Mallan 78 Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Jaha.. jag är lite frustrerad... det går ju lite upp och ner även om hälsofördelarna är många. Är resultatinriktad... Är snart inne på vecka 10. De 2 senaste veckorna har jag inte minskat utan ökat 0,5 kg. (invägning på lördag) Frustrerande. Ser sambon minska, han har gått ner minst 10 kg sen vi började och det syns verkligen. Är jätteglad för hans skull. Igår var första dagen som jag kände att jag liksom "stod mitt i kläderna", att kläderna satt löst. Så det händer något. Det känns omöjligt att man inte ska minska i vikt när jag har 20 kg övervikt jämnt utspritt liksom... Är det detta som kallas för en platå?? Skulle vara jätteglad för lite pepp, råd å tips är lite leds på mig själv ha ha.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Effie Posted September 19, 2017 Popular Post Share Posted September 19, 2017 1) Män har lättare att gå ner I vikt. Livet är inte rättvist. 2) Det hander att man minskar I mått men inte I vikt. Eller tvärtom. Det kan gå I perioder. Vad är viktigast? (en hint: minskade mått syns :-) ) 3) Sluta vara less på dig själv. Säg snälla saker till spegeln. Släpp vikthetsen; det är onödigt (och troligen kontraproduktivt) att stressa upp sig over sådant. Tio veckor är ingen lång tid. Fortsätt äta god mat och må bra. Efter ett halvår kan du börja fundera på om det är något du ska ändra på. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mallan 78 Posted September 19, 2017 Author Share Posted September 19, 2017 Tack! När "räknas" det att man har kommit in i en platå? Eller rättare sagt när ska man börja misstänka det? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 8 minutes ago, Mallan 78 said: Tack! När "räknas" det att man har kommit in i en platå? Eller rättare sagt när ska man börja misstänka det? När du stått still i vikt, trots att du försöker gå ner, i några månader. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MalinBÅ Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Jag pendlar 1- 2 kg under en månad på grund av att jag samlar på mig vätska veckan före mens. Brukar ha vikten som jag har veckan före ägglossning som referenspunkt. När den gått ner vet jag att det har hänt något. Ha tålamod, en dag händer det. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mallan 78 Posted September 20, 2017 Author Share Posted September 20, 2017 Tack 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Vikten går upp och ner hela tiden.. det är den långsiktiga tendensen över flera månader som spelar mest roll. Och som redan nämnts.. damer i fertil ålder varierar flera kilo över månaden. Jag brukar rekommendera att man väger sig varje vaken timme.. och sen så inser man rätt snabbt att det är normalt att variera i vikt över hela dygnet/veckan/månaden.. men att de flermånatliga tendenserna är det som säger mest. Finns även andra tecken på att man uppnått det man vill på LCHF, nämligen att man äter färre gånger per dag.. man kan ta en slät kopp kaffe på rasten och hoppa över fikabrödet.. för man är inte sugen och man är rätt nöjd med 1-3 måltider per dag.. inget annat än vatten/kaffe/te däremellan. Oså blir man lixom förvånad över alla andra som ständigt måste stoppa något kaloririkt i munnen flera gånger per dag? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts