Anders Ekman Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Om man vill göra Pemmican ska man ju torka kött och pulvrisera det och blanda med smält talg och ev torkade blåbär. Men vilka proportioner ska det vara för att det ska bli ok enligt LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Ett recept från paleovärlden. http://www.marksdailyapple.com/how-to-make-pemmican/ LCHF har ju mer med kolhydratmängden att göra och detta är väl fett och kött? Det blir ditt totala matintag som styr fördelningen och du kan ju anpassa receptet utifrån det (t ex om du vill ändra förhållandet mellan fett och kött). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Inte ska väl Pemmican behöva anpassas, gört, men berätta gärna hur du gjorde, hur det smakade, hur du tänkt använda det, var du hittar recept, allt!☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Finns några trådar om pemmikan redan - sök! som jag minns det är det 50/50 i vikt av fett och kött. Går utmärkt att krydda med lite av varje. Vi har använt det som fjällmat. Eller min man när han springer ultra långa lopp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Fast de färdiga pemican som jag hittat som finns att köpa är tyvärr väldigt fettsnåla... Kanske någon annan som hittat pemican att köpa i sverige som är bättre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Det finns flera pemican-trådar i forumet men just köpetips verkar det vara ont om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts