Anders Ekman 0 Postad 15 September, 2017 Share Postad 15 September, 2017 Om man vill göra Pemmican ska man ju torka kött och pulvrisera det och blanda med smält talg och ev torkade blåbär. Men vilka proportioner ska det vara för att det ska bli ok enligt LCHF? Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MariaF 21 090 Postad 15 September, 2017 Share Postad 15 September, 2017 Ett recept från paleovärlden. http://www.marksdailyapple.com/how-to-make-pemmican/ LCHF har ju mer med kolhydratmängden att göra och detta är väl fett och kött? Det blir ditt totala matintag som styr fördelningen och du kan ju anpassa receptet utifrån det (t ex om du vill ändra förhållandet mellan fett och kött). Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vittvrak 593 Postad 15 September, 2017 Share Postad 15 September, 2017 Inte ska väl Pemmican behöva anpassas, gört, men berätta gärna hur du gjorde, hur det smakade, hur du tänkt använda det, var du hittar recept, allt!☺ Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iAnna 6 356 Postad 15 September, 2017 Share Postad 15 September, 2017 Finns några trådar om pemmikan redan - sök! som jag minns det är det 50/50 i vikt av fett och kött. Går utmärkt att krydda med lite av varje. Vi har använt det som fjällmat. Eller min man när han springer ultra långa lopp. 1 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cleppa 3 860 Postad 15 September, 2017 Share Postad 15 September, 2017 Fast de färdiga pemican som jag hittat som finns att köpa är tyvärr väldigt fettsnåla... Kanske någon annan som hittat pemican att köpa i sverige som är bättre? Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MariaF 21 090 Postad 15 September, 2017 Share Postad 15 September, 2017 Det finns flera pemican-trådar i forumet men just köpetips verkar det vara ont om. Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Recommended Posts