Jump to content

Krångligt att komma till bloggen från forumet

MKJ

Recommended Posts

Jag tycker forumet är jättebra men när jag vill därifrån till de vanliga sidorna så händer inget när man klickar på KostDoktorn längst upp i forumet. Jag har fått gå via bloggnytt och sedan vidare till kostdoktorn.se

En lätthittad knapp för att komma från forumet till bloggen mm vore bra.

Jättebra att det finns ett forum där man kan ta upp frågor man vill diskutera!

• Like 1

Nu kom jag nog på varför jag inte såg hur man skulle göra. Bilden på kostdoktorn är likadan både i forumet och i bloggen. När man klickar på bilden när man är i bloggen så kommer man till förstasidan. Eftersom jag såg forumet som en del av kostdoktorns webbplats så trodde jag att ett klick på bilden skulle ta mig till förstasidan även när jag var i forumet. Då kommer jag dock bara till forumets förstasida. Alltså kommer man till olika sidor när man klickar på samma bild.

Nu kom jag nog på varför jag inte såg hur man skulle göra. Bilden på kostdoktorn är likadan både i forumet och i bloggen. När man klickar på bilden när man är i bloggen så kommer man till förstasidan. Eftersom jag såg forumet som en del av kostdoktorns webbplats så trodde jag att ett klick på bilden skulle ta mig till förstasidan även när jag var i forumet. Då kommer jag dock bara till forumets förstasida. Alltså kommer man till olika sidor när man klickar på samma bild.

Det har du rätt i. I början klickade jag nog också på den bilden ibland för att komma till bloggen. Kanske det vore bättre om "KostDoktorn" stod med röd text här på forumet. Blogg-knappen är ju blå och Forumknappen röd, så det skulle nog göra det hela lite tydligare.

Jag gjorde också samma miss i början. Skulle kännas intuitivt att man kommer till bloggen när man klickar på Docs tecknade bild. Men det är klart, det beror ju på hur man ser på saken. Jag ser bloggen som "huvudsidan" och forumet som ett sidospår. Kanske det inte är tänkt så?

• Like 1