antagligen inte straffbart.. men om man läser på förpackningen så rekomenderas det inte till personer med högt kolesterol.. utan tanken är att det skall ätas förebyggande.. dvs friska som inte behöver det skall äta det! :(

Eh.. de får nog lämna sådana broshyrer, det är antagligen inte straffbart.. men om man läser på förpackningen så rekomenderas det inte till personer med högt kolesterol.. utan tanken är att det skall ätas förebyggande.. dvs friska som inte behöver det skall äta det! :(

Nja, jag trodde nog inte att det var straffbart men jag tänkte att det kanske var lite oetiskt att göra reklam för ett speciellt livsmedel :)