Jump to content

Stå mitt i kläderna!

Mallan 78

Recommended Posts

Jaha.. jag är lite frustrerad... det går ju lite upp och ner även om hälsofördelarna är många. Är resultatinriktad... Är snart inne på vecka 10. De 2 senaste veckorna har jag inte minskat utan ökat 0,5 kg. (invägning på lördag) Frustrerande. Ser sambon minska, han har gått ner minst 10 kg sen vi började och det syns verkligen. Är jätteglad för hans skull.
Igår var första dagen som jag kände att jag liksom "stod mitt i kläderna", att kläderna satt löst. Så det händer något. Det känns omöjligt att man inte ska minska i vikt när jag har 20 kg övervikt jämnt utspritt liksom... Är det detta som kallas för en platå?? Skulle vara jätteglad för lite pepp, råd å tips :) är lite leds på mig själv:rolleyes: ha ha..

• Like 2

Vikten går upp och ner hela tiden.. det är den långsiktiga tendensen över flera månader som spelar mest roll.

Och som redan nämnts.. damer i fertil ålder varierar flera kilo över månaden.

Jag brukar rekommendera att man väger sig varje vaken timme.. och sen så inser man rätt snabbt att det är normalt att variera i vikt över hela dygnet/veckan/månaden.. men att de flermånatliga tendenserna är det som säger mest.

Finns även andra tecken på att man uppnått det man vill på LCHF, nämligen att man äter färre gånger per dag.. man kan ta en slät kopp kaffe på rasten och hoppa över fikabrödet.. för man är inte sugen och man är rätt nöjd med 1-3 måltider per dag.. inget annat än vatten/kaffe/te däremellan.

Oså blir man lixom förvånad över alla andra  som ständigt måste stoppa något kaloririkt i munnen flera gånger per dag?:wacko:

• Like 5